Itikselle myönnettiin SAFE RetailDestination © -tunnustus erinomaisesta turvallisuudesta sekä kansainvälinen BREEAM-ympäristöluokitus

Kauppakeskus Itikselle jaettiin SAFE RetailDestination© -tunnustus arvosanalla erinomainen. Arviointi on tärkeä tulos pitkäjänteisestä työstä turvallisuuden ja vartioinnin kehittämiseksi sekä merkittävä saavutus Itiksen kokoiselle kauppakeskukselle. Itiksen investoinnit turvallisuuteen ja koulutukseen johdattavat Suomen kauppakeskuksien kehittämistä oikeaan suuntaan.

SAFE RetailDestination© -arviointi on osoitus Itiksen tarjoamasta turvallisesta asiointikokemuksesta sekä vuokralaisille, asiakkaille että kiinteistössä työskenteleville. Itiksen vuosikävijämäärät ovat lähes 18 miljoonaa ja kauppakeskuksen pinta-ala yli 100 000m2.

“Yhtenä Pohjoismaiden suurimmista kauppakeskuksista Itis on osoittanut erinomaista operatiivista työtä ja tulosta turvallisuuden ja vartioinnin puolesta. Kauppakeskus on osoittanut asiakkaille sekä vuokralaisille sitoutumista ja ennakkoluulottomuutta turvallisen asiointikokemuksen puolesta”, kuvailee SAFE Shopping Centersin toimitusjohtaja Erik Engstrand.

”Alan puolueeton tunnustus on tärkeä Itikselle, koska turvallinen asiointi keskuksessa on meille ensiarvoisen tärkeää”, kertoo Itiksen kauppakeskusjohtaja Johanna Haltia. ”Aiomme jatkaa työtämme tämän aiheen parissa parantaen prosesseja entisestään ja tuomalla uusia innovaatioita kauppakeskukseen. Itis on investoinut turvallisuuteen ja koulutukseen paljon viime vuosien aikana ja olemme monelle kauppakeskukselle benchmark-kohde.”

Itikselle myönnettiin jälleen myös Euroopassa laajalti käytetty BREEAM-ympäristöluokitus

Kiinteistön ja sen käytön ympäristötehokkuuden luokitusjärjestelmä BREEAM (Building Establishment’s Environmental Assessment Method) on yksi vanhimmista ympäristöluokitustyökaluista. Asteikko on kuusiportainen ja Itiksen saavuttama taso ”erittäin hyvä” on kolmanneksi korkein.

”BREEAM on hieno tunnustus.  Ei ole itsestäänselvyys, että tämän ikäinen kiinteistö saa ympäristöluokituksen. Itis on rakennettu kolmessa vaiheessa ja vanhin osa on 80-luvulta. Valmiin kiinteistön muuttaminen on aina haastavampaa, kuin uuden rakentaminen. Pitkäjänteinen työ on kannattanut”, Haltia toteaa.

Itis saavutti luokituksen ympäristöteoilla ja investoimalla energiatehokkaisiin ratkaisuihin. Ympäristöystävällisten ratkaisujen lisäksi Itis on sitoutunut jätteiden lajitteluun ja kierrätyksen tehostamiseen. Myös moni Itiksessä vuokralla olevista yrityksistä on ympäristövastuullinen, ja kauppakeskuksen investointien myötä liikkeiden on jatkossa entistä helpompi noudattaa oman ketjunsa kestävän kehityksen ohjeistusta.

”Systemaattinen työ kestävän kehityksen puolesta jatkuu Itiksessä. Olemme sitoutuneita ja valmiita tekemään lisää investointeja energiatehokkaiden ratkaisujen puolesta. BREEAM-luokitus ei ole ikuinen, vaan se on ansaittava uudelleen joka kolmas vuosi”, Haltia painottaa.

Lisätietoa:

Johanna Haltia, Kauppakeskusjohtaja, Kauppakeskus Itis, CC Real Finland Oy, +358 (0)40 901 2274, j.haltia@cc-real.com

Erik Engstrand, CEO, SAFE Shopping Centers, +46 707 203001, erik@safeshoppingcenters.com

Kauppakeskus Itis

Suomen suurimpiin kauppakeskuksiin kuuluvassa Itiksessä on yli 120 myymälää, yli 50 palvelua ja kymmeniä ravintoloita sekä kahviloita. 30.11.2018 Itiksen tarjonta täydentyi Finnkinon 9-salin IMAX-elokuvateatterilla sekä uudella ravintola-alueella. Itiksessä asioi vuosittain lähes 18 miljoonaa asiakasta.

CC Real Finland Oy /
Itis Shopping Centre