JVG:n hittibiisi Tarkenee on uuden EA SPORTS ™ NHL ™ 19 -pelin soundtrackilla

JVG:n hittibiisistä Tarkenee tulee historian ensimmäinen suomenkielinen kappale EA SPORTS™ NHL™ -pelisarjan globaalilla soundtrackilla.

EA SPORTS™ NHL™ 19 julkaistaan 14.9.2018 ja julkaisupäivästä alkaen JVG:n Tarkenee soi pelin päävalikossa pohjoismaisissa PlayStation 4 ja XBOX One -konsoleissa. Lokakuun puolivälistä alkaen Tarkenee on esillä myös globaalisti NHL™ 19 -pelin uudessa NHL ONES™ -ulkojääpelimuodossa, minkä lisäksi pelaajat ympäri maailman voivat lisätä kappaleen omaksi maalilaulukseen EASHL-liigassa ja Creation Zone -joukkueenluontitilassa.

Jare Brand ja Ville Galle kumpikin pelaavat änäriä useamman kerran viikossa. Puitteet sen pelaamiselle löytyvät myös heidän keikkabussistaan, jossa kaksikko tykkää ottaa mittaa muista artisteista aina ollessaan kiertueella. Pelisarja on ollut osa kummankin elämää jo yli parin vuosikymmenen ajan.

“Ollaan Jaren kanssa molemmat pelattu änäriä vuodesta ‘93 ja merkkaa todella paljon olla mukana soundtrackilla. Nykynuorison kielellä tää juttu on mulle ns. “Life Goals!”, sanoo Ville Galle, jonka Jarekin myöntää itseään paremmaksi änärinpelaajaksi.

“EA SPORTSin soundtrackeilta on vuosien varrella jäänyt mieleen useita kovia biisejä. Meille on luonnollisesti suuri kunnia olla osa NHL 19 -peliä ja on hienoa, että Tarkenee jää tälläkin tavalla historiaan!” Jare Brand lisää.

NHL-halleista virtuaalisiin kaukaloihin

Tosielämässä Tarkenee teki ensiesiintymisensä NHL-kaukaloissa osana Minnesota Wildin pelitapahtumia. Kappale on myös soinut Vancouver Canucksin kotihallissa maalilauluna Markus Granlundin sytyttäessä punalampun. Asia ei ole jäänyt huomaamatta EA SPORTS™:lta.

Mikael ja Markus Granlund ovat jo vieneet JVG:n musiikin oikeisiin NHL-halleihin, ja on hienoa, että Tarkenee soi tänä syksynä myös virtuaalisissa kaukaloissa”, sanoo EA SPORTS Regional Marketing Manager Jason Nikkinen.

“Suomesta löytyy poikkeuksellisen taitavia EA SPORTS NHL -pelaajia ja intohimoisia lätkäfaneja. Aito rakkaus lajiin loistaa myös JVG:n musiikista, joten on mahtavaa saada heidät mukaan NHL 19 -pelin soundtrackille”, tunnelmoi NHL Creative Director Will Ho.

NHL™ 19 on saatavilla 14. syyskuuta 2018 PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle. Patrik Laine on pelin kannessa suomalaisista kivijalkakaupoista, verkkokaupoista ja suomenkielisistä PS4 ja Xbox One -sovelluskaupoista ostetuissa ja ennakkotilatuissa versioissa.

Raivaa ensimmäisten joukossa tiesi ulkojäiltä NHL-kaukaloihin ennakkotilaamalla NHL™19 Legends Edition tai NHL™19 Ultimate Edition* -versiot. Näin pääset pelaamaan pelin täysversiota kolme päivää muita aiemmin, eli 11. syyskuuta 2018! Lisäksi EA Access -jäsenet voivat pelata jopa 10 tunnin ajan 6. syyskuuta 2018 alkaen EA Access Play First Trial -edun ansiosta.** Lisätietoja EA SPORTS™ NHL™ -pelistä saa verkkosivuilta https://www.easports.com/nhl/nhl-19-cover-athletes.

NHL™ 19 -pelin virallinen soundtrack

* Arkells  – “People’s Champ”
* Bishop  Briggs – “White Flag”
* Don  Diablo – “Head Up” feat. James Newman
* Grandson  – “Blood//Water”
* Greta  Van Fleet – “When The Curtain Falls”
* Imagine  Dragons – “Natural”
* JVG – “Tarkenee”
* King  Tuff – “Psycho Star”
* Moon  Taxi – “Good As Gold”
* Ohana  Bam – “All Roads Lead Home”
* Panic!  At The Disco – “High Hopes”
* Parade  Of Lights – “I Want It All”
* Parquet  Courts – “Almost Had To Start A Fight/In And Out Of Patience”
* Robert  DeLong – “Favorite Color Is Blue” feat. K.Flay
* SUR  – “Make It To Morning”
* The  Blancos – “Know My Name”
* The  Cool Quest – “Goodlife”
* The  Struts – “Bulletproof Baby”
* Tom  Morello feat. Gary Clark Jr. and Nico Stadi – “Where It’s At Ain’t What It  Is”
* twenty  one pilots – “Jumpsuit”
* Wallows  – “Pulling Leaves Off Trees”

Globaali NHL 19 soundtrack -artikkeli osoitteessa: http://x.ea.com/49537

Linkki JVG:n Instagram-tiliin: https://www.instagram.com/p/BnTnVIVH2fd/?hl=fi&taken-by=jvgfi

JVG:n haastattelupyynnöt: Noora Kärki, Warner Music Finland, noora.karki@warnermusic.com

Materiaalipyynnöt: Ville Heinonen, Republic of Communications, ville.heinonen@republic.fi, 050 413 7118

Kuvakrediitit: Antti-Pekka Viro & Mitro Boahene

About Electronic Arts

Electronic Arts (NASDAQ: EA) is a global leader in digital interactive entertainment. The Company develops and delivers games, content and online services for Internet-connected consoles, mobile devices and personal computers. EA has more than 300 million registered players around the world.

In fiscal year 2018, EA posted GAAP net revenue of $5.2 billion. Headquartered in Redwood City, California, EA is recognized for a portfolio of critically acclaimed, high-quality brands such as The Sims™, Madden NFL, EA SPORTS™ FIFA, Battlefield™, Need for Speed™, Dragon Age™ and Plants vs. Zombies™. More information about EA is available at www.ea.com/news.

EA SPORTS, Battlefield, The Sims, Need for Speed, Dragon Age, and Plants vs. Zombies are trademarks of Electronic Arts Inc. John Madden, NFL, NHL, and FIFA are the property of their respective owners and used with permission.

PlayStation is a registered trademark of Sony Computer Entertainment, Inc.

NHL and the NHL Shield are registered trademarks and NHL Awards name and logo are trademarks of the National Hockey League.  NHL and NHL team marks are the property of the NHL and its teams.

© NHL 2018.  All Rights Reserved.

*Conditions and restrictions apply. See https://www.easports.com/nhl/game-and-offer-disclaimers for details.

**Conditions, limitations and exclusions apply. See http://www.ea.com/eaaccess for details.