Kaukoliikenne opit tuottavat asiakasetua Helsinki-Porvoo-linjalla – OnniBus.com jatkaa avointa lippupolitiikkaansa syyskuun loppuun

Porvoo-Helsinki-linjan operointi on onnistunut herättämään tunteita elokuussa aktiiviliikennöinnin alkaessa lomakauden jälkeen. OnniBus.com toi tuolloin liikenteeseen lisää vuoroja, lanseerasi uuden mobiiliapplikaation sekä toi lippujen hintoja alaspäin. Siinä missä kaukoliikenteessä on iloittu palvelutarjoaman laajenemisesta ja yleisesti uudistuneesta hinnoittelupolitiikasta, paikallisliikenteessä muutokseen on suhtauduttu varovaisesti.

”Porvoon seudun reaktio on jokseenkin yllättänyt meidät. Tunnemme Suomen julkisen liikenteen rakenteet ja kustannustason. Olemme lähteneet markkinoille niiden avautuessa sillä ehdolla, että tuotamme liikennepalveluja markkinaehtoisesti ilman tukia. Tämä tarkoittaa, että emme voi liikennöidä negatiivisella katteella. Porvoo-Helsinki-linjan palvelumme ja niiden hinnoittelu on tarkkaan laskettu päätös. Olemme myös avanneet verkkokauppamme muille toimijoille, jotta kaikilla on mahdollisuus hyötyä tehokkaasta e-business-alustastamme”, summaa Lauri Helke.

”Aggressiiviseksi kuvattu kampanjamme on yleinen muilla toimialoilla. Tämä osoittaa hyvin sen, miten julkisessa liikenteessä ei olla vielä täysin omaksuttu markkinaehtoisuuteen liittyviä käytäntöjä. Uutta pitää saada kokeilla. Emme halunneet syrjiä myöskään niitä asiakkaita, jotka ovat jo hankkineet pidempiaikaisen lippunsa linjalle. Siksi toteutimme kokeilukampanjan ja olemme päättäneet jatkaa sitä syyskuun loppuun asti. Asiakkaat saavat siten miettiä mikä on heille sopivin vaihtoehto”, perustelee Helke.

OnniBus.com hyväksyy Porvoon Liikenteen liput Porvoo-Helsinki-vuoroillaan syyskuun loppuun asti.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 170 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää 50 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Helsinki, Espoo, Heinola, Iisalmi, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Porvoo, Rauma, Rovaniemi, Savonlinna, Seinäjoki, Tampere, Turku, Vantaa ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2011 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).