Keittiössä viihdytään puhelimen kanssa

Huawei on julkistanut IPSOS-tutkimusyhtiöllä teettämän tutkimuksen älypuhelimen käytöstä. Tuore tutkimus kattaa 12 Euroopan maata.

Huawein tuottaman Smart(phone) Relationships -tutkimuksen mukaan 49 prosenttia vastaajista katsoo puhelimensa useampia kertoja tunnin aikana. Eniten puhelinta käytetään edelleen viestien lähettämiseen (86 %), vaikka valokuvaaminen (85 %) ja sosiaalisen median käyttö (81 %) kirivät lähes tämän rinnalle. 27 prosenttia vastaajista käyttää aktiivisesti puhelinta 3–4 tuntia päivässä. 74 prosenttia käyttäjistä lukee sähköposteja tai selaa sosiaalista mediaa ennen nukkumaan menoa. 61 prosenttia käyttäjistä tekee jompaakumpaa heti herätessään. 53 prosenttia tutkimukseen vastaajista ottaa puhelimen yöksi viereensä.

Yli puolet (58 %) vastaajista kantaa puhelinta mukanaan yli 13 tuntia vuorokaudesta. Aniharva (4 %) lähtee ylipäätään kotoaan ilman puhelinta. Täyskatastrofi puhelimen unohtaminen ei kuitenkaan ole, sillä vain 43 prosenttia palaa kotiin hakemaan luuriaan. 34 prosenttia tutkimukseen osallistuneista tunnustaa ottavansa puhelimensa mukaan myös vessaan ja 26 prosentilla luuri seuraa kylpyhuoneeseen. Keittiö on kuitenkin suosituin paikka puhelimen näppäilemiseen (57 %). Yksi kolmesta (34 %) ottaa puhelimen mukaansa myös lastenhuoneeseen.

Tutkimus tehtiin tammikuussa 2018 seuraavissa maissa: Bulgaria, Itävalta, Kroatia, Kreikka, Romania, Puola, Serbia, Slovenia, Tanska, Tšekki, Turkki ja Unkari.

Tutkimus on osa Huawein kampanjaa #AddictedToYou, joka konkretisoituu tuoreella videolla: https://www.youtube.com/watch?v=891NDt5QwHk. Siinä tyttö liikkuu paikasta toiseen puhelimeensa liimautuneena. Tiivis yhteys johtuu kaukana olevasta rakastetusta.

Infograafi-24 tuntia älypuhelinkäyttäjän päivästä

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta
Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, prhuawei@republic.fi

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
·       Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
·       Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi
·       Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Lisätietoja Huaweista
Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa