Keväthangille särkymättömät aurinkolasit

Itävallassa valmistettavat aurinkolasit tehdään innovatiivisesta, särkymättömästä NBFX-materiaalista linssejä myöten. Kehykset palaavat alkuperäiseen muotoonsa rajunkin vääntämisen jälkeen. Lasketteluun ja murtomaahiihtoon löytyy omat sporttiset mallinsa. Uutuutena legendaarisen lumilautailija Heikki Sorsan Signature-malliston laskulasit.

Gloryfyn perustaja Christoph Eggerin ystävä kärsi laskettelurinteessä aurinkolasien särkymisestä aiheutuneesta silmävauriosta. Lisäksi muutama klassinen ”lasien päälle istuminen” sai itävaltalaisen visionäärin suunnittelemaan laseja, jotka olisivat turvalliset, kevyet ja kestävät jopa extreme-lajeissa.

Ensimmäiset särkymättömät Gloryfy-aurinkolasit syntyivät vuonna 2011. Gloryfy Sport -mallisto huomioi erilaisten urheilulajin vaatimukset golfista maastopyöräilyyn ja lasketteluun. Kaikki komponentit, jopa linssit, ovat rikkoutumatonta ja patentoitua Flex Polymer NBFX -materiaalia. Laseja saa taivutella ja niiden päälle voi vaikka istua.

- Silmäsi ovat turvassa, vaikka kaatuisitkin, sillä Gloryfyn lasit eivät rikkoudu silmillesi. Mahdollisessa onnettomuustilanteessa kehykset ”purkaantuvat osiin”, Gloryfyta maahantuovan Bonge Oy:n Kitty Teeriaho kertoo.

Lumilautailija Heikki Sorsan Signature-malliston laskulasit

Tämän talven uutuus laskettelurinteeseen on Gloryfy GP4 Mexifin by Heikki Sorsa. Legendaarisen lumilautailijan Heikki Sorsan Signature- ja Limited Edition -malli on varustettu kahdella eri linssillä, harmaa-sinisellä -peilillä ja oranssi-sinisellä -peilillä, jolloin näkyvyys on hyvä erilaisissa valaistusolosuhteissa.

Laseissa on anti-fog -huurtumisenestokäsittely, anti-scratch -naarmuuntumisenestokäsittely sekä 100% optinen laatu. Lisäksi ne antavat mahdollisimman laajan näkökentän ja on yhteensopiva useimpien kypäröiden kanssa. Hinta 189,90 €

Vaihteleviin valo-olosuhteisiin hiihtoladuille

Haasteena lumilajeissa on, että kirkkaalla kelillä tarvitsee tummat linssit, mutta varjoisissa olosuhteissa niillä ei näe lumipinnan muotoja. Gloryfy on kehittänyt vaihteleviin valo-olosuhteisiin tummuvat linssit eli Transformer-linssit, jotka sopivat keväthangilla hiihtäjälle, lumikenkäilijälle ja juoksijalle.

Uudet Gloryfy G9 Radical Transformer Energizer -lasit mukautuvat valon lisäksi erilaisiin pään muotoihin, niin että lasit pysyvät napakasti kasvoilla. Pohjavärinä on punaruskea sävy. Hinta 199 €.

- Gloryfy on onnistunut tekemään valoon reagoivan linssin myös polarisoituna. Näin pystyt suojaamaan silmäsi kirkkaalta valolta, poistamaan häiritsevät heijastukset hangesta ja näet optimoidusti vaihtuvissakin valo-olosuhteissa, vaikka hiihtäessäsi metsässä, Teeriaho jatkaa.

Gloryfylta löytyy urheiluun soveltuvien aurinkolasien (Sport) lisäksi silmä- (Optics) ja aurinkolaseja (Sun). Mahdollisuus saada myös omilla voimakkuuksilla, yksitehona ja monitehona. Yhden mallin tekemiseen käytetään aikaa noin 37 tuntia.

Näin valitset aurinkolasit keväthangille:

1) Lumen profiilin näkee parhaiten valitsemalla rusehtavat tai jopa oranssit linssit. Ne korostavat muotoja ja takaavat optisen näkökokemuksen pilvisellä säällä

2) Todella kirkkaassa auringonpaisteessa keväthangilla linsseiltä kysytään tummuutta, koska se antaa eniten suojaa.

3) Lumen heijastuksen saa eliminoitua valitsemalla polarisoiduilla linsseillä varustetut linssit tai hankkimalla omiin kehyksiin vaihtolinssit, joissa on polarisointi.

Asiantuntijana Bonge Oy:n Kitty Teeriaho.

Lehdistömateriaalit ja kuvapyynnöt: Republic Showroom, Eevakaisa Mölsä, eevakaisa.molsa@republic.fi, 040 74 66 556

Lisätietoja: https://www.gloryfy.com/ ja http://bonge.fi/tuotemerkit/gloryfy/

Kuluttajakyselyt: Bonge Oy 010 440 9180

Gloryfy on viidenkymmenen hengen innovatiivinen itävaltalainen yritys, jonka tarina alkoi 2004. Zillertalin laaksosta kotoisin olevan Christoph Eggerin ystävä sai urheiluonnettomuuden seurauksena vakavan silmävamman. Siitä Christoph sai ajatuksen kehittää särkymättömät lasit. Monen vuoden tutkimus- ja kehitystyön tuloksena syntyivät ensimmäiset särkymättömät aurinkolasit. Yritys valmistaa särkymättömiä sport- ja lifestyle-aurinkolaseja sekä silmälaseja.