Kuusi ammattilaisvinkkiä koirakuvaamiseen

Puhelimella voi saada näyttäviä kuvia karvaisista kavereista, kun käyttää mielikuvitusta ja puhelimen syväterävyys-toimintoa. Koirakuviin erikoistunut valokuvaaja Olivier Béaslas antoi vinkkinsä, miten onnistua lemmikin kuvaamisessa.

”75 prosenttia somekanavissani tekemääni kyselyyn vastanneista sanoi käyttävänsä lemmikkinsä kuvaamiseen puhelinta. Studiokuvilla on paikkansa, mutta puhelimen etuna on se, että se on mukana koko ajan. Kehittyneemmät puhelinkamerat ovat laadultaan verrattavissa pokkarikameraan”, ammattilaiskuvaaja Olivier Béaslas toteaa.

1. Etsi rauhallinen paikka ja tausta kuvalle.
Jos kuvaat sisätiloissa, siirrä pyykit ja sotkut pois tieltä. Selkeä tausta auttaa tuomaan kohteen paremmin esiin kuvassa. Voit häivyttää taustaa jonkin verran syväterävyystoiminnon avulla.

2. Tunne puhelimesi.
Tutustu rauhassa puhelimesi mahdollisuuksiin. Tämän päivän lippulaivapuhelimissa on paljon ammattilaisten kuvaamisessa käyttämiä ominaisuuksia. Testaa rohkeasti eri ominaisuuksia: aukon säätöä, hidastettua videota, sarjakuvausta ja kohteen seurantaa.

3. Optimoi koiran energiataso.
Vilkasta koiraa on helpompi kuvata esimerkiksi lenkin jälkeen, kun se ei ole liian energinen. Rauhallinen koira voi aktivoitua leikittämällä. Tasapainota kuvaustilannetta omalla energiallasi.

4. Kiinnitä koiran huomio.
Yritä saada kuva ensin ilman herkkuja. Jotkut koirat kuolaavat paljon, mikä ei välttämättä ole kovin viehättävää kuvissa. Lelu voi olla huomion saamiseen parempi vaihtoehto.

5. Kuvaa koiran tasolta.
Saat paljon mielenkiintoisempia ja aidompia kuvia, kun menet koiran tasolle.

6. Pidä hauskaa!
Kuvaushetkestä kannattaa tehdä hauska molemmille. Puhelimella kuvaustilanne on helppo uusia, jos koiraa ei satu huvittamaan kuvaus juuri sillä hetkellä. Älä aseta itseäsi ja koiraasi turhaan vaaraan kuvan takia. Muista, ettei mikään kuva ole onnettomuuden arvoinen.

Olivier Béaslas on helsinkiläinen ranskalaistaustainen valokuvaaja, joka on erikoistunut koirien kuvaamiseen studiossa. Koirien kuvaamisesta hän innostui, kun hänen oma koiransa halusi välttämättä kuvaan studiokuvauksissa.

Béaslas testasi vinkkiensä kuvaamista Huawein Leican kanssa suunnittelemalla, Suomeen huhtikuussa saapuneella Huawei P20 Prolla. Tämä on ensimmäinen puhelin, jossa on kolme kameraa 40 megapikselin RGB-sensorilla, 20 megapikselin mustavalkosensorilla sekä 8 megapikselin sensori teleobjektiivilla. Kamerassa on mukana tekoälysensoreita, jotka auttavat automaattisesti säätämään kameran ominaisuuksia kuvaustilanteeseen sopivaksi. Kamera tarjoaa automaattisia asetuksia yhteensä 500 tilanteen, mukaan lukien ruoan, luonnon, aurinkoisen ja pilvisen sään sekä koiran ja kissan kuvaamiseen. Puhelimen suositushinta on 849 euroa.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:
Eva Kiviranta, Huawei Technologies Oy, 040 649 3204, Eva.Kiviranta@huawei.com

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, prhuawei@republic.fi

Kuvat: https://goo.gl/6WRdsp

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi
Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Lisätietoja Huaweista:
Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.