Lähes 70 prosenttia antaa numeronsa uudelle tuttavuudelle parisuhdetta tavoiteltaessa

Älylaitevalmistaja Huawein IPSOS-tutkimusyhtiöllä tammikuussa 2018 teettämä tutkimus paljastaa eurooppalaisten mobiilikäyttäjien rakkauselämän. Sen mukaan puhelin on tärkeässä roolissa niin parisuhdetta etsittäessä kuin sen edistämisessä.

Huawein teettämässä tutkimuksessa selvisi, että 68 prosenttia antaa numeronsa vastatapaamalleen henkilölle uuden suhteen toivossa. 44 prosenttia kontaktoi uutta tuttavuutta sosiaalisen median kautta. 32 prosenttia oli seurustellut deittisovelluksen kautta tapaamansa henkilön kanssa, 15 prosenttia tutkimukseen vastanneista oli edelleen suhteessa digideittinsä kanssa.

Älypuhelimen piippaus tai värinä voi todella olla merkki rakkaalta. 45 prosenttia vastaajista kertoi viestivänsä sanoin ”Minä rakastan sinua”, kun taas 15 prosenttia ilmaisi tunteensa mieluummin emojien, kuten <3 avulla. Tutkimuksen vastaajista 68 prosenttia oli sitä mieltä, että viestit ovat romanttisin tapa rakentaa yhteyttä kumppaniin. Etenkin kaukosuhteessa olevien mielestä pitkät puhelut tai viestiflirttailu auttaa pitämään rakkauden liekkiä yllä. 53 prosenttia vastaajista myönsi flirttailevansa mobiilisti, kun taas 26 prosenttia tunnusti harrastaneensa sekstailua tai lähettäneensä vihjailevia viestejä älypuhelimellaan.

Hellyttelynimet ovat myös lempiväisten tapa huomioida toista – 43 prosenttia tallensi rakkaansa puhelimeensa nimellä ”Kulta” tai ”Rakas” tai muuna vastaavana. 38 prosenttia tyytyi sydänkäpysensä oikeaan kutsumanimeen osana kontaktiluetteloaan. Vain 1 prosentti vastaajista tallensi mielitiettynsä ICE (In case of emergency) -hätäkontaktina.

Tutkimus tehtiin tammikuussa 2018 seuraavissa maissa: Bulgaria, Itävalta, Kroatia, Kreikka, Romania, Puola, Serbia, Slovenia, Tanska, Tšekki, Turkki ja Unkari. Tutkimus on osa Huawein kampanjaa #AddictedToYou, joka konkretisoituu tuoreella videolla: https://www.youtube.com/watch?v=891NDt5QwHk. Siinä tyttö liikkuu paikasta toiseen puhelimeensa liimautuneena. Tiivis yhteys johtuu kaukana olevasta rakastetusta.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:
Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, prhuawei@republic.fi

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi
Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Lisätietoja Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.