Lapset tervetulleita virpomaan kauppakeskus Itiksen myymälöihin

Kauppakeskus Itis tarjoaa lauantaina 19.3. lapsille mahdollisuuden askarrella virpomavitsat ennakkoon palmusunnuntaita varten. Myös virpomiseen voi ottaa Itiksessä varaslähdön ja käydä virpomakierroksella lauantaina Itiksen liikkeissä valmista virpomapolkua seuraten. Itiksen tavoite on olla Suomen perheystävällisin kauppakeskus.

Palmusunnuntaita edeltävänä lauantaina 19.3. kauppakeskus Itiksessä on luvassa vilskettä ja vilinää, kun Itiksen keskusaukiolla avautuu suuri virpomavitsojen askartelupaja. Pääsiäispisteessä voi virpomavitsojen askartelemisen lisäksi osallistua pääsiäistemppurataan tai ottaa itselleen pääsiäisaiheisen kasvomaalauksen. Kun pienet virpojat ovat kiertäneet Itiksen liikkeissä virpomassa, heidät palkitaan suklaamunilla – luonnollisesti.

‒ Itis haluaa olla Suomen perheystävällisin kauppakeskus, emme ainoastaan mainontamme mukaan, vaan joka päivä, tekojen kautta, kertoo Itiksen markkinointipäällikkö Anna Homén

Kauppakeskuksessa on aina lauantaisin Itiksen maskotin Riehulin disco lapsille, ja Leikkiasemalla on joka arkiaamu perhekerhoja, mm. muskari ja satutunti. Leikkiasemalla voi myös järjestää lapsen syntymäpäiväjuhlat.

– Synttärikonsepti sai alkunsa asiakaspalautteistamme. Lanseerasimme Riehuli-synttärit helmikuussa, ja Leikkiasemalla on jo vietetty muutamat juhlat. Varauksia on jo alkukesään asti, Anna Homén kertoo.

Itiksen liikkeet pitävät perhetapahtumia hyvänä keinona houkutella asiakkaita Itikseen.

– Osallistumme tapahtumiin mielellämme ja odotamme innolla pieniä virpojia myymäläämme. Myymälämme sijaitsee Itiksen toisessa kerroksessa ja on hienoa, että Itiksen tapahtumat jalkautuvat usein koko kauppakeskukseen, toteaa Name It -lastenvaateketjun myymäläpäällikkö Annu Koli.

Itiksen päätös kohdentaa tapahtumamarkkinointi vahvasti juuri lapsiperheille perustuu tutkimustietoon.

– Suomen Tutkimustieto Oy:n meille syksyllä 2015 toteuttama asiakastutkimus osoittaa selkeästi, että tapahtumat kiinnostavat eniten nimenomaan lapsiperhekohderyhmää, Homén kommentoi.

– Lapsiperheistä peräti 37 prosenttia ilmoitti tulleensa Itikseen varta vasten tapahtuman takia, kun aikuistalouksissa vastaava luku oli 29 prosenttia ja kohdentui ale-tapahtumiin. Tutkimukseen vastasi 562 Itiksen asiakasta.

Itiksen seuraavat perhetapahtumat ovat Takaisin kouluun -tapahtuma elokuussa sekä Halloween-juhla. Lisäksi Itiksessä on kaksi isoa kauppakeskusale-tapahtumaa, joista ensimmäinen 4.‒8.5. ajoittuu houkuttelemaan kävijöitä helatorstaihin ja äitienpäivään.

Lisätietoja:
Anna Homén, markkinointipäällikkö, Wereldhave Finland Oy
puh. 050 403 4220 / anna.homen@wereldhave.com

Kauppakeskus Itis
Itis on Suomen suurin kauppakeskus, jossa on lähes 120 myymälää, yli 50 palvelua ja kymmeniä ravintoloita sekä kahviloita. Itis on viimeisten kolmen vuoden aikana uudistettu täysin ja uudessa Itiksessä asioi vuosittain lähes 17 miljoonaa asiakasta. Itiksessä on panostettu eritoten lapsiperheiden viihtymiseen avaamalla 300 neliömetrin kokoinen sisäleikkipuisto Leikkiasema sekä esittelemällä Riehuli, Itiksen maskotti, joka tanssittaa lapsia Riehuli-discossa aina lauantaisin. Kauppakeskus Itiksen omistaa hollantilainen kiinteistösijoitusyhtiö Wereldhave N.V. http://www.itis.fi