Legendaarinen Ratchet & Clank palaa juurilleen huippuunsa viritetyssä PS4-seikkailussa

Tänään ilmestyvä Ratchet & Clank tuo suositusta pelisarjasta tutun galaktisen parivaljakon ensimmäistä kertaa PlayStation®4 (PS4™) -konsolille. Alkuperäiseen vuonna 2002 julkaistuun Ratchet & Clank -peliin perustuva klassikkoseikkailu on uudistettu visuaalisesti näyttäväksi viihdekokonaisuudeksi, joka tarjoilee koko perheelle sopivaa huumorintäyteistä toimintaa. Peli on puhuttu suomeksi.

Scifi-henkinen tasoloikka Ratchet & Clank on yksi lajityyppinsä klassikoita, joka tunnetaan värikkäiden pelihahmojensa lisäksi mielikuvituksellisesta ase- ja vempainarsenaalistaan. Uuden PS4-pelin myötä pelattavaa riittää yhä enemmän, sillä luvassa on uusia eksoottisia aseita sekä ennennäkemättömiä vihollisia ja tasoja.

Ratchet & Clank kertoo alkuperäispelistä tutun tarinan, jossa suurisydäminen avaruusalusmekaanikko Ratchet ajautuu kosmiseen seikkailuun ystävystyttyään tulevan aisaparinsa Clank-robotin kanssa. Kaksikolla on vaatimattomana tehtävänään pelastaa universumi ahneen johtaja Derekin kynsistä, joka on valmis raivaamaan kokonaisia planeettoja suunnitelmiensa tieltä.

Galaktiseen pelimaailmaan sijoittuva Ratchet & Clank marssittaa ruudulle toinen toistaan kirjavampia hahmoja, jotka edustavat perinteisiä sankareiden ja roistojen arkkityyppejä. Myös pääosaa näyttelevän duon välillä roolit ovat selvät – piirteiltään kissamainen Ratchet on toimintaa rakastava rämäpää, kun taas pienikokoinen robotti Clank toimii pelissä järjen äänenä.

Kriitikoiden arvostamaa tasoloikkaa

Ratchet & Clank -peli on saanut julkaisunsa yhteydessä positiivisen vastaanoton kansainvälisessä pelimediassa (Gamesradar 4/5, Polygon 8/10). Myös videopeliarvioita kokoava verkkosivusto Metacritic listasi pelin kiitettävällä keskiarvolla 86/100* ja käyttäjien antamalla keskiarvolla 8.7.

Kotimaassa pelisivusto IGN Suomi arvioi Ratchet & Clankin erinomaisin arvosanoin 9.5 kiitellen erityisesti pelin suomenkielistä toteutusta: ”Huumorilla ryyditetty piirroselokuvamainen tasoloikka, jonka kirsikkana kakussa toimii suomenkielinen käännöstyö.”

Ratchet & Clank -peli ilmestyy yksinoikeudella PlayStation®4 (PS4™) -järjestelmälle 20.4.2016. Pelin suositusikäraja on 7 vuotta. Lisätietoja osoitteessa www.playstation.com/fi.

*Ajantasainen pisteytys 20.4.2016.

Tiedustelut:

Valtteri Hyttinen, Nordisk Film, valtteri.hyttinen@nordiskfilm.com

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Panu Alanko, Republic of Communications, panu.alanko@republic.fi

About Sony Computer Entertainment Europe Ltd
Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), based in London, is responsible for the distribution, marketing and sales of PlayStation®4 (PS4®) computer entertainment system, PlayStation®Vita (PS Vita) portable entertainment system, PlayStation®3 (PS3®) computer entertainment system, PSP™ (PlayStation®Portable) handheld entertainment system and PSN software and hardware in 109 territories across Europe, the Middle East, Africa and Oceania. SCEE has revolutionised home entertainment since they launched PlayStation® in 1994. PlayStation®4 redefines rich and immersive gameplay with powerful graphics and speed, intelligent personalisation and deeply integrated social capabilities. PS Vita is an ultimate portable entertainment system that offers a revolutionary combination of rich gaming and social connectivity within a real world context. PS3® is an advanced computer system, incorporating the powerful Cell Broadband Engine and RSX processors. PSP® is a handheld entertainment system that allows users to enjoy 3D games with high-quality full-motion video and high-fidelity stereo audio. SCEE also delivers the PlayStation® experience to open operating systems through PlayStation®Mobile, a cross device platform. SCEE also develops, publishes, markets and distributes entertainment software for these formats, and manages the third party licensing programs for the formats in these territories.

More information about PlayStation® products can be found at www.playstation.com.

PlayStation®, PS4, PS3, PS2, PSP, and DUALSHOCK are registered trademarks or trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All other trademarks are property of their respective owners.