Lionel Messistä Huawein brändilähettiläs

TIEDOTE 18.3.2016

Huawei julkisti torstaina Barcelonassa yhteistyön Lionel Messin kanssa. FC Barcelonan ja Argentiinan maajoukkueen supertähti on yhtiön uusi globaali brändilähettiläs. Huawei haluaa yhteistyöllä tuoda esiin arvojaan, kuten oppimista ja kehittymistä.

”Lionel Messi rohkaisee esimerkillään ihmisiä keskittymään, pysymään lujana ja sitkeästi tavoittelemaan päämääräänsä. Huawei haluaa ”Make it Possible” -sloganinsa mukaisesti auttaa jokaista tavoitteidensa saavuttamisessa”, Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön Handset Product Linen johtaja Kevin Ho sanoo.

”Olemme iloisia yhteistyöstä lajinsa huipun kanssa”, Huawein Consumer Latinalaisen Amerikan kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Tyrone Liu sanoo. ”Messi jakaa samoja arvoja Huawein brändin kanssa ja pyrkii jatkuvasti parempiin suorituksiin, kuten mekin.”

”Tavoitteensa saavuttaminen edellyttää sitä, että on valmis laittamaan kaikkensa peliin. Aina voi kehittyä. Jos aluksi asetettu asettamansa tavoite tulee saavutetuksi, voi siirtyä seuraavaan”, toteaa Lionel Messi.

Messin jalkapalloura on vaatinut huomattavia ponnistuksia niin mieheltä itseltään kuin tämän perheeltäkin. Myös Huawei on tehnyt pitkäjänteistä työtä noustakseen oman alansa ykköseksi. Mate-, P- ja G-mallistojensa Mate- ja P- sekä Honor-mallistojensa siivittämänä Huawei on kasvanut maailman kolmanneksi suurimmaksi älypuhelinvalmistajaksi matkapuhelinvalmistajaksi. Yhtiön viimeisin lippulaivamalli Mate 8 lanseerattiin viime marraskuussa ja sitä on myyty julkaisunsa jälkeen maailmanlaajuisesti noin 3 miljoonaa kappaletta.

Maailman johtava ICT- ja televiestinpalveluiden tarjoajalla Huaweilla on ennestään vahva suhde jalkapalloiluun ja urheiluun yleisesti. Yhtiö on tehnyt yhteistyötä sekä yksittäisten pelaajien, kuten Robert Lewandowskin ja Alexis Sánchezin, että joukkueiden, kuten Arsenalin, Atlético de Madridin, AC Milanin, Paris Saint Germainin ja suomalaisen jääkiekkoseuran Jokereiden, kanssa.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä ja kuluttajia. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti 170 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa