Luonnollisuuden ystäville uudet maukkaat, laktoosittomat Activia-luonnonjogurtit

Activia-tuoteperheen uutuusjogurtit ovat olleet tuotetestaajien mieleen. Activia 1kg Laktoositon Luonnonjogurtit sisältävät Actiregularis®-bifidobakteeria, jonka terveyshyötyjä on tutkittu jo yli 20 vuoden ajan. Tuotteet ovat kaupoissa toukokuussa 2014.

Activia 1kg Laktoositon Luonnonjogurtti sisältää pastöroitua maitoa, maitoproteiinia, jogurttihapatetta sekä Actiregularis®-bifidobakteeria. Energiaa tuotteessa on 60 kcal/100g. Activia 1kg Laktoositon Luonnonjogurtti 0,5% on valmistettu rasvattomasta pastöroidusta maidosta, maitoproteiinista, jogurttihapatteesta ja Actiregularis® -bifidobakteerista. Energiaa tuotteessa on 40 kcal/100 g.

Danonen kuluttajilla teettämän luonnonjogurttien makutestin mukaan Activia 1kg Laktoositon Luonnonjogurtti oli tutkimuksen pidetyin luonnonjogurtti. Myös uusi pakkaus vastaa monen kuluttajan käytännön tarpeisiin.

“Laktoosittomat Activia-jogurttimme kasvattavat luonnonjogurttien valikoimaa. Ne sopivat monenlaiseen ruokavalioon ja ruokailuhetkeen. Meille on yhtiönä tärkeää tukea kokonaisvaltaista hyvinvointia tarjoamalla laadukkaita ja maukkaita tuotteita arkeen ja juhlaan”, toteaa Kirsi Englund, Health Affairs Manager, Danone Finland Oy:ltä.

Activia-luonnonjugurttiuutuudet korvaavat nykyiset suurpikaripakkaukset. Yhdessä myyntierässä Activia 1 kg Laktoositon Luonnonjogurtteja on 6 kpl.

Kirsi Englund, Health Affairs Manager, Danone Finland Oy, 044 374 3134, kirsi.englund@danone.com
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications Oy, 050 5729679, maija.hyotylainen@republic.fi
Kuvat: http://www.danone.fi/yrityksesta/mediapankki/
Internet: http://www.danone.fi/tuotteet/activia/

Tietoa Activiasta
Activia on Danonen vuonna 1987 lanseeraama maailman suurin tuoremeijerituotemerkki. Activia-jogurttien sisältämää Actiregularis®-bifidobakteeria on tutkittu yli 20 vuoden ajan. Sen on todettu selviävän elossa ruoansulatuskanavassa ja kiinnittyvän suoliston pinnalle, mikä on edellytys terveyshyötyjen välittymiselle.

Tietoa Danonesta
Danonen on perustanut vuonna 1919 lasten hyvinvoinnista kiinnostunut Isaac Carasso, jonka valmistamia lastenjogurtteja myytiin aluksi barcelonalaisissa apteekeissa. Danone on nykyisin maailman johtava meijerituotteiden, pullotettujen vesien ja lastenruokien valmistaja. Yhtiön missio on luoda terveyttä ruoan kautta mahdollisimman monelle. Danonen tutkimus- ja kehityskeskus selvittää yhteistyössä johtavien ravitsemusasiantuntijoiden kanssa eri raaka-aineiden, ravintoaineiden ja ruokatottumusten vaikutuksia terveydelle. Tätä tietotaitoa hyödynnetään Danonen tuotekehityksessä. Danone Finland Oy on toiminut vuodesta 1995 alkaen. Yhtiön edustamia tuotemerkkejä Suomessa ovat Activia, Actimel, Danonino, Danup, Danio, Danette, Vitalinea, Proviva ja Chiquita.