Medigoo.com on uusi maksuton terveystietopalvelu

TIEDOTE - EMBARGO - 18.11.2014: Kuluttajat etsivät yhä suuremmissa määrin terveyteensä liittyvää tietoa eri lähteistä. Yksi syy tähän on halu ymmärtää lääkärien suosituksia ja hoitoja. Medigoo Oy lanseeraa 18.11.2014 uuden kansainvälisen ja maksuttoman informaatiopalvelun, medigoo.comin, vastaamaan tähän tarpeeseen. Yhtiö on yksi Slush-tapahtuman Impact Track -yrityksistä.

Medigoo.com tarjoaa kuluttajille maksuttoman pääsyn laajaan tietokantaan, joka käsittää suuren määrän erilaisista sairauksista kertovia artikkeleita. Näissä kerrotaan muun muassa sairauksista, niiden oireista ja soveltuvista hoitomenetelmistä. Kirjoittamalla web-sivustolla hakukenttään sairauden oireet, vierailija voi tutustua kaikkiin parhaiten oireisiin vastaaviin artikkeleihin.

Tuhansia sivuja käsittävä artikkelikokoelma on laajuutensa vuoksi hyödyllinen laajalle käyttäjämäärälle. Artikkelit on koostettu kansainvälisen terveydenhuollon ammattilaisten toimesta. Web-sivusto hyödyntää responsiivista teknologiaa, joka mukautuu päätelaitteen ruudun kokoon. Näin palvelu on luettavissa niin tietokoneella, tabletilla kuin matkapuhelimella.

“Medigoo.com on alun perin perustettu jo vuonna 2007. Halusimme varmistaa, että meillä on tarjota ihmisille riittävän laaja tietokanta sekä tekniseltä toteutukselta päätelaitteista riippumaton sivusto”, sanoo Mika Karilahti, TkT, yhtiön perustajajäsen ja toimitusjohtaja.

“Netin käytön nousevana trendinä on hakea tietoa omaan ja perheen terveyteen liittyen. Esimerkiksi Google on kertonut voivansa raportoida flunssan leviämisen sanahakuihin perustuen”, Karilahti jatkaa.

Medigoo.com tarjoaa palvelua aluksi englanniksi. Palvelulla halutaan auttaa mahdollisimman montaa, jotka haluavat tietää lisää mahdollisista sairauksista ja hoidoista ennen lääkärissä käyntiä, ja niitä jotka etsivät lisätietoa diagnoosin saatuaan. Sivuston jatkorahoittamiseen haetaan yrityskumppaneita.

Haastattelut:
Mika Karilahti, toimitusjohtaja, Medigoo Oy, +358 400 350 189, mika.karilahti@medigoo.com

Median edustajat voivat tutustua sivustoon ennakkoon osoitteessa www.medigoo.com/press. Yleisölle sivusto www.medigoo.com avautuu 18.11.2014.

Lisätietoja Medigoo.comista
Medigoo.comista vastaa Medigoo Oy, joka perustettiin vuonna 2007 tarjoamaan terveystietoa kuluttajille. Neljän sisäisen web-lanseerauksen jälkeen yritys lanseeraa nyt viidennen version julkisesti kuluttajien maksuttomaan käyttöön.