Näin voitat miljoonan

TIEDOTE 21.8.2015

Rahapeliyhtiö Betsson julkaisi maanantaina uuden Betsson6 -pelin, jossa kierroksen ainoalle voittajalle on luvassa miljoonan euron potti. Veikkauksen monivetoa muistuttavassa pelissä on veikattava kuuden, pääsääntöisesti Valioliigasta valittavan kohteen tulokset oikein. Veikkausrivin jättäminen on ilmaista, kunhan on lyönyt vähintään 10 euron arvoisen vedon aiemmin samalla viikolla.

Todennäköisyys uuden Betsson6 -pelin pääpotin voittamiseen ei ole suuri. Jos oletetaan, että kukin joukkue pelin kuudesta pelikohteesta tekee ottelussa nollasta neljään maalia, tarjoaa yksi kupongin kohde yhteensä 25 tulosvaihtoehtoa. Riville olisikin mahdollista laittaa peräti 48 828 125 miljoonaa yhdistelmää, jolloin voiton laskennallinen todennäköisyys on noin yhden suhde 49 miljoonaan.

Betsson Groupin iGaming-asiantuntijan Juha Kvistin mukaan vedonlyöjien onneksi otteluiden tulokset eivät ole täysin sattumanvaraisia ja vetolapulta voidaankin poistaa epätodennäköisimmät lopputulokset, kuten Manchester Unitedin 0-3 tai 0-4 -häviöt Newcastle Unitedille. Viime kaudella Valioliigan otteluissa syntyi keskimäärin 2,56 maalia, joten Kvistin mukaan hyvä keino rajata epätodennäköiset tulokset veikkauksen ulkopuolelle on miettiä syntyykö ottelussa yli vai alle 2,5 maalia. ”Jos esimerkiksi tiedettäisiin varmasti, että jokaisessa kierroksen ottelussa tehdään alle 2,5 maalia, löytyisi voittorivi 46 656 vaihtoehdon joukosta”, hän vinkkaa.

Vaikka omaa riviä laatiessa kannattaa ottaa huomioon jokaiselle pelille valmiiksi lasketut kertoimet, Kvistin mukaan aivan jokaiseen otteluun ei kannata valita tulosta, jolle ammattilaiset ovat laskeneet pienimmän kertoimen: ”Jos päävoitto napsahtaa kohdalle joutuisi potin jakamaan tällöin muutaman muunkin veikkaajan kanssa.”

Vihjeet peliviikolle 1:

ManU vs Newcastle: Kotijoukkue on ehdoton suosikki vähän yli 70 % todennäköisyydellä. Sergio Romero on pitänyt nollan kahdessa edellisessä pelissä. Todennäköisimmät tulokset 1-0 ja 2-0. Pelisuositus: 2-0.

Crystal Palace vs Aston Villa: Todennäköisesti Osuvimmat tulokset 1-0 ja 1-1. Palace on suosikki noin 55 % todennäköisyydellä. Villa on pelannut tiukkaa, joten tässä ottelussa on vahva alle 2,5 maalia odotus. Pelisuositus 1-0.

Leicester vs Spurs: Leicester on voittanut molemmat ottelunsa ja tehnyt niissä yhteensä kuusi maalia. Kertoimien valossa voimasuhteet ovat koko lailla tasan, mutta Spurs on perustasoltaan laadukkaampi joukkue. Yli 2,5 maalia todennäköisempi kuin alle. Pelisuositus 1-2.

Norwich vs Stoke. Nousijajoukkue Norwich hävisi kotiavauksensa Carrow Roadilla Crystal Palacelle 3-1 ja voitti seuraavalla kierroksella surkean Sunderlandin samoin lukemin. Stoke on joukkueista vahvempi ja punnertaa voiton. Pelisuositus: 1-2.

Sunderland vs Swansea: Niukasti sarjapaikkansa säilyttäneen Sunderlandin reppuun on tehty kahdessa ottelussa seitsemän maalia. Joukkueen puolustus Younes Kaboulin johdolla paperia. Swansea on sen sijaan pelannut varsin pirteästi osuen kahdesti kummassakin ottelussaan. Pelisuositus 1-3.

West Ham vs Bournemouth: Leicester palautti Arsenalin avauskierroksella yllättäneen Hammersin maanpinnalle. Nousijajoukkue Bournemouth on kärsinyt kaksi 1-0 tappiota ja lähtee pelaamaan puolustusvoittoisesti myös Upton Parkilla. Pelisuositus 1-1.

Lisätietoja:

Betsson Group, iGaming-asiantuntija Juha Kvist, puh: 040-570 1500

Sähköposti: juha.kvist@betssongroup.com

Betsson on pohjoismainen, yksi Euroopan johtavista Internet-pelisivustoista. Betsson tarjoaa netin parhaat pelit, joita voi pelata turvallisessa ja käyttäjäystävällisessä ympäristössä. www.betsson.com