Neljä vinkkiä Huawein älypuhelinuutuuksilla kuvaamiseen

Sekä Huawei Mate 10 Prossa, P10- että Honor 9 -malleissa oleva kaksoiskamerateknologia ja lukuisat lisätoiminnot auttavat kuvaajaa saamaan enemmän irti mobiilikuvaamisesta. Tässä on muutama vinkki mobiilikuvaamiseen, mukaan lukien siihen, kuinka uudenvuoden tähtisädehetket voi ikuistaa Valograffiti-toiminnon avulla.

1) Jaa talven maisemat  –360 asteen panorama auttaa taltioimaan kauniin talvisen maiseman ilman tylsiä rajoituksia. Huawei-puhelinten panorama-kuvausasetuksen käyttäminen on helppoa: kamerasovelluksessa täytyy vain pyyhkäistä oikealle ja valita 3D Panorama. Näytön ohjeet opastavat kameran suuntaamisessa onnistuneen kuvan ottamiseksi.

2) Kuvan automaattisesti laukaiseva hymy – Huawei-lippulaivapuhelimien kameran ollessa aktivoituna kannattaa pyyhkäistä näyttöä sekä oikealle että vasemmalle. Vasemmalta löytyvät erilaiset erikoiskuvaustoiminnot, kuten jo mainittu 3D Panorama, Pro-valokuvaustoiminto sekä mustavalkokuvaustoiminto. Näytöltä oikealle siirryttäessä löytyvät muun muassa RAW-tallennustoiminto, ajastin sekä kuvausmahdollisuus suoraan näyttöä painamalla ja automaattinen kuvaus kameran tunnistaessa näytöltä hymyilevän kohteen.

3) Valomaalaus – Talvisen illan hämärtyessä voi kokeilla, millaisia kuvia voi saada aikaan valomaalauksen avulla. Huawein lippulaivamalleissa on neljä valomaalausmahdollisuutta: Silkkinen vesi, Takavalojen jäljet, Tähtien jäljet sekä Valograffiti. Valograffiti soveltuu esimerkiksi sydämen tähtisädetikulla tai puhelimen taskuvalolla ilmaan piirtävän ystävän ikuistamiseen. Valograffiti toimii sekä salamavalolla että ilman; salamavalon kanssa kuvaan on helpompi tallentaa mukaan itse graffititaitelijan. Valograffitin voi aktivoida ottamalla kameratoiminto käyttöön ja pyyhkäisemällä näyttöä oikealle. Esimerkiksi tiedotteen ohessa oleva 2018-kuva on otettu Valograffiti-toiminnolla.

4) Tekoäly avuksi kuvaamisessa – Huawei Mate 10 Prossa on maailman ensimmäinen tekoälyprosessorilla varustettu älypuhelin. Tekoäly vaikuttaa muun muassa puhelimella kuvaamiseen. Esimerkiksi havaitessaan asioita tai esineitä kuvanäytöllä Mate 10 Pro valitsee tekoälyn avulla automaattisesti kohteen kuvaamiseen sopivat optimiasetukset. Samoin tekoäly auttaa ottamaan laadukkaan kuvan jopa liikkuvasta kohteesta ennakoimalla missä kohde on hetken päästä. Ennakointi sallii optiikkateknologialle riittävän ajan mukautua, kohdentaa ja napata täydellisen kuvan. Mate 10 Pron käyttäjän ei myöskään tarvitse arvailla sopivaa valotusaikaa, koska puhelimen näytöltä voi taukoamatta seurata valaistusvaihtoehtojen kehittymistä tummalla taustalla.

Kamera on yksi älypuhelinten suosituimpia varusteita tänä päivänä. Huawei Mate 10 Prossa on 20 + 12 megapikselin kaksoiskamera f/1.6-aukolla sekä tekoälyn tehostamat kuvaustoiminnot optisella kuvanvakaimella, hybridzoomilla, Dual-LED-salamalla ja laserautomaattitarkennuksella. Huawei P10:ssa on lähes sama kamerateknologia f/2.2-aukolla. Huawei Mate 10 Prossa on 6 tuuman näyttö, kun taas P10-mallissa on 5,1 tuuman näyttö. 5,2 tuuman näytöllä varustetussa Honor 9:ssa on niin ikään 20 + 12 megapikselin kaksoiskamera f/2.2-aukkoluvulla. Huawei Mate 10 Pro-, P10 ja Honor 9 -malleissa on Dual-SIM-ominaisuus.

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajaliiketoiminta

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,     sofia.lehtimaki@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

·       Facebook:        https://facebook.com/HuaweiMobileFi

·       Instagram:        https://instagram.com/HuaweiMobileFi

·       Twitter:        https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Kuvat ja tuotelainat
Susanne Sairo, Republic of Communications, 050 325 8061
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679
prhuawei@republic.fi

Lisätietoja Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.