Next Image -kilpailu keräsi yhteen 61 000 valokuvaa eri puolilta maailmaa – voittaja kosketti leukemiasta kertovalla omakuvallaan

Harrastajavalokuvaajien maailmanlaajuinen Next Image -kilpailu huipentui maanantaina. Heinä-elokuun aikana järjestetty kilpailu keräsi yli 61 000 kuvaa, joille annettiin lähes miljoona yleisöääntä. Pääkilpailun voittajakuvaksi valittiin Art & Leukemia, jossa leukemiaa sairastava valokuvaaja avaa tarinansa koskettavalla omakuvallaan.

Huawein järjestämän Next Image -kilpailun kiinnostus ylitti kaikki odotukset. Kisasivustolle ladatut 61 000 älypuhelimella otettua kuvaa saivat peräti 956 000 ääntä ympäri maailmaa.

Kilpailun voitti valokuvaaja nimimerkillä rekapavo. Hänen valokuvansa Art & Leukemia pääsee National Geographic -lehteen. Lisäksi kuvaaja voitti 10 000 euron rahapalkinnon, MateBook X -kannettavan tietokoneen ja valokuvausmatkan Italiaan.

Tuomaristo kiinnitti arvioinnissaan huomiota kolmeen kriteeriin: taiteelliseen arvoon, laatuun ja ainutlaatuisuuteen.

Tuomaristoon kuuluivat National Geographicin valokuvaaja Dominic Bracco, Leica-sertifioitu valokuvaaja Alex Lambrechts, World Press Photo -palkittu valokuvaaja Tomasz Lazar, monia palkintoja saanut valokuvaaja Bobby Anwar ja näyttelijä Gal Gadot. Tuomaristoa täydentää Huawein Itä- ja Pohjois-Euroopan kuluttajaliiketoiminnan johtaja Yanmin Wang.

Arkielämän parhaat hetket eri puolilta maailmaa

Kilpailun kantavana ajatuksena oli tuoda kaikkien nähtäville ihmisten arjen ja juhlan parhaat hetket eri puolilla maailmaa. Lähes jokaisella meistä on taskussa kameralla varustettu älypuhelin, ja kehittyneimmillä älypuhelinkameroilla voidaan tuottaa jo ammatitason valokuvia.

Kilpailussa oli kuusi kuvakategoriaa (Faces, Good Night, Hello, Life!, Check-In, Nature ja Story Board) ja yleisökilpailu, jolle valittiin pääkilpailun lisäksi omat voittajat. Kisan suosituin kategoria oli Nature, jonne ladattiin 27 000 valokuvaa.

Kategorioiden voittajat:

Faces – potrettikuvat:
The rainy day, constin.mocanu,

Good Night – ilta- ja yökuvat
Caught in a beam of light, Wes.MW

Hello, Life! – arjen tunteikkaat ja inspiroivat hetket
Solo, constin.mocanu

Check-In – matkailukuvat
Sir Archibald, emiliobgr

Nature – luontokuvat
nimetön, Biktop

Story Board – yhdeksän kuvan tarinat
Moravska zabíjačka, zdenek-dvorak

Yleisökilpailu – eniten yleisöääniä saaneet kuvat kategorioittain
Faces: nimetön, Laima (Romania)
Good Night: Bucharest at night, LCotoarba (Puola)
Hello, Life!: My world center in front of Europe center, Vilmantas (Romania)
Check-In: Dinner for two?, MosCraciun (Bulgaria)
Nature: New beginnings, TBNeamu (Ukraina)
Storyboard: Old woman in a small village, Barbara (Tshekki)

Kategorioiden voittajat saivat valokuvansa arvostettuun National Geographic -lehteen, 2000 euron rahapalkinnon ja MateBook X -kannettavan tietokoneen. Kuvakategorioiden toiseksi sijoittuneet voittavat Huawei P20 Pro -puhelimen ja kolmanneksi sijoittuneet P20-puhelimen. Yleisökilpailun voittajat palkittiin P20-puhelimilla.

Next Image -sivusto: http://campaign.consumer.huawei.com/fi/.

____

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:
Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, prhuawei@republic.fi

Lisätietoa Huawei Consumer Business Groupista
Huawein tuotteita ja palveluja on saatavilla yli 170 maassa, ja niitä käyttää kolmasosa maailman väestöstä. Huawei oli vuonna 2017 maailman kolmanneksi suurin puhelinvalmistaja toimitettujen puhelinten kappalemäärissä mitattuna. Yhtiön 15 T&K-keskusta sijaitsevat Yhdysvalloissa, Saksassa, Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä, Intiassa ja Kiinassa. Huawei Consumer BG on yksi Huawein liiketoimintayksiköistä, joka tuottaa muun muassa älypuhelimia, tietokoneita, tabletteja, puettavaa teknologiaa ja pilvipalveluita. Huawein maailmanlaajuinen verkosto on rakennettu yli 20 vuoden kokemuksella televiestintäteollisuudesta, ja yhtiö on omistautunut toimittamaan uusimpia teknologisia ratkaisuja kuluttajille ympäri maailmaa. Lue lisää: http://consumer.huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi