Nyt PlayStationia voi pelata puhelimella – Planet of the Apes ja SingStar julkaistaan tänään

Tänään julkaistaan yksinoikeudella PlayStation®4 (PS4) -konsolille neljä uutta peliä: karaokepeli SingStar Celebration, tietovisa Knowledge is Power sekä elokuvamaiset Hidden Agenda ja Planet of the Apes: Last Frontier. Pelit ovat osa uutta PlayLink-sarjaa, jossa ohjaimena toimii oma älypuhelin tai tabletti. Palkittu teknologia mahdollistaa uudenlaisten viihdekokemusten luomisen.

PlayLink on PlayStationin uusi sosiaalinen pelisarja, joka keskittyy hauskanpitoon ystävien ja perheen kanssa. Tämän vuoden E3-messuilla Technical Innovation 2017[1] -palkinnon voittanut PlayLink tekee puhelimista ja tableteista peliohjaimia. Tämän myötä peliin voi osallistua jopa kuudesta kahdeksan henkeä, mikä mahdollistaa myös uudenlaisten tarinallisten viihdekokemusten rakentamisen. PlayLink madaltaa kynnystä astua pelaamisen maailmaan.

Esittelyssä PlayLink-pelit:

SingStar Celebration (1–8 pelaajaa)

Monena vuonna Suomen suosituimpiin peleihin kuulunut karaokeklassikko SingStar saa jatko-osan. SingStar Celebration keskittyy nimensä mukaisesti hauskanpitoon kavereiden kanssa. Uusittu 30 kappaleen lista sisältää uusia ja vanhoja hittejä aina Adelesta Abbaan. Peli mahdollistaa myös omien esitysten jakamisen muulle SingStar-yhteisölle. Laulaminen onnistuu SingStar-mikeillä tai puhelimeen ladattavalla SingStar Mic -sovelluksella.

Knowledge is Power (2–6 pelaajaa)

Tietovisojen ystävät pääsevät mittaamaan osaamisensa tuhansien kysymysten parissa. Knowledge is Power on täysin lokalisoitu, joten kysymykset ja juontajan hulvattomat letkautukset ovat kaikki suomeksi.  Peli ei myöskään ole pelkkää nippelitietoa. Pahimpia kilpakumppaneita voi hidastaa taktisilla valinnoilla tai hauskoilla ansoilla, kun kilpajuoksu pyramidin huipulle käy kuumimmillaan.

Hidden Agenda (1–6 pelaajaa)

Kyseessä on elokuvamainen rikostrilleri, jossa metsästetään pahamaineista Trapper-tappajaa. Until Dawnin kehittäjien Supermassive Gamesin luomaa arvoitusta voi lähteä selvittämään yksin tai jopa kuuden hengen porukassa. Ryhmäpelissä pelaajilla on myös henkilökohtaisia tavoitteita, joten aina ei voi tietää pelaako vieruskaveri yhteisen tavoitteen puolesta vai sitä vastaan.

Planet of the Apes: Last Frontier (1–4 pelaajaa)

Hidden Agendan tapaan elokuvaa ja peliä yhdistävä Planet of the Apes: Last Frontier on viihdekokemus, jossa pelaaja pääsee vaikuttamaan tarinan kulkuun. Tiivistunnelmainen draama sijoittuu elokuvien Apinoiden planeetan vallankumous ja Sota apinoiden planeetasta väliin. Ihmisten ja apinoiden kohtalo on pelaajan hartioilla, kun tapahtumat ohjautuvat kohti joko haurasta aselepoa tai veristä sotaa.

[1] Gamesindustry.bizin valinnat

Tiedustelut:

Jukka Raittila

Nordisk Film

jukka.raittila@nordiskfilm.com

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Aapo Kuortti

Republic of Communications

aapo.kuortti@republic.fi

About Sony Interactive Entertainment Europe

Sony Interactive Entertainment Europe (SIEE), headquartered in London, UK, is responsible for the PlayStation® brand and family of products and services within the 109 territories serviced by SIEE as a regional headquarters for Sony Interactive Entertainment (SIE). PlayStation has delivered innovation to the market since the launch of the original PlayStation in Japan in 1994. The PlayStation family of products and services include PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation®Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation®Original and acclaimed PlayStation software titles from SIE Worldwide Studios. Headquartered in San Mateo, California, SIE is a wholly-owned subsidiary of Sony Corporation.

"PlayStation" is a registered trademark of Sony Interactive Entertainment Inc. "PS4" is a trademark of the same company. All other trademarks are property of their respective owners.