Olli Kilpi Kamuxin kansainvälisten liiketoimintojen johtajaksi: Asiakaslupaus keskiössä ‒ retail ei levähdä hetkeäkään

Käytettyihin autoihin erikoistunut autoliikeketju Kamux on nimittänyt kansainvälisten liiketoimintojen johtajakseen Olli Kilven, joka aloittaa tehtävässään 2.5.2017. Aiemmin Suomen, Ruotsin ja Norjan McDonald’silla pitkän uran tehnyt Olli Kilpi näkee keskeiseksi jälleenmyyntiliiketoiminnan menestystekijäksi asiakaspalvelun johdonmukaisuuden, jolla saavutetaan asiakkaiden luottamus joka päivä.

Kansainvälisten liiketoimintojen johtajana Olli Kilpi vahvistaa tehtävässään Kamuxin kansainvälistä kasvua. Kamux on laajentunut viime vuosina Ruotsiin ja Saksaan, ja sen tavoitteena on kivuta Euroopan tasolla johtavaksi käytettyjen autojen vähittäiskaupan ketjuksi. Suomessa Kamuxilla on 37 myymälän verkosto ja koko Euroopan tasolla sillä on 48 myymälää.

Olli Kilpi on aiemmin vastannut muun muassa Suomessa McDonald’s ketjun viestinnästä ja markkinoinnista sekä luotsannut viimeksi Ruotsin ja Norjan McDonald’s ketjua. Hän näkee Kamuxin kansainvälisessä laajentumisessa loistavan mahdollisuuden, sillä Euroopan markkinat ovat isot ja fragmentoituneet. Kamuxin konseptille on hänen mukaansa vahva kysyntä.

‒ Kamux on autokaupan uudistaja, joka tarjoaa todellisen vastauksen olemassa olevaan asiakastarpeeseen ja uudenlaisen asiakaskokemuksen tuoteryhmässään. Näen sillä huikeat kasvumahdollisuudet ja niihin tarttuminen on omissa käsissämme, luonnehtii Olli Kilpi uutta työnantajaansa.

‒ Tavoitteeni on tarjota isolle joukolle eurooppalaisia kuluttajia uusi ja luotettava tapa tehdä edullinen ja turvallinen autonostopäätös, kiteyttää Kilpi tehtävänsä.

Paikallisten kuluttajien tarpeiden ymmärrys keskiössä

Olli Kilven mukaan kansainvälistymisessä on tärkeää löytää balanssi kahden merkittävän asian välillä.

‒ Ensinnäkin meidän täytyy ymmärtää eri maiden paikallisia kuluttajia, mikä on heille tärkeää ja mitkä ovat heidän tarpeensa. Ja toisaalta meidän täytyy olla uskollisia omalle konseptillemme ja vastustaa kiusausta tehdä turhia muutoksia siihen, mikä on meidän kilpailuetumme ja menestyksemme avain.

Olli Kilpi painottaakin, että kaikessa jälleenmyyntiliiketoiminnassa on tärkeää ymmärtää, mitä asiakkaiden tarpeita he ovat ratkaisemassa.

‒ Meidän täytyy olla johdonmukaisia läpi koko ketjun, jotta asiakas ymmärtää ja voi luottaa siihen, mitä me tarjoamme. Ja meidän täytyy toteuttaa lupaustamme joka päivä, jokaisen asiakkaan kohdalla. Retail ei levähdä hetkeäkään, muistuttaa Olli Kilpi.

‒ Olli Kilvessä yhdistyvät hänen henkilökohtaiset ominaisuutensa tärkeään kokemukseen ja näyttöihin kansainvälisen jälleenmyyntiliiketoiminnan menestyksellisestä johtamisesta Ruotsissa ja Norjassa. Hänellä on myös vahva osaaminen kansainvälisten konseptien skaalaamisesta eri markkinoille, luonnehtii Kamux-konsernin toimitusjohtaja Juha Kalliokoski nimitystä.

Lisätietoja:

Juha Kalliokoski, toimitusjohtaja, Kamux, puh. 050 544 5538
Olli Kilpi, kansainvälisten liiketoimintojen johtaja 2.5.2017 lähtien, Kamux, 040 716 0620

www.kamux.fi

Kamux on vuonna 2003 toimintansa aloittanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut autoliikeketju. Kamux toimii Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Vuonna 2016 konsernin liikevaihto oli noin 405 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 343 työntekijää.