OLUT OTETTU ERINOMAISESTI VASTAAN BURGER KING® -RAVINTOLOISSA

TIEDOTE 16.7.2015

Hampurilaisketju BURGER KING® laajensi valikoimaansa heinäkuussa ottamalla mukaan oluen. Ketjujohtaja Mikko Mollbergin mukaan asiakkailta saatu palaute on ollut erittäin positiivista. Pian keskiolutta voi ostaa lähes kaikista Suomessa toimivista Burger King® -ravintoloista.

Olut on tällä hetkellä myynnissä Helsingissä Aleksanterinkadun, Mannerheimintien ja Rautatieaseman, sekä Lahdessa, Porissa, Tampereella ja Tuusulassa. Keskiolut on tulossa valikoimiin pian Jyväskylän, Oulun, Turun sekä Helsingin Ruoholahden ravintoloihin. Aterian yhteydessä ostettava 0,4 litran keskiolut maksaa 3,00 € ja yksittäin ilman ateriaa ostettuna 5,90 €.

Maailmalla useissa Burger King -ravintoloissa tarjoillaan olutta. Otimme innolla oluen valikoimiimme, ja tähän mennessä saatu palaute asiakkailta on ollut erittäin positiivista. Moni kokee yksittäisen oluen luonnolliseksi ja täydentäväksi osaksi ateriakokonaisuutta, kertoo ketjujohtaja Mikko Mollberg.

Burger King -ketjulla on C-oikeudet, mutta alkoholivalikoimaa ei ole suunnitteilla laajentaa. Tarjolla on yhtä ulkomaista keskiolutmerkkiä.

Olut sopii erittäin hyvin etenkin liekillä grillattujen hampurilaistemme ruokajuomaksi. Burger King -ravintoloissa limua voi juoda rajattomasti, mutta refill-käytäntö ei koske olutta, toteaa aluepäällikkö Elina Hautala.

Burger Kingillä on Suomessa nyt yhteensä 16 ravintolaa.

Lisätietoja:

Hanne-Mari Ahonen, Brand Manager, Burger King, Restel, puh. +358 50 3702423, hanne-mari.ahonen@restel.fi

Elina Hautala, aluepäällikkö, Burger King, Restel Fast Food Oy, puh. +358 50 328 7778, elina.hautala@restel.fi

Mikko Mollberg, ketjujohtaja, Burger King, Restel Fast Food Oy, puh. +358 40 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi (lomalla 30.7.2015 saakka)

BURGER KING®

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisketju. BURGER KING® -ravintoloita on yli 13 000 ympäri maailmaa 88 maassa. Ravintolat palvelevat noin 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Noin 97 prosenttia BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. Lisätietoa saatavilla osoitteessa www.burgerking.fi sekä myös Facebookissa ja Twitterissä.

RESTEL

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu noin 240 ravintolaa ja 48 hotellia.  Liikevaihto vuonna 2014 oli 386,2 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus- ja Rantasipi-ketjut, Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki-Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. Burger King®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, Wanha Mestari-, Hemingway’s -ravintolat ja Tapahtumaravintolat.