OnniBus.com ajaa tammikuusta alkaen myös Savonlinnaan, Varkauteen ja neljään hiihtokeskukseen

Lehdistötiedote 11.12.2015

• OnniBus.com aloittaa liikennöinnin Helsingistä Savonlinnaan, Varkauden kautta Joensuuhun sekä Himokselle, Leville, Rukalle ja Ylläkselle 4.1.2016.
  • Savonlinnaan liikennöidään kaksi edestakaista vuoroa päivittäin reitillä F14.
  • Joensuuhun liikennöidään Lahden, Mikkelin ja Varkauden kautta yhdellä päivittäisellä vuorolla reitillä F23.
  • Reitillä F9 Turku–Kuopio otetaan käyttöön Himoksen pysäkki Jämsässä.
  • Reitit F4 Ski Helsingistä Leville/Ylläkselle sekä F5 Ski Helsingistä Rukalle liikennöidään kolme kertaa viikossa.
  • Liput uusille reiteille ovat myynnissä osoitteessa www.onnibus.com alkaen 1€ plus 1€ varausmaksu.

OnniBus.com on saanut luvan aloittaa liikennöinti Savonlinnaan, Varkauden kautta Joensuuhun sekä Himoksen, Levin, Rukan ja Ylläksen hiihtokeskuksiin 4.1.2016 alkaen. Samalla myönnettiin lupa useille uusille pysäkeille olemassa olevien reittien varrella. Uudet reitit liikennöidään olemassa olevalla bussilaivueella. Osa viitostien vuoroista käännetään Savonlinnaan tai Joensuuhun ja Helsinki–Kuopio yövuoro korvataan Rukan hiihtobussiyhteydellä kolme kertaa viikossa. Savonlinnan ja Joensuun uusien vuorojen myötä syntyy myös paljon toivottu yhteys Lahdesta Mikkeliin.

Hiihtobussireittien F4 Ski (Helsingistä Leville/Ylläkselle) ja F5 Ski (Helsingistä Rukalle) aikataulurakenne poikkeaa normaalista pikavuoroverkostosta siten, että matkan varrella pidetään kaksi pidempää taukoa asiakkaiden viihtyvyyden takaamiseksi.

“Savonlinnan yhteyttä on kysytty meiltä niin paljon, että ryhdyimme pikaisiin toimiin kysyntään vastataksemme. Samalla saamme paljon pyydetyn yhteyden Lahdesta Mikkeliin. Kun samalla toteutuu vielä puuttunut iltapäiväyhteys Joensuusta Helsinkiin sekä yhteys Joensuusta Varkauteen, Mikkeliin ja Lahteen, on syytä olla tyytyväinen”, OnniBus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö kertoo. “Hiihtobussireitit ovat mielenkiintoinen kokeilu, jonka menestykseen uskomme vahvasti. Suomesta on puuttunut edullinen, laadukas ja vaihdoton yhteys pohjoisen keskuksiin. Nyt ei hiihtoreissu kaadu ainakaan matkabudjettiin.”

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 156 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää yli 60 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kokkola, Kotka, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere, Varkaus ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).