ONNIBUS.COM ALOITTAA AKTIIVISEN LIIKENNÖINNIN 1.7.

OnniBus.com, suomalainen kaukoliikenteeseen keskittyvä linja-autoyhtiö, aloittaa aktiivisen liikennöinnin 1.7.2014 lähtien uusien kaksikerroslinja-autojensa voimin. Lippuja OnniBus.comin reiteille voi ostaa yhtiön sivuilta 18.6.2014 alkaen. Lippujen hinnat ovat alkaen euron.

OnniBus.comin uudet huippuvarustellut kaksikerroslinja-autot tarjoavat nopean yhteyden eri kaupunkien välillä matkustamiseen. OnniBus.comin nopeus perustuu suoriin reitteihin kaupunkien välillä. Yhtiön suunnitelmana on ajaa alkuun 92 lähtöä päivässä välillä Helsinki-Turku (16 lähtöä), Helsinki-Pori (6 lähtöä), Helsinki-Tampere (16 lähtöä), Helsinki-Jyväskylä-Oulu (8 lähtöä), Helsinki-Kuopio (6 lähtöä), Helsinki-Kotka (6 lähtöä), Turku-Pori (8 lähtöä), Jyväskylä-Tampere-Turku (4 lähtöä), Lahti-Hämeenlinna-Turku (10 lähtöä), Tampere-Pori (8 lähtöä) ja Helsinki-Jyväskylä-Kuopio-Kajaani (4 lähtöä).

“Uusi reittiverkosto on meille iso asia”, sanoo Pekka Möttö, OnniBus.comin toimitusjohtaja ja jatkaa: ”Haluamme rakentaa hienon suomalaisen yrityksen ja tukea osaltamme suomalaisen julkisen liikenteen kasvua. Rakennamme menestystä yhdistämällä nuoren, innovatiivisen yrityksemme osaamisen sekä Sir Brian Souterin pitkäaikaisen kokemuksen ja laajan tietämyksen.”

OnniBus.com on satsannut kaluston ohella myös lippujensa e-kauppaan. OnniBus.comin hinnoittelu on läpinäkyvää; matka on varattavissa siihen hintaan, minkä yhtiön nettisivu tarjoaa kullakin varaushetkellä. ”Lippujen ostaminen pitää olla yhtä vaivatonta kuin linja-autoillamme liikkuminen. Olemme rakentaneet sivustomme uudelleen ja panostaneet lipunmyyntifunktioon. Tulemme kehittämään näitä sekä mobiilipalvelua vielä lähikuukausina asiakkaitamme kuunnellen”, sanoo Pekka Möttö.

“Lippujen ostaminen netistä tuo mielenrauhaa. Ei tarvitse jonottaa lipunmyyntiluukulla tai miettiä onko linja-autossa tilaa saati odotella vaihtorahoja kuljettajalta”, toteaa Möttö.

Lippuja voi ostaa OnniBus.comin sivuilta 18.6.2014 lähtien. Aktiivinen liikennöinti alkaa 1.7.2014. OnniBus.comin lippujen hinnat ovat alkaen yhden euron. Varauksen yhteydessä veloitetaan lisäksi yhden euron varausmaksu.

Uudet modernit kaksikerroslinja-autot

OnniBus.com tuo 1.7. liikenteeseen 15 uutta huippuvarusteltua kaksikerroslinja-autoa. 14,1 m pitkän linja-auton kahteen kerrokseen mahtuu yhteensä 89 matkustajaa. Autot tarjoavat matkustajilleen miellyttävät istuimet, ilmastoinnin, maksuttoman Internet-yhteyden, paikkakohtaisen virtapistokkeen esimerkiksi matkapuhelimelle, tabletille tai kannettavalle tietokoneelle. Lisäksi linja-autosta löytyy WC.

”Uskomme, että asiakkaamme pitävät linja-autoistamme, sillä niiden varustelu on huippuluokkaa. Matkustajat voivat vaivatta joko tehdä töitä, vaihtaa kuulumisia sosiaalisessa mediassa tai vain rentoutua ja nauttia maisemista”, sanoo OnniBus.comin liikennejohtaja Lauri Helke.

OnniBus.comin uusissa linja-autoissa on kiinnitetty huomiota esteettömään liikkumiseen. Näistä jokaisessa on erikoisvarusteltu paikka pyörätuolilla liikkuvalle matkaajalle. Pyörätuolilla liikkuva matkustaja mahtuu helposti sisälle linja-autojen keskelle sijoittuvista ovista. Sisäänkäynnin yhteydessä on madallettu sisäänkäynti sekä linja-autoon vievä ramppi.

“Kaukoliikenteessä on kysyntää pyörätuolipaikoille ja matalalattialinja-autoille. Kyseisten palvelujen lisääminen on ollut osa liikenne- ja viestintäministeriön strategiaa. Olemme iloisia, että voimme olla tarjoamassa näitä palveluja ensimmäisten joukossa Suomessa”, sanoo Helke.

Nykyaikainen ratkaisu julkiseen liikenteeseen tarjoaa lisää vaihtoehtoja asiakkaille

OnniBus.com on ottanut mallia pitkäikäisistä, menestyvistä ja nopeasti toimintaansa kasvattaneista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa ja Euroopassa operoivista alan yrityksistä. Vastaavaa joustavaan hinnoitteluun ja tehokkaaseen liikennetuotantoon perustuvaa businessmallia on hyödynnetty myös lentoalalla useiden vuosien ajan. OnniBus.comin tehokkaan konseptin vuoksi lippuja voidaan myydä edullisesti tarjoten silti laadukas tuote ja nopeat yhteydet eri kaupunkien välillä.

Suomen kaukoliikenteen vapautuminen mahdollistaa uusien toimijoiden markkinoille tulon. Samalla asiakkaat hyötyvät innovatiivisista, yksityisesti rahoitetuista palveluista. Palvelujen kehittyminen ja lippujen edullisuus OnniBus.comin tapauksessa antaa yhä useammalle syyn jättää oma auto kotiin.

“Olemme nähneet muissa maissa, että markkinoiden avautuminen ja uusien tulokkaiden saapuminen on kehittänyt ja elvyttänyt kaupunkien välisen julkisen liikenteen kysyntää ja luonut lisää työpaikkoja. Uskomme, että avoimet markkinat ja kilpailu rohkaisevat investointeihin ja innovaatioihin, jotka johtavat edelleen toiminnan tehostamiseen ja hinnoittelun kehittämiseen. Asiakas hyötyy tästä kaikesta palvelun laatuna sekä siinä, että valittavissa on entistä enemmän vaihtoehtoja”, sanoo linja-autoalan kansainvälinen vaikuttaja ja OnniBus.comin osakas Sir Brian Souter. Hän lisää: ”OnniBus.com on nyt luotavan uuden tarinan keskiössä muiden operaattoreiden ja viranomaisten kanssa. Etsimme kaikki uusia asiakkaita ja haluamme kasvattaa suomalaista julkisen liikenteen markkinaa. Meidän tavoitteenamme on saada yksityisautoilijat vaihtamaan autonsa laadukkaaseen, kustannustehokkaaseen sekä ympäristöystävälliseen julkiseen liikenteeseen.”

Lehdistön yhteyshenkilö: Maija Hyötyläinen, tiedottaja, Republic of Communications,

050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa laadukkaita liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 euroa + 1 euron varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. OnniBus.comin erikoisuutena on 15 vuonna 2014 hankittua kaksikerroslinja-autoa, joissa kaikissa on maksuton, langaton Internet-yhteys, nahkaiset istuimet, istuinkohtaiset pistokepaikat ja ilmastointi. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Se työllistää yli 60 henkilöä. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com.