OnniBus.com ja Valkeakosken Liikenne aloittavat lipunmyyntiyhteistyön

• Yhtiöt rakentavat matkaketjut Valkeakoskelta Pohjanmaalle, Keski-Suomeen, Savoon ja Kainuuseen
  • Yhteistyö astuu voimaan maanantaina 8.1.2018
  • Jatkoyhteyksien tarjoaminen asiakkaille muuttuu entistä jouhevammaksi

OnniBus.com ja Valkeakosken Liikenne aloittavat lipunmyyntiyhteistyön 8.1.2018 alkaen. Asiakkaat voivat ostaa lipun Valkeakosken ja useiden Pohjanmaan, Keski-Suomen, Savon ja Kainuun paikkakuntien välille OnniBus.comin verkkokaupasta. Valkeakosken Liikenne tarjoaa tiheän vuorotarjonnan Tampereen ja Valkeakosken välillä. Lippuyhteistyön ansiosta asiakkaat voivat yhdellä lipulla vaihtaa Tampereen linja-autoasemalla OnniBus.comin kaukobussien ja Valkeakosken Liikenteen bussien välillä.

OnniBus.com Oy:n toimitusjohtaja Lauri Helke kertoo, että uusi Liikennekaari-laki kannustaa yrityksiä luomaan matkaketjuja ja mahdollistaa sujuvien ovelta ovelle -yhteyksien syntymisen. “Valkeakosken Liikenteellä on yli 30 vuoroparia päivässä Valkeakosken ja Tampereen välillä. OnniBus.com tarjoaa Tampereelta hyvät jatkoyhteydet 3- ja 9-teillä. Yhdessä pystymme tarjoamaan sujuvat yhteydet Valkeakoskelta esimerkiksi Jyväskylään, Kuopioon, Seinäjoelle ja Vaasaan”, Helke kertoo.

Valkeakosken Liikenteen talouspäällikkö Ville Laurell kertoo, että nykyisessä markkinaehtoisessa mallissa yrityksillä on kannuste ja mahdollisuus rakentaa matkaketjuja, minkä vuoksi markkinaehtoisen mallin tulisi olla jatkossakin joukkoliikenteen järjestämistapa Valkeakoskella. “On suuri uhka, että yritysvetoisesti hyvin toiminut Valkeakosken joukkoliikenne muutetaan viranomaisen järjestettäväksi, jolloin matkaketjuja ja laajaa lippuvalikoimaa ei voida enää tarjota. Nyt sekä kaukoliikenne että Valkeakosken seutuliikenne toimivat yritysten järjestäminä ja tällaisten matkaketjujen joustava luominen on mahdollista yritysten välisellä yhteistyöllä”, Laurell toteaa.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Ville Heinonen, Republic of Communications, 050 413 7118, ville.heinonen@republic.fi

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 170 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää 50 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Helsinki, Espoo, Heinola, Iisalmi, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Porvoo, Rauma, Rovaniemi, Savonlinna, Seinäjoki, Tampere, Turku, Vantaa ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2011 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista:  www.onnibus.com   ,   https://www.facebook.com/Onnibus   (Facebook), http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).