OnniBus.com julkisti tuloksensa ja virittelee laajennussuunnitelmia

OnniBus.comin tilikausi ensimmäisten yhdeksän kuukauden ajalta (huhtikuu-joulukuu 2017) oli vahva. Yhtiö suunnittelee vuodelle 2018 lisää palvelulaajennuksia.

"Teimme erittäin vahvan tuloksen, joka oli 4,4 miljoonaa euroa ennen korkoja, veroja ja poistoja (EBITDA) ja 1,2 miljoonaa euroa ennen veroja. Liikevaihto oli 24 miljoonaa euroa”, OnniBus.comin toimitusjohtaja Lauri Helke summaa tilikauden tuloksen ensimmäisten yhdeksän kuukauden ajalta.

Yhtiön tilikausi päättyy maaliskuun lopussa ja Helke uskoo, että jäljelle jäävät kolme kuukautta jatkuvat edelleen positiivisina. "Helmi–maaliskuun vaihteen hiihtolomat, uudet vuorolisäykset SKI-reiteillämme sekä helmikuun puolivälissä tunnin vuorovälille tihentyvä Jyväskylä–Helsinki-reitin tarjontamme vahvistavat kasvunäkymiämme myös tilikauden viimeisellä neljänneksellä", Helke sanoo.

Kasvava verkosto edellyttää lisää työvoimaa

Yhtiö laajensi palvelujaan vuonna 2017 Turku–Helsinki-välillä reiteillä F1 ja F8 ja tänä vuonna suunnitelmissa on edelleen vahvistaa verkoston liikennettä. Kuljettajille on tarve tällä hetkellä ympäri Suomea.

”Pikavuoroliikenteessä työskentelevät alan parhaat osaajat, koska työ on itsenäisempää kuin paikallisliikenteessä. Monet meille tulevat kuljettajat myös hakevat pitkän matkan ajamisesta monipuolisuutta kaupunkiliikenteen lyhyiden matkojen ajamiseen. Meillä on jo erinomainen joukko kuljettajia, mutta haemme lisää alan parhaimmistoa uusiin ajotehtäviin ympäri Suomen”, Helke tarkentaa.

OnniBus.comilla on kuljettajia 13 asemapaikalla eri puolilla maata. Tällä hetkellä OnniBus.comilla on rekrytointitarve kuljettajille Helsingissä, Turussa, Oulussa, Kajaanissa, Kuopiossa ja Heinolassa. Myös muualla Suomessa rekrytointitarve voi kasvaa myöhemmin tämän vuoden aikana.

Helke valottaa vuoden 2018 suunnitelmia sen verran, että OnniBus.com aikoo kehittää täysin uusia kaupunkien välisiä tuotteita. Yhtiö on kuljettanut jo yli 10 miljoonaa matkustajaa siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa vuonna 2014 vallankumouksellisella konseptillaan.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Ville Heinonen, Republic of Communications, 050 413 7118, ville.heinonen@republic.fi

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 170 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää 50 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Helsinki, Espoo, Heinola, Iisalmi, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Porvoo, Rauma, Rovaniemi, Savonlinna, Seinäjoki, Tampere, Turku, Vantaa ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2011 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista:  www.onnibus.com   ,   https://www.facebook.com/Onnibus   (Facebook), http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).