OnniBus.com kasvattaa kalustoaan kuuden miljoonan euron investoinnilla

TIEDOTE 24.8.2015

• Kaukoliikenteeseen erikoistuneen linja-autoyhtiön OnniBus.comin 35 auton kalusto kasvaa 13 uudella Astromega TX927-kaksikerroslinja-autolla.
  • Toimittajana on belgialainen Van Hool.
  • Kokonaisinvestointi on noin kuusi miljoonaa euroa.
  • OnniBus.com kuljetti ensimmäisen toimintavuotensa aikana lähes 2 miljoonaa matkustajaa.

”Liikennöintiverkostomme on laajentumassa, joten kaluston kasvattaminen on ajankohtaista”, sanoo OnniBus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö. ”Van Hoolilta hankkimamme bussit ovat tuttuja punaisia kaksikerrosjättiläisiä, joissa on nahkaistuimet, langaton nettiyhteys, latauspistokkeet jokaisella istumapaikalla ja uusimman euro 6-satandardin mukaiset päästöarvot. 89 asiakaspaikan bussit mahdollistavat edulliset hintamme ja ovat ympäristöystävällisiä, koska polttoaineenkulutus asiakasta kohti jää alle puoleen litraan sataa kilometriä kohti”

OnniBus.com on hakenut uusia lupia muun muassa Rovaniemelle, Joensuuhun ja Turusta Tampereen ja Jyväskylän kautta Kuopioon. ”OnniBus.com seuraa koko ajan markkinoiden kehittymistä”, kommentoi Möttö yhtiön lupahakemuksia. Kaluston ohella uudet kohteet lisäävät myös työpaikkojen määrää. ”Julkisen liikenteen elpyminen on hyvä asia siis sekä matkustamisen, ympäristön, että työllistymisen kannalta. Me lisäämme investointeja suhteessa asiakasmäärimme”, Möttö lupaa.

OnniBus.comin kokonaiskalusto kattaa investoinnin jälkeen 48 kaksikerrosbussia. 13 uuden linja-auton erästä ensimmäiset on jo toimitettu Suomeen. Uuden hankintaerän kokonaisinvestointi on noin 6 miljoonaa euroa. OnniBus.com Oy:n kotipaikka on Tampereen Hervannassa ja yhtiö työllistää lähes 200 henkilöä. OnniBus.com julkisti vastikään kuljettaneensa hieman yli vuoden aikana kaksi miljoonaa asiakasta.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 156 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää yli 60 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kokkola, Kotka, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere, Varkaus ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).