OnniBus.com käynnistää hinnoittelu-uudistuksen poikkeuksellisella lippukampanjalla ja investoi 5 miljoonaa uuteen kalustoon

Lehdistötiedote 31.5.2016

• OnniBus.com aloittaa KesäBonanza-kampanjan, joka vie kaukoliikenteen hinnat ennätyksellisen alhaalle.
  • Yhtiö myy kaikki liput alle 200 km matkoille 4 eurolla, alle 300 km matkoille 9 eurolla ja yli 300 km matkoille 14 eurolla. Tämä tarkoittaa, että esimerkiksi kaikki liput Helsingistä Ouluun maksavat 14 euroa, Helsingistä Jyväskylään 9 euroa ja Helsingistä Tampereelle 4 euroa.
  • 31.5. alkava kampanja on voimassa 22.6.2016 asti ja se koskee kaikkia matkoja ja kaikkia reittejä, jotka tehdään maanantaista torstaihin edellyttäen, että lippu hankitaan vähintään viikkoa ennen matkustusaikaa.
  • Samalla yhtiö ilmoittaa 13 kaksikerrosbussin hankkimisesta. Kokonaisinvestoinnin arvo on noin viisi miljoonaa euroa. Investoinnin myötä OnniBus.comin suosimien Astromega-bussien rinnalla nähdään 72-paikkaisia Altano-busseja, joita yhtiö on testannut liikenteessä keväästä lähtien.

“OnniBus.com vie nyt hinnat sellaiselle tasolle, jota Suomessa ei ole koskaan aikaisemmin nähty. Toteutamme lippukampanjan, jossa lipun hinnan ratkaisee matkan pituus. Olemme saaneet markkinat heräämään ja nyt viemme joukkoliikenteen halpuuttamisen seuraavaan erään. Samalla haluamme myös innostaa ihmisiä ottamaan Suomen suvesta kaikki irti – jättämään oman auton kotiin ja nauttia matkasta heti ensimetreistä lähtien ilman stressiä”, toteaa OnniBus.comin johtaja Lauri Helke.

OnniBus.com julkistaa myös investoivansa lisäkalustoon. Hankintapäätös koskee 13 Van Hool -linja-autoa. 10 busseista on 89-paikkaisia Astromega-kaksikerroslinja-autoja, jotka Van Hool toimittaa kesäkuun alussa. Tämän lisäksi yhtiö hankkii Van Hoolilta myös kolme 72-paikkaista Altano-bussia heinäkuussa. Laajentunut kalusto ja reittiverkosto merkitsee, että OnniBus.com kasvattaa työyhteisöään 40 uuden työpaikan verran.

“Julkisen liikenteen suosion kasvaminen on hyvä asia niin asiakkaiden, ympäristön kuin työllistymisen kannalta. Linja-autojemme polttoaineenkulutus asiakasta kohti on niinkin pieni kuin alle puoli litraa sataa kilometriä kohden. Istuinpaikkamääriltään tavallista suuremmat kaksikerroslinja-autot mahdollistavat myös OnniBus.comin edullisen hintatason”, Helke summaa.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 170 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää 50 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Helsinki, Espoo, Heinola, Iisalmi, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Porvoo, Rauma, Rovaniemi, Savonlinna, Seinäjoki, Tampere, Turku, Vantaa ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2011 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).