OnniBus.com lisää tarjontaa Turun ja Helsingin välillä; uusi F8 NonStop keskustasta keskustaan

• OnniBus.com yhdistää Onnibus- ja Åbus-verkostot ja lisää vuorotarjontaa Helsingin ja Turun keskustojen välillä 27 viikoittaisella vuoroparilla
  • Reittiä F1 Helsinki–Caribia jatketaan Raision kautta Naantaliin
  • Reitti F8 Turun keskustasta Helsinkiin ajaa pysähtymättä yliopiston pysäkiltä Espoon Lommilaan.

OnniBus.com kehittää pikavuorotarjontaa Helsingin ja Turun välillä. OnniBus.comin ja Åbussin nykyiset verkostot yhdistetään ja uudelleen järjestetään siten, että vuorot Helsingin ja Turun keskustan välillä lisääntyvät 27 viikoittaisella edestakaisella vuorolla. Helsingistä Caribialle tulevaa reittiä jatketaan Raision Kaupungintalon kautta Naantaliin. Viikoittainen vuorotarjonta Helsingistä Turun keskustaan kasvaa 26 prosenttia, Raisioon 113 prosenttia ja Naantali tulee verkostoon kokonaan uutena kohteena.

Reitti F1 Caribialle jatkuu Raisioon ja Naantaliin. F1 pysähtyy Turun ja Helsingin välillä Paimiossa, Salossa, Muijalassa, Lommilassa, Turvesuontie Kehä 1, Keilaniemessä, Ruoholahdessa ja Kampissa.

Reitti F8 lähtee Turun linja-autoasemalta. Pysäkit ovat Turun Kaupungintalo, TYKS, Lommila, Meilahti ja Kamppi. Seitsemän päivittäistä vuoroa reitillä F8 jatkuu Turusta Rauman kautta Poriin pysähtyen reitin nykyisillä välipysäkeillä. Turun ja Porin välinen vuorotarjonta lisääntyy kahdella päivittäisellä vuorolla.

”Tunnin vuoroväli keskustojen välillä ja kahden tunnin välein Caribian kautta Naantaliin muodostaa hienon kokonaisuuden ja selkeästi parantaa aiempaa tilannetta, jossa oli erilliset OnniBus- ja Åbus-verkostot, koska palvelutarjonta lisääntyy ja reitistöön saadaan Naantali kokonaan uutena kohteena”, sanoo yhtiön toimitusjohtaja Pekka Möttö. ”Lisäksi keskustalinja ryhtyy palvelemaan Non-Stop-periaatteella Turun ja pääkaupunkiseudun välillä, minkä uskon entisestään lisäävän bussin houkuttavauutta usein matkustavien keskuudessa.”

”Palvelun lisääminen on mahdollista Turun keskustan pysäkkien käytön koordinoinnin ansiosta. Olemme kiitollisia Turun kaupungille, että saamme jatkossakin käyttää Kaupungintalon pysäkkiä, joka on sijainniltaan asiakkaalle ihanteellinen.”

Uudistuneet reitit ja uudet vuorot myynnissä osoitteessa www.onnibus.com hintaan alkaen 1€ plus 1€ varausmaksu.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi yli 150 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää yli 90 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kokkola, Kotka, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere, Varkaus ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).