OnniBus.com sai reittiluvan Helsingistä Turun keskustaan

TIEDOTE 22.9.2015

• OnniBus.com aloittaa liikennöinnin Helsingistä Turun keskustaan
  • Samalla syntyy suora yhteys Helsingistä Mynämäelle, Laitilaan, Raumalle ja Eurajoelle
  • Reittiä F8 liikennöidään viisi edestakaista vuoroa päivässä ja sen päätepysäkki on Porissa
  • Reitin liikennöinti alkaa 12.10.2015
  • Pääkaupunkiseudulla reitti F8 kulkee Meilahden kautta

OnniBus.com aloittaa liikennöinnin Helsingistä Turun keskustan kautta Poriin viidellä edestakaisella vuorolla päivässä. Uusi reitti F8 korvaa aiemman PoriTurku F8-yhteyden ja samalla reitti jatkuu Turusta Helsinkiin. Kokonaan uusia yhteyksiä syntyy Eurajoelta, Raumalta, Laitilasta ja Mynämäeltä Helsinkiin. Turussa pysähdyspaikat ovat Aurakatu ja linja-autoasema. Pääkaupunkiseudulla F8-reitti kulkee Meilahden kautta. OnniBus.comin aiemmat TurkuHelsinki vuorot ovat kulkeneet Espoon Otaniemen kautta. Pääteasema Helsingissä on Kamppi. Liikennöinti Turun Hotelli Caribialta lähtevällä reitillä F1 säilyy toistaiseksi ennallaan.

“Tämä on OnniBus.comille erittäin tärkeä askel kahdesta syystä. Uusien yhteysvälien avautuminen on merkittävä kehitysaskel, ja nyt pystymme avaamaan kokonaan uuden yhteyden Helsinkiin neljältä paikkakunnalta. Olen myös todella innoissani siitä, että lopultakin pystymme avaamaan yhteyden Turun keskustasta ja linja-autoasemalta Helsinkiin sekä tarjoamaan paljon kysytyn yhteyden Meilahteen”, OnniBus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö kertoo. OnniBus.comin aiempi reittilupa Helsingin ja Turun välillä ei ole sallinut ajamista Turun keskustaan, vaan pääteasema on ollut Hotelli Caribia. Toimialan kilpailusuojasääntelyn asteittainen poistuminen mahdollistaa nyt viiden päivittäisen vuoron liikennöinnin Helsingin ja Turun keskustojen välillä.

“Se, että lopulta pääsemme liikennöimään Helsingistä Turun keskustaan, on meille valtava työvoitto. Vuonna 2009 muuttuneen joukkoliikennelain vuoteen 2019 jatkuvat siirtymäaikasäännökset ovat tähän asti pitäneet meidät poissa Turun keskustasta ja haittaavat verkoston kehittämistä vielä joitakin vuosia. Nyt avautui kuitenkin mahdollisuus tarjota asiakkaillemme viisi päivittäistä yhteyttä keskustaan, mikä parantaa läsnäoloamme Turussa merkittävästi. Keskustassa sijaitseva Aurakadun pysäkki ja linja-autoasema tuovat asiakkaillemme hyviä vaihtoehtoja. Toistaiseksi jatkamme aiemman HelsinkiTurku F1-reittimme liikennöintiä hotelli Caribialle entiseen tapaan 18 päivittäisellä edestakaisella vuorolla, mutta tulemme jatkossa karsimaan päällekkäisyyksiä kahden HelsinkiTurku -reitin välillä”, Möttö jatkaa.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 156 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää yli 60 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kokkola, Kotka, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere, Varkaus ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).