OnniBus.com vireyttää Suomen poikittaisliikenneyhteyksiä – Jyväskylän liikennekeskuksen aloituspäivä tiedossa

LEHDISTÖTIEDOTE 30.3.2016

• OnniBus.comin Jyväskylän liikennekeskus aloittaa toimintansa 4.4.2016.
  • Samaan aikaan aloitetaan kymmenien uusien yhteysvälien operointi, mm. Joensuusta, Lappeenrannasta, Mikkelistä ja Vaasasta Jyväskylään.
  • Lisää vuoroja myös Jyväskylästä Ouluun ja Kokkolaan.
  • Täysin uuden rannikkoreitin operointi Turusta Ouluun alkaa niin ikään 4.4.2016.
  • Liput myynnissä osoitteessa www.onnibus.com.

OnniBus.com laajentaa liikennöintiä merkittävästi 4.4.2016 alkaen. Jyväskylästä tulee yhtiölle tärkeä operatiivinen liikenteen hallintakeskus. Keskus mahdollistaa osaltaan kokonaan uusien reittien avaamisen sekä uusien vuorojen lisäämisen olemassa oleville reiteille. Jyväskylään saapuu reittejä yhteensä kahdeksasta suunnasta ja vaihtoyhteydet näiden välillä muodostavat valtakunnallisesti kattavan tarjonnan.

Uusien reittien aikataulut on suunniteltu siten, että asiakkaille tarjotaan kymmeniä uusia yhteysvälejä vaihtamalla Jyväskylässä bussista toiseen. OnniBus.com toteuttaa uudistuksen siten, että bussinvaihto Jyväskylässä sisältyy ostetun lipun hintaan.

”Matkustajavirrat ovat poikittaisliikenteessä pienempiä kuin Helsinkiin suuntautuvassa liikenteessä. Uskon, että eri reittejä Jyväskylän kautta yhdistelemällä saavutamme riittävästi asiakkaita myös poikittaisreiteillä. On perusteltua sanoa, että Jyväskylästä tulee 4.4. alkaen suomalaisen kaukoliikenteen pääkaupunki”, kertoo OnniBus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö.

Poikittaisliikenneyhteyksien ohella OnniBus.com aloittaa länsirannikkoa Turusta Ouluun kulkevan linjan, F8:n. Yhteys on seurausta runsaasta asiakaspalautteesta. Rannikkoreitiksi kutsuttu F8 täydentää OnniBus.comin reittivalikoimaa tuoden yhtiön kaksikerroslinja-autot nyt kaikille pääteille.

Uusia autoja ja työpaikkoja

Reitistön uudistumisen vuoksi OnniBus.com lisää myös kalustoaan ja kuljettajien määrää. ”Autoja tulee liikenteeseen kymmenen ja henkilökunta kasvaa puolestaan kolmellakymmenellä, työpaikat sijoittuvat eri puolille Suomea. Laajentuminen on edellyttänyt myös verkkokaupassamme huomattavaa uudistusta”, toteaa Möttö.  ”Kokonaan uusia reittejä ei Suomen kaukoliikenteessä nykyisin juurikaan avata, joten sitä paremmalta tuntuu avata niitä paljon yhdellä kertaa. Samalla pystymme toteuttamaan merkittävän lisäyksen valtakunnallisessa poikittaisliikenteessä”.

Uudistukset tiivistetysti 4.4.2016 alkaen:

-          Uudet linjat F33 Joensuu-Varkaus-Pieksämäki-Jyväskylä; F18 Lappeenranta-Mikkeli-Jyväskylä-Vaasa ja F8 Turusta rannikkoa pitkin Ouluun

-          Uusia vuoroja Jyväskylästä Ouluun ja Kokkolaan

-          Jyväskylä–Kokkola reitillä uusi pysäkki Perho

-          Yövuorot palaavat reitille F5 Kuopiosta Helsinkiin, aikataulua on muutettu asiakkaiden pyynnöstä

-          Reitin F14 Savonlinna–Helsinki aikataulua tarkistetaan.

Edulliset liput alkaen 1€ plus 1€ varausmaksu myynnissä www.onnibus.com.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi yli 200 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää yli 90 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kokkola, Kotka, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere, Varkaus ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).