OnniBus.comilla yli 250 000 matkustajaa heinä–elokuussa

Tiedote 11.9.2014 - OnniBus.com aloitti uuden verkostonsa liikennöinnin viidellätoista kaksikerrosbussilla sekä viidellä perinteisellä bussilla 1.7.2014. Kahden ensimmäisen liikennöintikuukauden aikana OnniBus.com on kuljettanut yli 250 000 matkustajaa. Yhtiöllä on maan laajuisesti 600 viikoittaista vuoroa – reitit kattavat Helsingin, Turun, Tampereen, Porin, Jyväskylän, Kuopion, Kotkan, Kajaanin ja Oulun sekä 40 pysähdyspaikkaa näiden välillä.

OnniBus.com lanseerasi liikennöintiverkostonsa heinäkuun ensimmäisenä päivänä. Kahden ensimmäisen kuukauden menestys on ollut merkittävä: yhtiön verkkokaupasta on myyty 265 209 lippua heinä- ja elokuuksi. Nämä asiakkaat ovat matkustaneet 600 viikoittaisella vuorolla ympäri Suomen.

OnniBus.com tunnetaan halvoista lipuistaan, mutta yhtiö on satsannut myös tuotteeseensa. Toukokuussa Suomeen saapuneissa Van Hool Astromega -kaksikerrosbusseissa on ilmainen nettiyhteys, latauspistokkeet kaikilla istumapaikoilla sekä kääntyvät nahkaistuimet. OnniBus.comin viidessä perinteisessä linja-autossakin on tarjolla ilmainen nettiyhteys. Heinäkuussa OnniBus.com uudisti verkkokauppansa, jotta lippujen ostaminen on entistä vaivattomampaa – myös mobiililaitteilla. OnniBus.comin reitistö on suunniteltu siten, että asiakas pääsee paikasta A paikkaan B mahdollisimman nopeasti – OnniBus.comin linja-autot pysähtyvät matkan varrella muutamissa valikoiduissa paikoissa.

”Olemme tulleet kauas lähtöpisteestämme”, sanoo Pekka Möttö, OnniBus.com Oy:n toimitusjohtaja. ”Olimme luottavaisia uuden toimintamallin ja laajan reittiverkoston suhteen, mutta todellisuus on ylittänyt jopa omat optimistiset odotuksemme. Nämä numerot kertovat asiakkaiden  luottamuksesta. Haluan kiittää koko OnniBus.comin henkilöstöä kovasta työstä tämän mahdollistamiseksi. Tämä vahvistaa haluamme laajentaa verkostoamme sekä investoida lisäkalustoon vastataksemme lisääntyvään kysyntään.”

OnniBus.comin liikennejohtaja Lauri Helke sanoo, että kesä oli hektinen. ”Henkilöstö on tehnyt lujasti töitä tehdäkseen tästä unelmasta totta. Rekrytoimme 60 uutta kuljettajaa ja perustimme varikkoverkoston seitsemälle paikkakunnalle ympäri Suomen kahdessa viikossa juhannuksen aikaan”, Helke naurahtaa ja jatkaa: ”Nyt nähtävää ilmiötä ei suomalaisessa bussiliikenteessä ole ennen nähty. OnniBus.com-tiimi jatkaa työtään tarjotakseen asiakkaille heidän ansaitsemansa edullisen ja korkealaatuisen palvelun jatkossakin.”

Lehdistöyhteydet:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 11 reittiä tarjoten 92 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää 47 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Jyväskylä, Kajaani, Kotka, Kuopio, Lahti, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere ja Varkaus. OnniBus.comin erikoisuutena on 15 vuonna 2014 hankittua kaksikerroslinja-autoa, joissa kaikissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Se työllistää yli 90 henkilöä. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 euro + 1 euron varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).