OnniBus.comin lähtöpaikka Porissa vahvistui poikkeuksellisen prosessin kautta

• Kaukoliikenneyhtiö OnniBus.com on vahvistanut, että sen liikennöinti siirtyy Porin matkakeskukseen 2.10.2017 lähtien.
  • Lähtölaiturijärjestelyt Porin uudella matkakeskuksella: Laituri 4 Reitti F2 Helsinkiin, Laituri 5 Reitit F8 Vaasaan ja Ouluun sekä F11 Tampereelle, Laituri 6 Reitti F8 Raumalle ja Turkuun.

”Olemme hyvin pahoillamme joutuessamme ilmoittamaan OnniBus.com-pysäkin siirtymisestä Porin uudelle matkakeskukselle maanantaina 2.10.2017 alkaen”, toteaa OnniBus.comin kaupallinen johtaja Petteri Rantala.

Yhtiön aiemmin syyskuussa järjestämään asiakaskyselyyn osallistui yli 1000 vastaajaa, joista 63 % toivoi pysyäkin säilyvän vanhalla linja-autoasemalla. ”Yritimme parhaamme mukaan kuunnella asiakkaitamme ja etsimme viimeiseen asti kaupungin kanssa ratkaisua pysäkin säilyttämiseksi vanhan linja-autoaseman läheisyydessä. Kyselyyn vastanneiden perusteluissa painoivat uuden matkakeskuksen keskeneräiset järjestelyt ja kaukainen sijainti”, summaa Rantala.

OnniBus.com oli jo valmistautunut kertomaan aikaisemmin tällä viikolla, että se jatkaa liikennöintiä Porin linja-autoasemalta. Kuitenkin keskiviikkona Porin kaupunki ilmoitti, etteivät kadunvarsipysäkit linja-autoaseman ympäristössä ole alustavista tiedoista poiketen käytettävissä OnniBus.comin pikavuoroliikenteeseen.

”Porin kaupunki ei jättänyt meille vaihtoehtoja. Olisimme roikkuneet löyhässä hirressä vanhalla linja-autoasemalla, jossa päivänä minä hyvänsä kiinteistöyhteisyhtiön päätöksellä liikennöinti loppuisi kuin seinään. Siirrymme apein mielin uudelle matkakeskukselle, jossa matkustajapalvelut, odotustilat, pysäköintijärjestelyt ja infojärjestelmät ovat yhä keskeneräisiä ja sijainti Porin keskustaan nähden on kaukana. Pahoittelen tästä asiakkaillemme aiheutuvaa harmia ja ylimääräistä vaivaa”, toteaa Petteri Rantala.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679,   maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 170 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää 50 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Helsinki, Espoo, Heinola, Iisalmi, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Porvoo, Rauma, Rovaniemi, Savonlinna, Seinäjoki, Tampere, Turku, Vantaa ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2011 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com.

Facebook -  https://www.facebook.com/Onnibus

Instagram -  http://instagram.com/onnibuscom