OnniBus.comin sisaryritys starttaa Uudessa-Seelannissa

TIEDOTE

30.10.2014

• ManaBus.com aloittaa kaupunkien välisen pikavuoroliikenteen Uudessa-Seelannissa.
  • Liput alkaen 1€ plus 1€ varausmaksu, ei lisämaksuja.
  • ManaBus.comin uusissa luksusbusseissa on ilmastointi, ilmainen netti, latauspistokkeet ja säädettävät ylelliset nahkaistuimet.
  • ManaBus.com on osa Highland Global Transportin ja Souter Investmentsin sijoitusportfoliota. Souter Investments on OnniBus.com Oy:n enemmistöosakas.

ManaBus.com on uusin tulokas Sir Brian Souterin menestyksekkäässä ja nopeasti kasvavassa pikavuorobussiyritysten portfoliossa. Aiemmin tänä vuonna Sir Brian Souterista tuli enemmistöosakas suomalaisessa OnniBus.com Oy:ssä.

”Useiden menestyksekkäiden vuosien kokemus Britanniassa, Pohjois-Amerikassa, Puolassa ja Suomessa on osoittanut, että on olemassa kysyntää nopealle, nykyaikaiselle ja innovatiiviselle kaupungista kaupunkiin kulkevalle bussipalvelulle. Uskomme vahvasti, että asiakkaille valinnanvaraa ja edullisia hintoja tarjoavien uusien tuotteiden ja palvelujen luominen tulee kasvattamaan julkisen liikenteen kokonaiskysyntää ja rohkaisemaan julkisen liikenteen käyttöön yksityisauton sijaan”, Sir Brian Souter kommentoi.

”On hienoa olla osa tätä kansainvälistä menestystarinaa. Olemme hyötyneet Sir Brianin Souterin kokemuksesta ja toimialaosaamisesta. Toivotamme ilolla uuden jäsenen tervetulleeksi kiiltävänpunaisten yritystemme muodostamaan perheeseen”, OnniBus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö toteaa.

ManaBus.com aloittaa liikennöinnin 21.11.2014. Aikataulut ja tarkemmat tiedot osoitteesta www.manabus.com.

Lehdistöyhteydet:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Lisätietoja Souter Investmentsistä ja Highland Global Transportista

Souter Investments on Stagecoach Group plc:n toisen perustajan ja sen nykyisen hallituksen puheenjohtajan Sir Brian Souterin sekä tämän perheen omistama sijoitusyhtiö. Souter Investments sijoittaa muun muassa pääomasijoitusrahastoihin ja kiinteistöihin. Sen sisaryhtiö Highland Global Transport vastaa kuljetusalan investoinneista.

Highland Global Transportilla on laaja kokemus maa-, raide-, vesi- ja ilmaliikenteestä ja se on investoinut kuljetusalan ohella rakennus- ja infrastruktuurisektoreihin. Se on omistanut ja operoinut yrityksiä Euroopassa, Pohjois-Amerikassa, Aasiassa ja Afrikassa.

Highland Global Transportin kuljetusalan investointeihin kuuluu muun muassa uusiseelantilainen paikallislinja-auto-operaattori Mana Coach Services, Howick and Eastern Buses ja lauttayhtiö Fullers Group, puolalainen kaupunkien välisiä pikavuoroja operoiva PolskiBus.com, suomalainen OnniBus.com sekä johtava kansainvälinen linja-autovalmistaja Alexander Dennis ja turkkilainen lauttaoperaattori Istanbul Deniz Otobusleri.

Souter Investments omistaa myös osuuden Virgin Mobile Latin Amerikasta (virtuaalisesta mobiilioperaattorista), Baywater Healthcaresta (Briteissä ja Irlannissa toimiva terveyspalvelujen yritys) sekä Winn Solicitorista (lakiyhtiö) ja Mobius Lifesta (sijoitusneuvontaan erikoistunut yritys). Souter Investmentsin ja Highland Global Transportationin toimintaan voi tutustua yhtiöiden kotisivuilla: www.souterinvestments.com ja www.highlandglobaltransport.com.

Lisätietoja Sir Brian Souterista

Kuljetusalan yrittäjä Sir Brian Souter perusti yhdessä sisarensa Ann Gloagin kanssa linja-autoyhtiö Stagecoach Group plc:n vuonna 1980. Yhtiö aloitti liikennöinnin kahden linja-auton voimin. Tänä päivänä Stagecoach Group plc on johtava kansainvälinen kuljetusalan yhtiö operoiden Isossa-Britanniassa, läntisessä Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Yhtiö työllistää 33 000 ihmistä ja sen kalusto muodostuu lähes
12 000:sta linja-autosta ja junasta.

Stagecoachin ja Souter Investmentsin ohella Sir Brian ja vaimonsa Betty johtavat Souterin perheen omistamaa The Souter Charitable Trust -säätiötä. Säätiön tehtävänä on avustaa humanitäärisiä projekteja Isossa-Britanniassa ja ulkomailla. Yli kuuden viime vuoden aikana Souter Charitable Trust on jakanut lahjoituksia yli 45 miljoona punnan edestä. Souterin perhe on ainoa rahoittaja säätiössä, jonka arvo on 36 miljoonaa puntaa. Toiminnan kustannukset ovat alle 30 000 puntaa vuodessa, joka on alle 0,1 % säätiön arvosta. Säätiöstä voi lukea lisää osoitteesta www.soutercharitabletrust.org.uk.

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 11 reittiä tarjoten 92 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää 47 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Jyväskylä, Kajaani, Kotka, Kuopio, Lahti, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere ja Varkaus. OnniBus.comin erikoisuutena on 15 vuonna 2014 hankittua kaksikerroslinja-autoa, joissa kaikissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton ja maksuton Internet-yhteys, säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Se työllistää yli 90 henkilöä. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 euro + 1 euron varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).