P-sarjan uutuus Suomeen 1.3.2018

Huawei P Smart avaa yhtiön älypuhelinlanseerausvuoden 2018. Hintakategoriassaan varteenotettava metallirunkoinen vaihtoehto ammentaa P-sarjan tyylikkäästä muotokielestä ja muun muassa mahdollistaa Bluetooth-yhteyden samanaikaisesti kahteen laitteeseen.

P Smartin kamera on hintaluokkansa parhaimmistoa ja sillä otetut kuvat ovat eläviä 13 MP + 2 MP RGB -tuplakameran ja bokeh-efektin ansiosta. Kameran toinen kahdesta sensorista tallentaa kuvan objektien etäisyyksiä 16 eri tasolle, jolloin bokehin fokuspistettä voidaan muuttaa myös kuvan ottamisen jälkeen. Uusi PDFA-tekniikka mahdollistaa 13 MP HD -kameran tarkennuksen reaaliaikaisesti.

Hämärässä kuvaamisessa auttaa HiSiliconin oma ISP-prosessori, joka mahdollistaa kohinanvaimennuksen ja värielementtien säilymisen hämärässä. Kameran tekniikassa on viisi tarkkuuslinssiryhmää, jotka tuottavat puhtaampia ja tarkempia valokuvia myös heikossa valaistuksessa.

8 megapikselin etukamera tukee muotokuvatilaa, kasvojen tunnistusta ja tarjoaa joukon erilaisia kauneusfilttereitä. Huawei P Smartin hauskimpia ominaisuuksia on Gesture Shot -toiminto, jolla voi ottaa selfien heilauttamalla kättä kameralle.

FullView-näyttö mahdollistaa uusia käyttötapoja

Uutuuspuhelimen Huawei FullView -näyttö on 5,65 tuuman FHD+, 18:9 -näyttö, jossa näytön suhde runkoon on yli 80 prosenttia. Suuri näyttö tukee entistä paremmin puhelimen moderneja käyttötapoja kuten älykästä näytönjakoa*. Älykäs näytönjakotila mahdollistaa kahden sovelluksen käytön samanaikaisesti. Esimerkiksi jos puhelimeen saapuu viesti kesken elokuvan, katselijan ei tarvitse keskeyttää elokuvaa vastatakseen viestiin.

P Smartissa on 3 000 mAh:n akku ja virransäästötekniikan 6.0-versio, joka vähentää akun kulutusta muun muassa optimoimalla energiasyöppöjen sovellusten kulutusta taustalla.

Nopeus on valttia

Huawei P Smart 3 Gt + 32 Gt -muistilla, uudella Android 8.0 käyttöjärjestelmällä ja EMUI 8.0-käyttöliittymällä sekä Kirin 659 -prosessorilla on valjastettu tukemaan puhelimen tehokäyttöä. Myös ratkaisuilla kuten i5-minihydroprosessorilla voidaan mitata tietoja kuten askelmäärää, etäisyyttä ja GPS:ää ilman valtaisaa virrankulutusta. Tarvittaessa muistia voi kasvattaa microSD-kortin avulla 256 Gt asti.

Huawei P Smart on varustettu Fingerprint 4.0 -ratkaisulla, jonka myötä puhelin tunnistaa käyttäjän sormenjälkineen 0,3 sekunnissa. Väärä hylkäämisnopeus (FRR) on alle 2 prosenttia ja virheellinen hyväksyntäaste (FAR) on alle 1/50 000, sillä sormenjälki tulkitaan neljällä eri tavalla samanaikaisesti. Sormenjälkeä voi käyttää myös puhelimen toimintojen kuten navigoinnin, kameran ja herätyskellon ohjaamiseen.

Huawei P Smart mahdollistaa Bluetooth-yhteyden samanaikaisesti kahteen laitteeseen. Näin puhelimen käyttäjä voi yhdistää P Smartin auton äänentoistojärjestelmään ja vastaanottaa puheluita Bluetooth-kuulokkeisiin samanaikaisesti.

Tekniset tiedot tiivistetysti:

• Mitat: 150.1 mm (pituus) x 72.05 mm (leveys) x 7.45 mm (paksuus), 143 g (paino)
  • Näyttö: 5.65" FHD+ (2160*1080)
  • Akku: 3 000 mAh
  • Suoritin: Kirin 659 16nm 8-ydinprosessori, 2.36GHz*4+1.7GHz*4
  • Yhteydet: 802.11 b/g/n, 2.4G BT4.2 USB 2.0
  • Käyttöjärjestelmä: Android 8.0 + EMUI 8.0
  • Muisti: 3 Gt + 32 Gt, laajennettavissa micro-SD-kortilla (maks. 256 Gt)
  • NFC-tuki
  • Etukamera: 8 MP, F2.0, takakamera: 13 MP + 2 MP kaksoiskamera
  • Videotallennuksen resoluutio: 1920 x 1080 pikseliä
  • Muut toiminnollisuudet: sormenjälkitunnistin, etäisyydentunnistin, valoisuudentunnistin, kompassi, kiihtyvyydentunnistin
  • Värivaihtoehdot: sininen, musta, kulta
  • Suositushinta 249 euroa

*Riippuu osittain kolmansien osapuolien  sovelluksista

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:
Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat:

Tuotelainat:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679
prhuawei@republic.fi

-----------

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi
Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Lisätietoja Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.