PLAYSTATION®4 (PS4™) -KONSOLIN MYYNTI YLITTI KESÄKUUSSA 60,4 MILJOONAA MAAILMANLAAJUISESTI

San Mateo, 13. kesäkuuta 2017 – Sony Interactive Entertainment (SIE) ilmoitti tänään PlayStation®4 (PS4™) -konsolin ja sen pelien myynnin uudesta rajapyykistä.

• PS4-konsolin myyntimäärä ylitti 60,4 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti 11. kesäkuuta 2017 *1.
  • PS4:n pelimyynti, jota vauhdittavat Horizon: Zero Dawnin kaltaiset kriitikkojen ylistämät pelit, on pysynyt vahvana. PS4-pelien maailmanlaajuinen myynti ylitti 487,8 miljoonaa kappaletta vähittäiskaupoissa ja PlayStation®Store -verkkokaupassa 11. kesäkuuta 2017*2.

PS4-konsolin suosio on lisännyt pelaajien sitoutumista PlayStation®-ekosysteemiin.

• PlayStation®-ekosysteemillä oli maailmanlaajuisesti yli 70 miljoonaa aktiivista kuukausikäyttäjää maaliskuun 2017 lopussa.
  • PlayStation®Plus-palvelulla oli maailmanlaajuisesti 26,4 miljoonaa tilaajaa maaliskuun 2017 lopussa.
  • Aktiiviset PS4-pelaajat ympäri maailman viettivät konsolin parissa yhteensä yli 600 miljoonaa tuntia viikossa maaliskuussa 2017.

"Olemme kiitollisia faniemme ja kumppaniemme jatkuvasta tuesta PS4:lle eri puolilla maailmaa", toteaa Andrew House, Sony Interactive Entertainmentin toimitusjohtaja. "PS4 elää kultakauttaan, ja sille julkaistaan tänä vuonna alan parhaimmat yksinoikeus- ja kumppanituotteet, jotka ottavat kaiken irti konsolin tehosta. Olemme omistautuneet kehittämään PS4-ekosysteemiä entisestään laajentamalla PlayStation®VR:n kattausta, parantamalla verkkopalveluitamme ja luomalla mullistavia pelejä. Haluamme tarjota parhaan mahdollisen viihdekokemuksen ja tehdä PS4:stä parhaan paikan pelata."

Pelipuolella PS4:n kattaus jatkaa laajentumistaan suuresti odotetuilla peleillä, joihin kuuluvat muun muassa GUNDAM VERSUS (BANDAI NAMCO Entertainment Inc.), DRAGON QUEST XI (SQUARE ENIX CO., LTD.), Gran Turismo Sport ja Everybody’s Golf (SIE WWS). Myös itsenäiset pelinkehittäjät jatkavat PS4:n parissa työskentelyä tarjotakseen innovatiivisia pelejä, kuten aiemmin julkaistut ABZÛ (505 Games) ja Firewatch (Panic Inc.). *3

PS4-konsoli on tällä hetkellä saatavilla 123 maassa*4 ympäri maailman.

*1 Jälleenmyyntiluvut ovat SIE:n arvioimia. Japanin myyntiluvut kerättiin 22.2.2014–11.6.2017, Pohjois-Amerikan 15.11.2013–10.6.2017, Latinalaisen Amerikan 29.11.2013–10.06.2017, Euroopan 29.11.2013–11.06.2017 ja Aasian 17.12.2013–11.6.2017.

*2 Jälleenmyyntiluvut ovat SIE:n arvioimia. Japanin myyntiluvut kerättiin 22.2.2014–11.6.2017, Pohjois-Amerikan 15.11.2013–10.6.2017, Latinalaisen Amerikan 29.11.2013–10.06.2017, Euroopan 29.11.2013–11.06.2017 ja Aasian 17.12.2013–11.6.2017. Luvut eivät sisällä pelien lisäsisältöjä.

*3 Pelijulkaisujen valikoima ja määrä vaihtelevat markkina-alueittain.

*4 Luvut kerätty 11.6.2017.

Tiedustelut:

Valtteri Hyttinen

Nordisk Film

valtteri.hyttinen@nordiskfilm.com

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Aapo Kuortti

Republic of Communications

aapo.kuortti@republic.fi

About Sony Interactive Entertainment

Recognized as a global leader in interactive and digital entertainment, Sony Interactive Entertainment (SIE) is responsible for the PlayStation® brand and family of products and services. PlayStation has delivered innovation to the market since the launch of the original PlayStation in Japan in 1994. The PlayStation family of products and services include PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation®Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation™Vue, PlayStation®Original and acclaimed PlayStation software titles from SIE Worldwide Studios. Headquartered in San Mateo, California, SIE is a wholly-owned subsidiary of Sony Corporation and has global functions and regional headquarters in California, London and Tokyo.

“PlayStation” is a registered trademark of Sony Interactive Entertainment Inc. “PS4” is a trademark of the same company. All other trademarks are property of their respective owners.