Playstation 4:n maailmanlaajuinen myynti ylittänyt 70,6 miljoonan kappaleen rajan

Sony Interactive Entertainment (SIE) on tänään julkistanut uusia myyntilukuja PlayStation®4:lle (PS4™),   PlayStation®VR:lle (PS VR) sekä PS4- ja PS VR -peleille.

• PS4-konsoleita on myyty kuluttajille maailmanlaajuisesti yli 70,6 miljoonaa kappaletta 3.12.2017 mennessä*1.
  • PS4-pelejä on 3.12.2017 mennessä myyty maailmanlaajuisesti yli 617,8 miljoonaa kappaletta*2 joko vähittäismyymälöissä tai digitaalisesti ladattavassa muodossa PlayStation®Storessa.
  • PS4:n vauhdittamana PS VR:ää on myyty kuluttajille maailmanlaajuisesti yli 2 miljoonaa kappaletta 3.12.2017 mennessä*1.
  • PS VR:lle*3 on ilmestynyt 150 julkaisua, joita on 3.12.2017 mennessä myyty yhteensä yli 12,2 miljoonaa kappaletta joko vähittäismyymälöissä tai digitaalisesti ladattavassa muodossa PlayStation®Storessa. *2

“Olemme riemastuneita siitä, että niin moni nauttii PlayStation 4:n suomista viihde-elämyksistä ja että PlayStation VR:n kaltainen uutuusteknologia jatkaa vetovoimaista kulkuaan”, sanoo Andrew House, Sony Interactive Entertainmentin hallituksen puheenjohtaja. “En voi tarpeeksi kiittää fanejamme ja yhteistyökumppaneitamme. Se tuki, jota he ovat osoittaneet ensimmäisen PlayStationin julkaisemisesta lähtien vuonna 1994, on auttanut tekemään PlayStationista yhden suurimmista konsolipelaamisen verkostoista maailmassa. Jatkamme työtämme tiiviissä yhteistyössä kumppaniemme kanssa, jotta PS4 on nyt ja tulevaisuudessa paras paikka pelata.

Software-puolella PS4:n kattaus laajenee suurella määrällä pelejä. Näihin lukeutuvat God of War, Detroit: Become Human, Spider-Man, Shadow of Colossus, Dreams, Days Gone (SIE WWS), Far Cry 5 (Ubisoft) ja Monster Hunter: World (Capcom).  Tällä hetkellä PS VR:lle kehitetään 130 peliä ja videosisältöä, jotka julkaistaan vuoden 2018 loppuun mennessä. Odotettujen julkaisujen joukossa ovat The Inpatient ja Bravo Team (SIE WWS). *4

SIE jatkaa PS4:n ja PS VR:n laajentamista ainutlaatuisten viihdekokemusten tarjoamiseksi.

###

*1 Jälleenmyyntiluvut perustuvat SIE:n tekemään arvioon. Myyntitilastot Japanissa ajalta 22.2.2014–3.12.2017, Pohjois-Amerikassa ajalta 15.11.2013–2.12.2017, Latinalaisessa Amerikassa 29.11.2013–2.12.2017, Euroopassa 29.11.2013–3.12.2017 ja Aasiassa 17.12.2013–3.12.2017.

*2 Jälleenmyyntiluvut perustuvat SIE:n tekemään arvioon. Myyntitilastot Japanissa 22.2.2014–3.12.2017, Pohjois-Amerikassa 15.11.2013–2.12.2017, Latinalaisessa Amerikassa ajalta 29.11.2013–2.12.2017, Euroopassa ajalta 29.11.2013–3.12.2017 ja Aasiassa ajalta 17.12.2013–3.12.2017.

*3 Lukumäärä vaihtelee alueittain

*4 Vaihtelee alueittain

Tiedustelut:

Valtteri Hyttinen

Nordisk Film

valtteri.hyttinen@nordiskfilm.com

Kuva   ja   materiaalipyynnöt:

Ville Heinonen

Republic of Communications

ville.heinonen@republic.fi

Aapo Kuortti

Republic of Communications

aapo.kuortti@republic.fi

About Sony Interactive Entertainment

Recognized as a global leader in interactive and digital entertainment, Sony Interactive Entertainment (SIE) is responsible for the PlayStation® brand and family of products and services. PlayStation has delivered innovation to the market since the launch of the original PlayStation in Japan in 1994. The PlayStation family of products and services include PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation®Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation™Vue, PlayStation®Original and acclaimed PlayStation software titles from SIE Worldwide Studios. Headquartered in San Mateo, California, SIE is a wholly-owned subsidiary of Sony Corporation and has global functions and regional headquarters in California, London and Tokyo.

“PlayStation” is a registered trademark of Sony Interactive Entertainment Inc. “PS4” is a trademark of the same company. All other trademarks are property of their respective owners.