PlayStationille ilmestyvä Frantics on seurapeli, joka kannustaa juksaamaan

Tänään julkaistaan yksinoikeudella PlayStation®4 (PS4) -konsolille koko perheen bilepeli Frantics, joka johdattaa osallistujat 15 hauskan pikkupelin pariin. NapNok Gamesin kehittämä peli on uusin lisäys puhelimella pelattavaan PlayLink-sarjaan, johon ilmestyivät viime vuonna mm. That’s You! sekä SingStar Celebration.

PlayStationin uusi bilepeli Frantics vie osallistujat kilpailemaan ilkikurisen ketun suosiosta 15 hauskassa pikkupelissä. Peli hyödyntää ohjaimena toimivaa puhelinta monipuolisesti: pelaaja pääsee ravistelemaan, kallistamaan ja huiskimaan tiensä läpi minipelien.

Peliä johtava kettu on aina valmis taivuttamaan sääntöjä luodakseen lisää säpinää. Peruspelien lisäksi mukana on ketun bonushaasteita, joissa menestyminen vaatii nopeita hoksottimia sekä kykyä juksata muita pelaajia. Frantics kannustaa jopa kurkkimaan muiden ruutuja, mutta myös varomaan kanssapelaajien vakoiluyrityksiä.

Pelaaminen vaatii kahdesta neljään pelaajaa sekä älypuhelimen jokaiselle. Kaikenikäisille sopiva peli on puhuttu ja tekstitetty suomeksi. Alle 20 euroa kustantava Frantics on poikkeuksellisen edullinen PlayStation 4 -peli, ja puhelimiin ladattava sovellus on täysin ilmainen.

Pelin ikäraja on 3 vuotta. Lisätietoja osoitteessa: playstation.com.

PlayLink-sarja: Frantics on osa puhelimella pelattavien sosiaalisten pelien sarjaa. Ensimmäinen PlayLink-peli That’s You! ilmestyi viime kesänä, minkä jälkeen sarjaan ovat tulleet mukaan esimerkiksi tietovisailu Knowledge is Power, laulupeli SingStar Celebration sekä elokuvamainen Hidden Agenda.

Tiedustelut:

Jukka Raittila

Nordisk Film

jukka.raittila@nordiskfilm.com

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Aapo Kuortti
Republic of Communications

aapo.kuortti@republic.fi

About Sony Interactive Entertainment Europe

Sony Interactive Entertainment Europe (SIEE), headquartered in London, UK, is responsible for the PlayStation® brand and family of products and services within the 109 territories serviced by SIEE as a regional headquarters for Sony Interactive Entertainment (SIE). PlayStation has delivered innovation to the market since the launch of the original PlayStation in Japan in 1994. The PlayStation family of products and services include PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation®Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation®Original and acclaimed PlayStation software titles from SIE Worldwide Studios. Headquartered in San Mateo, California, SIE is a wholly-owned subsidiary of Sony Corporation.

"PlayStation" is a registered trademark of Sony Interactive Entertainment Inc. "PS4" is a trademark of the same company. All other trademarks are property of their respective owners.