Pohjoismaissa ainoastaan Suomessa julkaistava Huawei Nova 3 loistaa hintakategoriassaan

Huawei on uudistanut rohkeasti Suomen älypuhelinmarkkinoita. Nyt yhtiö tuo Pohjoismaista ainoastaan Suomeen Huawei Nova -mallistoa edustavan Huawei Nova 3 -puhelimen. Uutuus jalkautuu 400–500 euron puhelinten hintaluokkaan. Puhelin on myynnissä 22.8.2018. Uusi puhelin saa tuekseen myös lokaalisti toteutetun markkinointikampanjan.

”Suomi on tärkeä markkina-alue meille. Ihmiset ovat täällä valveutuneita puhelimen käyttäjiä. Huawei Nova 3 on osa globaalia tuotevalikoimaamme. Haluamme kehittää eri markkinoiden tarjontaa tuomalla kuhunkin maahan ominaisuuksiltaan mahdollisimman puhuttelevia tuotteita. Nova 3 tuodaan Eurooppaan juuri nyt vain muutamaan markkinaan, ja olemme iloisia, että Suomi on näistä yksi”, sanoo Huawein Suomen kuluttajaliiketoiminnan markkinointi- ja viestintäjohtaja Sofia Lehtimäki. ”Nova 3 näkyy myös uuden brändilähettiläämme Antti Tuiskun kanssa toteutettavassa kampanjassamme”.

Kompaktin kokoinen 6,3 tuuman Huawei Nova 3 on näyttävä puhelinuutuus. Pyöristetty muotokieli sekä ohuet reunat tekevät suuren näytön ja miellyttävän käyttöotteen yhdistämisen mahdolliseksi. Raikkaat, uudet värivaihtoehdot sekä neljällä kameralla, pikaladattavalla 3750 mAh:n akulla, 4 Gt:n RAM + 128 Gt:n ROM-muistilla sekä EMUI 8.2 -käyttöliittymällä varustettu Huawei Nova 3 tuo hintaluokkaansa kilpailukykyisen vaihtoehdon niin mobiilipelaajalle, somettajalle kuin työkäyttöönkin. Erityisesti Kirin 970 Octacore -tekoälyprosessori sekä graafista suorituskykyä jopa 60 % tehostava GPU Turbo tuovat lisäarvoa vaativalle puhelinkäyttäjälle. Uutuuden suositushinta on 449 euroa.

Hintakategoriansa lippulaiva

Pyöreys toistuu Huawei Nova 3:n muotoilussa takakannessa, sivuissa ja etupaneelissa. Huawei Nova 3:ssa on lovettu 6,3 tuuman 19,5:9-kuvasuhteen FullView FHD + TFT LCD -näyttö 2340 x 1080 resoluutiolla (409 PPI). Huawein hyödyntäessä 2.5D-lasiosaamistaan laajasti puhelimissaan on Nova 3:ssa pinnat tehty 3D-lasista, mikä näkyy erityisesti puhelimen värin toistumisessa mallin takakannessa. Uutuus on pituudeltaan 157 mm, leveydeltään 73,7 mm ja vahvuudeltaan 7,3 mm. Painoa älypuhelimella on 166 grammaa.

Huawei on tuonut ennakkoluulottomasti puhelinmarkkinoille uusia värivaihtoehtoja. Huawei Nova 3 jatkaa samalla linjalla. Tumman violetista siniseen taittava Ultra Violet -väri pohjautuu Pantonen vuoden 2018 väritrendikarttaan. Muita Suomen markkinoille saapuvia vaihtoehtoja ovat musta sekä vaaleansininen Airy Blue.

Huawei Nova 3:ssa on Huawein tuttu, huippunopea sormenjälkitunnistus, jolla puhelimen avaaminen käy hetkessä. Uutuuspuhelimessa on myös 3D-kasvojentunnistustoiminto.

Neljä kamerasensoria hetkien vangitsemiseksi

Valokuvaaminen on noussut älypuhelinkäyttäjien tärkeimmäksi ominaisuudeksi viestien lähettämisen ohella. Huawei Nova 3 tuo uusia ominaisuuksia puhelimen takakameran lisäksi myös etukameraan. Takana on 24 MP:n mustavalkosensori f/1.8-aukolla ja 16 MP:n värisensori f/1.8-aukolla autofokuksella. Edessä on puolestaan 24 MP:n Fusion Pixel -sensori f/2.0-aukolla ja 2 MP:n Wide Spectrum -sensori f/2.4-aukolla. Nova 3:n kameroissa on Huawein lippulaivamalleista tuttua tekoälyteknologiaa, joka tunnistaa automaattisesti kuvattavan kohteen ja ympäristön ehdottaen tilanteeseen sopivia kuvausasetuksia. Ahkeraa kuvaamista tukee myös mittava 128 Gt:n muisti sekä jopa 256 Gt:uun asti kasvatettava muistikorttipaikka.

Sosiaalinen media on tuonut erilaiset kuvat ja emojit osaksi keskusteluja. Huawei Nova 3:ssa on 3D Qmoji -toiminto, jolla voi helposti animoida ilmeensä ja äänensä.

Audioteknologia täydentämässä visuaalista kokemusta

Vaatimukset älypuhelinten monikäytön tuelle ovat kasvaneet mobiilipalvelujen ja -applikaatiotarjonnan myötä. Värikylläinen Fullview-näyttö tekee ohjelmien katsomisesta ja pelaamisesta entistä miellyttävämpää. Huawei on kehittänyt audioteknologiaa näyttöteknologian rinnalla. Huawei Nova 3:ssa on kaksoismikrofoni, joka suodattaa tehokkaasti taustahälyä. Mukana on myös Huawei Histen Sound -algoritmi, jonka avulla kuulokkeilla kuunneltavaa ääntä pääsee säätämään mieleisekseen. Huawei Nova 3:ssa on 3,5 mm kuulokeliitin.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:
Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, prhuawei@republic.fi

Lisätietoa Huawei Consumer Business Groupista
Huawein tuotteita ja palveluja on saatavilla yli 170 maassa, ja niitä käyttää kolmasosa maailman väestöstä. Huawei nousi Q2/2018 maailman toiseksi suurimmaksi puhelinvalmistajaksi toimitettujen puhelinten kappalemäärissä mitattuna. Yhtiön 15 T&K-keskusta sijaitsevat Yhdysvalloissa, Saksassa, Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä, Intiassa ja Kiinassa. Huawei Consumer BG on yksi Huawein liiketoimintayksiköistä, joka tuottaa muun muassa älypuhelimia, tietokoneita, tabletteja, puettavaa teknologiaa ja pilvipalveluita. Huawein maailmanlaajuinen verkosto on rakennettu yli 30 vuoden kokemuksella televiestintäteollisuudesta, ja yhtiö on omistautunut toimittamaan uusimpia teknologisia ratkaisuja kuluttajille ympäri maailmaa. Lue lisää: http://consumer.huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi