Pori saa oman BURGER KING® -ravintolansa kesällä 2015

Poriin avataan kesä-heinäkuun vaihteessa Suomen 16. BURGER KING® -ravintola. Uusi toimipiste avautuu Porin keskustassa sijaitsevaan kauppakeskus IsoKarhuun.

Porin BURGER KING® -ravintola työllistää 30 henkeä, ja sen asiakaspaikkamäärä on 100. Ravintolan avajaisiin mennessä BURGER KING® -ketjun henkilöstömäärä on Suomessa yli 500.

Rekrytointitarve kasvaa edelleen loppuvuoden aikana avattavien ravintoloiden myötä. Ketjun ravintolaverkosto kasvaa kuluvan vuoden aikana yhteensä noin kymmenellä uudella toimipisteellä.

”On hienoa päästä Poriin ja sen parhaalle liikepaikalle”, kertoo Burger Kingin Suomen ketjujohtaja Mikko Mollberg.

”Olemme iloisia saadessamme Porin ensimmäisen Burger King -ravintolan IsoKarhuun. Se täydentää erinomaisesti kauppakeskuksen tarjontaa ja vetovoimaa sekä tarjoaa asiakkaille jotain uutta”, Cityconin kaupallinen johtaja Mari Laaksonen sanoo.

Citycon Oyj (NASDAQ OMX: CTY1S) on urbaanien päivittäistavarakauppavetoisten kauppakeskusten johtava omistaja ja kehittäjä Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 3,3 miljardia euroa ja sen osakkeiden markkina-arvo on noin 1,5 miljardia euroa. Lisätietoja Cityconista: www.citycon.com

Lisätietoja:

Mikko Mollberg, ketjujohtaja, Burger King, Restel Fast Food Oy

mikko.mollberg@restel.fi

Mari Laaksonen, kaupallinen johtaja, Citycon

mari.laaksonen@citycon.com

BURGER KING®

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisketju. BURGER KING® -ravintoloita on yli 13 000 ympäri maailmaa 88 maassa. Ravintolat palvelevat noin 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Noin 97 prosenttia BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. Lisätietoa saatavilla osoitteessa www.burgerking.fi sekä myös Facebookissa ja Twitterissä.

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu noin 240 ravintolaa ja 48 hotellia.  Liikevaihto vuonna 2014 oli 386,2 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus- ja Rantasipi-ketjut, Hotel Atlas Kuopio ja Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki-Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. Burger-King®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, Wanha Mestari-, Hemingway’s -ravintolat ja Tapahtumaravintolat.