PS4 Remote Play tuo etäpelaamisen mobiiliin – 2.0-järjestelmäpäivitys tekee PS4-konsolista entistäkin sosiaalisemman

Sony Mobile ja Sony Computer Entertainment ovat julkistaneet PS4™ Remote Play -sovelluksen Sony Xperia Z3 -malliston mobiililaitteille. Jatkossa PS4-pelaajat voivat käyttää Xperia Z3 -sarjan älypuhelimia ja tabletteja etäpelaamiseen langattoman lähiverkon välityksellä. PS4-konsolin 2.0-järjestelmäpäivitys tarjoaa puolestaan uudenlaisen mahdollisuuden pelisession jakamiseen ystävien kesken.

PS4 Remote Play tuo etäpelaamisen Xperia Z3 -sarjan puhelimille ja tableteille. Television ollessa varattuna, PS4-konsolia voi pelata mobiililaitteen näytöllä yhdessä langattoman DualShock 4 -ohjaimen kanssa. Sovellus edellyttää käyttäjältä sisäänkirjautumista PSN-tunnuksilla ja toimivaa Wi-Fi-yhteyttä. Lisäksi mobiililaitteen voi kiinnittää näytöksi joko jalustaan tai peliohjaimeen, jotta molemmat kädet jäävät vapaaksi pelaamista varten.

PS4 Remote Play on ladattavissa ilmaiseksi Sony Xperia Z3, Xperia Z3 Compact ja Xperia Z3 Tablet Compact -laitteille, minkä lisäksi etäpelaaminen on yhteensopiva PS Vita -käsikonsolin kanssa. Remote Play on saatavilla myös Xperia Z2 -sarjan laitteille lähiviikkoina.

Lataa PS4 Remote Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.playstation.remoteplay.

Lisätietoja PS4 Remote Play -sovelluksesta : www.sonymobile.com/remoteplay.

PS4 2.0-järjestelmäpäivitys

Uuden 2.0-ohjelmistopäivityksen myötä PS4-pelaajat saavat käyttöönsä Share Play -ominaisuuden, jonka avulla käynnissä olevaan peliin voi kutsua mukaan ystäviä heidän omalta kotisohvaltaan, vaikka he eivät itse omistaisikaan peliä. Vaihtoehtoisesti pelin jakaja voi antaa toiselle pelaajalle oikeudet katsella tai ohjata pelin tapahtumia omalta konsoliltaan tai kutsua tämän mukaan moninpelin toiseksi pelaajaksi. Osa Share Play -ominaisuuksista edellyttää käyttäjältä PlayStation Plus -jäsenyyttä.

Muita uusia ominaisuuksia ovat USB-musiikkisoitin, parannuksia pelikirjaston haku- ja sisältöominaisuuksiin sekä teemat ja värit, joiden avulla käyttäjä voi kustomoida käyttöjärjestelmän ulkoasua. Lisäksi PS4:n viihdesovellustarjonta on täydentynyt uudella YouTube-sovelluksella. Päivitys mahdollistaa muun muassa pelivideoiden tallentamisen suoraan konsolilta YouTubeen DualShock 4 -ohjaimen SHARE-painikkeen avulla. 2.0-järjestelmäpäivitys julkaistiin PS4-konsolille 28. lokakuuta.

Katso YouTubessa suomenkielinen videoesittely PS4-konsolin uusista ominaisuuksista.

2.0-järjestelmäpäivitys: https://www.youtube.com/watch?v=kLy8EXETCOU&list=UU7FWXuTjTnNiXwwwAnh3LWA

Share Play: https://www.youtube.com/watch?v=Y33Hc8ppJ3Y&list=UU7FWXuTjTnNiXwwwAnh3LWA

Lisätietoja tuotteesta:

Valtteri Hyttinen

Nordisk Film

valtteri.hyttinen@nordiskfilm.com

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Panu Alanko

Republic of Communications

panu.alanko@republic.fi

ENDS

About Sony Computer Entertainment Inc.

Recognized as a global leader and company responsible for the progression of consumer-based computer entertainment, Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) manufactures, distributes, develops and markets the PSP® (PlayStation®Portable) handheld entertainment system, the PlayStation®3 (PS3™) computer entertainment system, the PlayStation®Vita (PS Vita) portable entertainment system and the PlayStation®4 computer entertainment system.  SCEI has revolutionized home entertainment since it launched PlayStation® in 1994.  PlayStation®2 further enhanced the PlayStation® legacy as the core of home networked entertainment.  PSP broadens the entertainment experiences into the portable arena.  PS3 is a computer entertainment system that incorporates the powerful Cell Broadband Engine and RSX processors.  PS Vita is an ultimate portable entertainment system that offers a revolutionary combination of rich gaming and social connectivity.  PlayStation®4 redefines rich and immersive gameplay with powerful graphics and speed, intelligent personalization and deeply integrated social capabilities.  PSNSM, that includes PlayStation®Store, delivers unparalleled online gaming experience to PlayStation users.  SCEI also delivers the PlayStation experience to open operating systems through PlayStation®Mobile, a cross device platform. Headquartered in Tokyo, Japan, SCEI, along with its affiliated companies, Sony Computer Entertainment America LLC and Sony Computer Entertainment Europe Ltd., and its division company, Sony Computer Entertainment Japan Asia, develops, publishes, markets and distributes hardware and software, and manages the third party licensing programs for these platforms in their respective markets worldwide.

More information about PlayStation products can be found at www.playstation.com.

PlayStation, the PlayStation logo are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. PS3 and PSP are trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All other trademarks are property of their respective owners.