Samsungin Mika Engblom johtamaan Huawein kuluttajabusinessyksikköä

TIEDOTE 17.8.2015

Huawei on nimittänyt Mika Engblomin Consumer Device Business Finland -yksikkönsä johtoon. Enblom siirtyy paikalle Samsung Electronicsin Senior Sales Managerin tehtävistä. Engblomilla on parinkymmenen vuoden kokemus mobiilialan myynnin johdon tehtävistä, ja hän on ollut avainasemassa rakentamassa vuodesta 2004 Samsungin menestystarinaa Suomessa.

“Huawei on suhteellisen lyhyessä ajassa vakiinnuttanut asemansa yhtenä Suomen johtavana älypuhelin- ja tablet-valmistajana. Todella vahva tuoteportfolio ja asiakaslähtöisyys vahvistavat tätä edelleen, ja olenkin erittäin ylpeä ja innoissani saadessani mahdollisuuden johtaa Huawein menestystarinaa Suomessa uudelle tasolle”, sanoo Mika Engblom, Suomen Huawein Consumer Device Business -yksikön johtaja.

Consumer Device Business Finland on suurin yhtiön kolmesta businessyksiköstä edustaen lähes 70 prosenttia koko Suomen Huawein myynnistä. Se keskittyy yhtiön kuluttajatuotteiden kuten älypuhelinten, tablettien ja nettitikkujen myyntiin ja markkinointiin sekä asiakaskokemuksen kehittämiseen. Engblom raportoi suoraan Huawei Technologiesin maajohtajalle Carson Caolle.

”Suomi on meille tärkeä markkina-alue. Olemme jo aikaisemmin tuoneet tänne yhden 16 tuotekehitysyksiköstämme ja siinä rinnalla rakentaneet myyntiverkostoamme. Viimeksi julkistimme merkittävän yhteistyön Suomen KHL-joukkueen Jokereiden kanssa. Engblomin liittyminen joukkoomme ja tulevat tuotejulkistukset tekevät seuraavasta puolesta vuodesta meille monella tapaa merkittävän virstanpylvään”, toteaa Huawei Technologiesin maajohtaja Carson Cao.

Lisätietoja:

Mika Engblom, Director, Consumer Business Group, +358 40 860 4420, mika.engblom@huawei.com

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on listattu maailman kolmanneksi suurimmaksi älypuhelinvalmistajaksi vuonna 2014 ja sen laitteita myydään 170 maassa. Huaweilla on 16 tutkimus- ja tuotekehityskeskusta eri puolilla maailmaa, kuten esimerkiksi Suomessa, Intiassa, Kiinassa, Saksassa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa. Yli 20 vuotta toiminut Huawei Consumer Business Group (BG) on yksi Huawein kolmesta liiketoimintasegmentistä ja tarjoaa laajan valikoiman muun muassa matkapuhelimia, nettitikkuja, tabletteja, videoneuvottelujärjestelmiä, reitittimiä ja kytkimiä, palomuureja, erilaisia pilvipalveluja sekä muita älykkäitä teleliikenneratkaisuja. Huawei Consumer BG on sitoutunut tuomaan viimeisimmät tietoliikenne- ja telelaitesovellukset kuluttajien ulottuville kilpailukykyiseen hintaan.