SOUTER INVESTMENTS LÄHTEE MUKAAN ONNIBUS.COMIIN - Onnibus Oy vaihtaa nimeään uuden sijoittajan myötä

Kuljetusalan yrittäjän Sir Brian Souterin ja hänen perheensä omistama sijoitusyhtiö Souter Investments on lähtenyt mukaan suomalaiseen kaukoliikennöintiyhtiö OnniBus.comin toimintaan huomattavalla sijoituksella. Sijoitus tapahtuu OnniBus.comin kannalta merkittävään aikaan yrityksen uudelleenorganisoidessa toimintaansa. Samalla yhtiö vaihtaa nimeään Onnibus Oy:stä OnniBus.comiksi.

”Olemme iloisia saadessamme OnniBus.comin osaksi kansainvälistä kuljetusalan portfoliotamme. Näemme, että OnniBus.comilla on hyvät mahdollisuudet kasvaa Suomen markkinoiden johtavaksi kaukoliikennöintiyhtiöksi”, sanoo Sir Brian Souter.

OnniBus.comin saama sijoitus suuntautuu uuden kansallisen kaukoliikennöintipalveluja tarjoavan verkoston rakentamiseen, uuden modernin kaluston hankkimiseen, yhtiön operaatioiden ja palveluinfrastruktuurin kehittämiseen sekä uudistetun OnniBus.com -brändin tunnettuuden rakentamiseen. OnniBus.comin nykyinen palvelutarjonta muuttuu osittain liittyen yhtiön uudelleenjärjestelyihin.

”Souter Investmentsin mukaan lähteminen on yksi OnniBus.comin rakentamisen merkkipaaluista. Sen tekemä sijoitus ei ainoastaan vahvista yhtiön tasetta vaan tukee merkittävissä määrin sen kasvusuunnitelmia. Pääoman lisäksi OnniBus.com hyötyy alalla pitkään toimineen Souterin näkemyksistä ja käytännön kokemuksesta”, sanoo OnniBus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö jatkaen: ”OnniBus.com pystyy tarjoamaan jo sen uudistumisprosessin ensivaiheessa 60 työpaikkaa, joista osa on Tampereella ja osa muualla Suomessa. Pääkonttoria ja työnjohtotasoa koskevat rekrytoinnit on juuri saatu päätökseen. Seuraavaksi aloitamme kuljettajia koskevan rekrytointikierroksen”.

Highland Global Transportationin Bowker mukaan OnniBus.Comin hallitukseen

Sijoituksesta vastaa Souter Investmentsin kuljetusalaan erikoistunut tytäryhtiö, Highland Global Transport. Yhtiön portfoliossa on kohteita niin Isosta-Britanniasta, Uudesta-Seelannista, Puolasta kuin Turkista. Souter Investmentsillä on osastonsa kautta merkittävä rooli OnniBus.comissa. Yhtiön muut osakkeenomistajat ja johtajat ovat edelleen mukana organisaation toiminnassa.

Highland Global Transportationin Global Transport Director Roger Bowker liittyy uudistuvan OnniBus.comin hallitukseen. Hän on luonut pitkän ja kansainvälisen uran Souterin palveluksessa toimien muun muassa eri tehtävissä Stagecoach Groupissa ja ollessa mukana perustamassa ja johtamassa Puolassa erittäin menestynyttä kaukoliikennöintiyritystä PolskiBus.comia.

”Kokemuksemme Isossa-Britanniassa, Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Puolassa ovat osoittaneet, että markkinoilla on kysyntää nopeille, nykyaikaisille ja innovaativisille kaukoliikennepalveluille. Lanseeramalla uusia tuotteita ja palveluja lisäämme asiakkaiden valinnanvalikoimaa. Mikä parasta, toimintamme on tutkimusten mukaan pystynyt piristämään koko toimialaa”, sanoo Bowker.

Me uskomme, että investoimalla OnniBus.comin tuotteeseen, kehittämällä sen verkko- ja asiakaspalveluja ja laajentamalla palvelujemme verkostoa ylipäätään voimme saada ihmiset jättämään autonsa kotiin ja valitsemaan ympäristöystävällisemmän, kaikkien kannalta kestävämmän matkustusvaihtoehdon. Olen vakuuttunut, että ajan kanssa meidän matkustajakuntamme muodostuu monipuolisesti niin opiskelijoista, eläkeläisistä, työssäkäyvistä kuin vapaa-ajanmatkustajista”, lisää Bowker.

Lippuja OnniBus.comin tuottamiin palveluihin voi ostaa osoitteesta www.onnibus.com.

OnniBus.comin viestintätoimisto Republic of Communications; Maija Hyötyläinen, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Lisätietoja OnniBus.comista

Vuonna 2012 perustettu Onnibus Oy on organisaation uudelleenjärjestelyjen johdosta nimetty OnniBus.comiksi. Yhtiö on keskittynyt edulliseen kaupunkien väliseen pikavuoroliikennöintiin. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Tampereella. Lippuja OnniBus.comin tuottamiin palveluihin voi ostaa sivustolta www.onnibus.com.

Lisätietoja Souter Investmentsistä ja Highland Global Transportista

Souter Investments on Stagecoach Group plc:n toisen perustajan ja sen nykyisen johtajan Sir Brian Souterin sekä tämän perheen omistama sijoitusyhtiö. Souter Investments sijoittaa muun muassa pääomasijoitusrahastoihin ja kiinteistöihin. Sen sisaryhtiö Highland Global Transport vastaa kuljetusalan investoinneista.

Highland Global Transportilla on laaja kokemus maa-, raide-, vesi- ja ilmaliikenteestä ja se on investoinut kuljetusalan ohella rakennus- ja infrastruktuurisektoreihin. Se on omistanut ja operoinut yrityksiä Euroopassa, Pohjois-Amerikassa, Aasiassa ja Afrikassa.

Highland Global Transportin kuljetusalan investointeihin kuuluu muun muassa uusiseelantilainen paikallislinja-auto-operaattori Mana Coach Services, Howick and Eastern Buses ja lauttayhtiö Fullers Group, puolalainen kaupunkien välisiä pikavuoroja operoiva PolskiBus.com sekä johtava kansainvälinen linja-autovalmistaja Alexander Dennis ja turkkilainen lauttaoperaattori Istanbul Deniz Otobusleri.

Souter Investments omistaa myös osuuden Virgin Mobile Latin Amerikasta (virtuaalisesta mobiilioperaattorista), Baywater Healthcaresta (Briteissä ja Irlannissa toimiva terveyspalvelujen yritys) sekä Winn Solicitorista (lakiyhtiö) ja Mobius Lifesta (sijoitusneuvontaan erikoistunut yritys). Souter Investmentsin ja Highland Global Transportationin toimintaan voi tutustua yhtiöiden kotisivuilla: www.souterinvestments.com ja www.highlandglobaltransport.com.

Lisätietoja Sir Brian Souterista

Kuljetusalan yrittäjä Sir Brian Souter perusti yhdessä sisarensa Ann Gloagin kanssa linja-autoyhtiö Stagecoach Group plc:n vuonna 1980. Yhtiö aloitti liikennöinnin kahden linja-auton voimin. Tänä päivänä Stagecoach Group plc on johtava kansainvälinen kuljetusalan yhtiö operoiden Isossa-Britanniassa, läntisessä Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Yhtiö työllistää 33 000 ihmistä ja sen kalusto muodostuu lähes 12 000:sta linja-autosta ja junasta.

Stagecoachin ja Souter Investmentsin ohella Sir Brian ja vaimonsa Betty johtavat Souterin perheen omistamaa The Souter Charitable Trust -säätiötä. Säätiön tehtävänä on avustaa kristillisiä mutta myös muita humanitäärisiä projekteja Isossa-Britanniassa ja ulkomailla. Yli kuuden viime vuoden aikana Souter Charitable Trust on jakanut lahjoituksia yli 45 miljoona punnan edestä. Säätiöstä voi lukea lisää osoitteesta www.soutercharitabletrust.org.uk.