Suomalainen digiyritys sopimukseen FC Barcelonan kanssa – suurseura kehittää CoPlays Oy:n kanssa valmennusalustan koko organisaatiolleen

Suomalainen digiyritys CoPlays Oy on tehnyt yhteistyösopimuksen suurseura FC Barcelonan kanssa. Yhteistyön tavoitteena on kehittää seuralle digialusta, joka yhdenmukaistaa harjoittelua ja tehostaa valmennuksen kehitystyötä.

CoPlays on joukkuelajeihin tarkoitettu valmennusalusta, jossa voi luoda animoituja harjoituksia, hyödyntää valmista harjoitepankkia ja käydä joukkueen sisäisiä keskusteluja. Tabletilla, mobiilissa ja tietokoneella toimivaa alustaa käyttää tällä hetkellä 1 750 joukkuetta 20 maasta.

Nyt CoPlays on saanut ylivoimaisesti suurimman asiakkaansa, kun espanjalainen jalkapalloseura FC Barcelona aloittaa yhteistyön yrityksen kanssa.

– Tapasin FC Barcelonan digikehityksestä vastaavat ihmiset keväällä. He innostuivat palvelumme mahdollisuuksista ja visioistamme. Nyt kuukausien neuvottelujen jälkeen voin ilokseni ilmoittaa, että unelmasta tuli totta: olemme päässeet sopimukseen legendaarisen FC Barcelonan kanssa, CoPlaysin toimitusjohtaja Markus Kauppinen kertoo.

Tiivis yhteistyö on molemmille eduksi

CoPlaysin ja FC Barcelonan sopimus kertoo suurseuran tahdosta sitoutua palvelun käyttöön ja kehitystyöhön. Tavoitteena on tehdä CoPlaysista seuralle kattava digialusta, joka tarjoaa sen sadoille valmentajille Espanjassa ja ympäri maailman valmiita työkaluja toimia tarkasti seuran harjoituskulttuurin mukaisesti.

– Teemme töitä, että Barcelona saa tarpeisiinsa optimoidun alustan. CoPlays kehittyy samalla isoin harppauksin uskottavaksi ja monipuoliseksi valmennusalustaksi mille tahansa pallopeliseuralle tai -joukkueelle maailmassa.

FC Barcelonan tavoitteena on kehittää CoPlaysista valmennusalusta kaikkien joukkueidensa käyttöön. Seuraorganisaatioon kuuluvat myös maailmalla tunnettu La Masia -junioriakatemia ja 42 satelliittiakatemiaa eri puolilla maailmaa.

Huippuseurojen harjoitukset kaikkien nähtäväksi

CoPlaysin perusidea on antaa valmentajille helppo tapa luoda animoituja harjoituksia tabletilla, älypuhelimella ja tietokoneella. Yhtiö uskoo, että globaali liiketoimintapotentiaali syntyy kuitenkin huippuammattilaisten tuottamista harjoituksista, joita kaikki CoPlaysin käyttäjät pääsevät hyödyntämään.

– Mitä jos suomalainen juniorivalmentaja voisikin rakentaa viidessä minuutissa päivän treenin La Masian harjoitepankista? Unelmamme on saada niin Barcelonan kuin muidenkin huippuseurojen harjoituksia harjoitepankkiimme. Myös ammattivalmentajat haluavat oppia, miten lajin kovimmat huiput harjoittelevat.

Suomessa CoPlaysin asiakkaisiin kuuluu jo muun muassa Kärppien, KooKoon ja HPK:n juniorijoukkueita sekä salibandyseura Classic. CoPlaysin tähtäimessä on globaalin mittakaavan liiketoiminta.

CoPlays Oy:n osakkaita ovat muun muassa jalkapallovalmentaja Martti Kuusela sekä tietokirjailija ja urheilumarkkinoinnin ammattilainen Arto Kuuluvainen. Yhtiön lähettiläitä ovat SM-Liigan ja Suomen Jääkiekkoliiton entinen toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuorinen sekä uransa päättänyt NHL-jääkiekkoilija Tony Salmelainen.

___

Mikä CoPlays?
– joukkuelajeihin tarkoitettu valmennusalusta, joka sopii sekä harraste- että ammattilaistason joukkueille

– lajivalikoimassa on tällä hetkellä jalkapallo, jääkiekko, salibandy ja koripallo
– sähköisellä piirtotyökalulla valmentaja voi luoda harjoituksia ja pelikuvioita, jotka hän jakaa eteenpäin pelaajille ja muulle valmennusportaalle
– alustasta löytyy jatkuvasti laajeneva harjoitepankki, josta valmentajat voivat hakea valmiita harjoituksia ja inspiraatiota oman joukkueensa harjoituksiin
– seurat voivat luoda myös omia harjoitepankkeja, jolloin seuran valmennus yhtenäistyy ja uudet valmentajat pääsevät kiinni seuran harjoittelukulttuuriin
– alusta on interaktiivinen: harjoituksista ja peleistä voi käydä keskusteluja koko joukkueella, erilaisissa pienryhmissä ja yksityisviestein

___

Kuvat:
Kuva 1: CoPlays Oy:n toimitusjohtaja Markus Kauppinen ja Klopal Oy:n teknologiajohtaja Kalle Palonkankare La Masia -junioriakatemian edessä. Klopal tekee CoPlaysin sovelluskehitystä.
Kuva 2: CoPlays Oy:n toimitusjohtaja Markus Kauppinen La Masian sisällä innovaatio- ja teknologiaosaston käytävällä.
Kuva 3: CoPlays Oy:n toimitusjohtaja Markus Kauppinen Camp Nou -stadionin edessä.

Lisätietoa:
Markus Kauppinen, CoPlays Oy:n toimitusjohtaja