Suomalaisräpillä Kiinaan - Spekti keikkamatkalle Guangzhouhun

Pankkiirista räppäriksi heittäytynyt Spekti esiintyy joulukuussa kansainvälisessä konsertissa Kiinassa. Paikalle odotetaan 10 000 vierasta. Kyse on honor-matkapuhelinbrändin 2-vuotisjuhlakonsertista. Keikkakutsu tuli suoraan Kiinasta.

”Euroviisutunnelmissa ollaan”, kuvailee Spekti alias Samuli Huhtala keikkaodotuksiaan. ”On hauska päästä osaksi tällaista valtavaa kansainvälistä produktiota. Ennen kaikkea otan reissun kuitenkin seikkailun kannalta.”

”Kansainvälinen honor-tiimi otti meihin yhteyttä, sillä honor 7:n lanseeraus Suomessa on ollut maamme puhelinmarkkinoihin nähden kansainvälisessä mittakaavassakin suurmenestys. Spekti on ollut yksi kampanjamme avainhenkilöistä ja on siten kunnia saada hänet esiintymään Kiinassa järjestettävään juhlaamme”, sanoo Huawein kuluttajaliiketoiminnan markkinointi- ja viestintäjohtaja Sofia Lehtimäki.

Spekti esiintyy kiinalaisyleisölle 12.12.2015. Konsertissa kuullaan häneltä muun muassa yli 5 miljoonaa kuuntelukertaa Spotifyssä kerännyt Macho Fantastico. Juhlakonsertin muut esiintyjät ovat mm. kiinalaisen Super Boy -pop-laulukilpailun voittajat Bai Jugang ja Hua Chenyu sekä tämän hetken ykkössuosikki, MTV (Music Television)-palkittu laulaja-näyttelijätär Li Yuchun. Konserttia isännöi juontajatähti Wang Han.

Spektin matkasta tehdään dokumentti, joka esitetään myöhemmin keväällä 2016 televisiossa.

Lisätietoja:

Spektin haastattelupyynnöt ja tiedustelut: Essi Kivitie, Rähinä Records, puh. +358 43 8200 997, s-posti essi@rahina.com

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajatuotteet: Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Huawei- sekä honor-kuvat ja tuotelainat: Maija Hyötyläinen, Republic of Communications Oy, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi