Suomen BURGER KING® -ketjun ensimmäinen subfranchising-ravintola palvelee lentomatkustajia

Helsinki-Vantaan lentoasemalle avataan ensimmäinen BURGER KING® -ravintola tänään keskiviikkona kello 14. Kyseessä on samalla Suomen ensimmäinen subfranchising-ravintola, jonka operatiivisesta toiminnasta vastaa Restelin yhteistyökumppani HMSHost Finland.

Ravintola avautuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle terminaali 2:n non-Schengen alueelle. Toimipiste työllistää 30 henkeä, ja sen asiakaspaikkamäärä on 96. Avajaiset saavat jatkoa kesäkuussa, kun terminaali 2:n tuloaulaan avataan lentoaseman toinen BURGER KING® -ravintola yhteistyössä HMSHostin kanssa.

”Olemme erittäin tyytyväisiä uusiin toimipaikkoihimme lentoasemalla. On hienoa tehdä yhteistyötä lentokenttien ravintola-alan hyvin tuntevan toimijan HMSHostin kanssa”, kertoo Burger Kingin Suomen ketjujohtaja Mikko Mollberg.

HMSHost on kansainvälinen lentokenttien ravintolapalvelujen tuottaja, joka palvelee matkustajia ympäri maailman sekä omien että franchising-konseptien nimissä. HMSHost Finland operoi useita toimipisteitä Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

Lisätietoja:

Mikko Mollberg, ketjujohtaja, Burger King, Restel Fast Food Oy, puh. 040 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

BURGER KING®

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisketju. BURGER KING® -ravintoloita on yli 13 000 ympäri maailmaa 88 maassa. Ravintolat palvelevat noin 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Noin 97 prosenttia BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. Lisätietoa saatavilla osoitteessa www.burgerking.fi sekä myös Facebookissa ja Twitterissä.

RESTEL

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu noin 240 ravintolaa ja 48 hotellia.  Liikevaihto vuonna 2014 oli 386,2 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus- ja Rantasipi-ketjut, Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki-Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. Burger King®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, Wanha Mestari-, Hemingway’s -ravintolat ja Tapahtumaravintolat.

HMSHost

HMSHost on maailman johtava lentokenttien ravintolapalveluiden tuottaja ja osa Autogrill-yhtymää. Autogrill on matkustaville ihmisille maailman johtava ruoka- ja juomatuotteiden sekä jälleenmyyntipalveluiden tarjoaja. HMSHost operoi yli sadalla lentokentällä ympäri maailman, mm. Pohjois-Amerikan kolmellakymmenellä vilkkaimmalla lentokentällä. HMSHost Internationalin kautta yrityksellä on toimintaa 18 eurooppalaisella ja 21 aasialaisella lentokentällä.