Suomen kolmas BURGER KING® -ravintola avautuu maanantaina 2. kesäkuuta Tuusulaan

Maanantaina 2. kesäkuuta kello 13 avataan Tuusulaan Suomen kolmas BURGER KING® -ravintola. Shell HelmiSimpukan yhteydessä sijaitseva hampurilaisravintola palvelee asiakkaita 24h myös Suomen ensimmäisen BURGER KING® -autokaistan kautta.

BURGER KING® -ketjun ensimmäinen Helsingin ulkopuolinen ravintola avautuu mittavan remontin jälkeen perinteikkään Shell HelmiSimpukan yhteyteen Tuusulan Hyrylään. Ravintolatila on uudistettu sisältä kokonaan ja suurimmaksi osaksi myös ulkoa. HelmiSimpukka-ravintolan ja Burger Kingin yhteenlaskettu asiakaspaikkamäärä on 98. BURGER KING® -ravintola työllistää 40 henkeä, joista 35 on palkattu uutta ravintolaa varten. Tuusulan ravintolan avautumisen jälkeen BURGER KING® -ketjun henkilöstömäärä on Suomessa noin 170.

Burger Kingin ketjujohtaja Mikko Mollberg on erittäin tyytyväinen uuden ravintolan sijaintiin ja ravintolan yhteydessä toimivaan autokaistaan. ”Tuusulan ravintolamme sijaitsee voimakkaiden liikennevirtojen yhteydessä, keskeisellä paikalla. Autokaistan kautta pystymme tarjoamaan kuluttajille monipuolisempaa palvelua”, kertoo Mollberg.

Jyväskylään seuraava BURGER KING® -ravintola

Heinäkuun alussa jyväskyläläiset pääsevät nauttimaan WHOPPER®-hampurilaisesta Shell-aseman yhteyteen tulevassa BURGER KING® -ravintolassa. Jyväskylän aukeamisen jälkeen Burger Kingin henkilöstömäärä on noin 200. Rekrytointitarve säilyy jatkossakin, kun uusia ravintoloita avautuu lisää heti kesän jälkeen.

”Syksyllä BURGER KING® -ravintolaverkoston laajeneminen kiihtyy, ja silloin avaamme lisää uusia ravintoloita sekä pääkaupunkiseudulla että muulla Suomessa”, kertoo Burger Kingin ketjujohtaja Mikko Mollberg.

Tuusulan Hyrylän BURGER KING® -ravintola avautuu 2. kesäkuuta klo 13 osoitteessa Kievarinportti 1. Medialla on mahdollisuus tutustua uuteen ravintolaan avajaispäivänä klo 11–12, jolloin paikalla on haastateltavana ketjujohtaja Mikko Mollberg.

Lisätietoja:

Mikko Mollberg, ketjujohtaja, Burger King Restel Oy, puh. 040 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

Leena Turunen, toimialajohtaja, ravintolat, Restel Oy, puh.044 545 0545, leena.turunen@restel.fi

Kim Westerling, ketjujohtaja, Shell HelmiSimpukka, Restel Oy, puh. 09 733 5335, kim.westerling@restel.fi

Restelin laajasta ravintolatarjonnasta löytyvät niin valtakunnan suurimmat tapahtuma-areenat Hartwall Areenasta Helsingin Musiikkitaloon kuin ravintolaketjut Martina ja Rax Buffet. HelmiSimpukka-ketju toimii valtakunnallisesti 64 liikepaikalla. Restelin valikoimaan kuuluvat myös BURGER KING® -ravintolat, Grillsson, Hemingway’s, Blok, Mario, Lauantai, Bambu ja Wanha Mestari -ketjut. Restelin ravintolatarjonnasta löytyy lisäksi yksilöllisiä ravintoloita, kuten Foija Turussa, Sampo Kuopiossa ja Brasserie Le Havre Helsingissä.

BURGER KING®

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisketju. BURGER KING® -ravintoloita on yli 13 000 ympäri maailmaa 88 maassa. Ravintolat palvelevat noin 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Noin 97 prosenttia BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. Lisätietoa saatavilla osoitteessa www.bk.com sekä myös Facebookissa ja Twitterissä.