SuperBus.comin busseilla Riikan ja Vilnan kautta Varsovaan

TIEDOTE 15.9.2015

OnniBus.comin virolainen ja puolalainen sisaryhtiö, SuperBus.com ja PolskiBus.com aloittavat 1.10.2015 yhteisen kansainvälisen reitin operoinnin.

•      Reitti P8/B1 yhdistää Tallinnan, Riikan, Vilnan, Bialystokin sekä Varsovan.
  •      Reittiä operoidaan kahdesti päivässä.
  •      Lisäksi PolskiBus.com laajentaa toimintaansa Puolassa täysin uudella palvelulla, PolskiBusGold.comilla, sekä kasvattamalla reittien määrää ja kaupunkiverkostoaan.
  •      Hinta alk. 1 € + 1 € varausmaksu

SuperBus.com aloittaa yhteisoperoinnin PolskiBus.comin kanssa tarjoamalla Tallinnan satamasta suoran yhteyden Riikaan, Vilnaan, Bialystokiin sekä Varsovaan. Linja operoidaan Suomestakin tutuilla kaksikerroslinja-autoilla. Liikennöinti alkaa 1.10.2015. Lippuja voi jo varata sekä SuperBus.comin että PolskiBus.comin sivujen kautta osoitteista www.superbus.com ja www.polskibus.com.

Puolaan suuntaaville matkustajille PolskiBus.com tarjoaa kaukoliikennepalveluja peräti 40 kohteeseen, joista osa operoidaan täysin uusilla PolskiBusGold.com-luksusbusseilla. Näissä tilavissa linja-autoissa on 58 paikkaa, nahkaistuimet, taitettavat pöydät selkänojissa, langaton Internet-yhteys sekä monipuoliset catering-palvelut, joista vastaa oma tarjoilija. PolskiBus.com on investoinut uusiin luksusbusseihin yhteensä 10 000 000 zlotia (n. 2,5 miljoonaa euroa). Ensimmäiset PolskiBusGold.com-linja-autot aloittavat liikennöinnin Varsova-Wroclaw- ja Varsova-Krakova-reiteillä 21.9.2015. Kahdeksan seuraavaa reittiä aloittavat liikennöinnin 1.10.2015 alkaen.

”Tämä on hieno asia suomalaisten kannalta. Tallinnasta pääsee nyt edullisesti ja nopeasti aina Varsovaan saakka. Yhteys lisää matkustusvaihtoehtoja kyseisiin kohteisiin ja Varsovasta on mahdollista jatkaa PolskiBus.comilla aina Berliiniin asti. On erityisen hienoa, että SuperBus.com voi aloittaa liikennöinnin ja tarjota suomalaisille mahdollisuuden matkustaa OnniBus.comista tutulla laadukkaalla tavalla Tallinnan satamasta eteenpäin. Yhtiö tekee töitä, että myös Viron sisäiset yhteydet saataisiin avattua mahdollisimman pian”, toteaa Superbus.comista ja OnniBus.comista vastaava johtaja Lauri Helke. ”Yrityksellä on suuria haasteita saada reittilupia Viron sisäiseen liikenteeseen. Nyt avattava yhteys ei palvele Viron sisäistä matkustamista”, Helke jatkaa.

OnniBus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö kiittelee uusia reitti- ja palvelukonseptiavauksia. ”On hienoa olla osana dynaamista ja voimakkaasti kasvavaa eurooppalaista yritysperhettä. Uudet reitit palvelevat saumattomasti OnniBus.comin asiakkaita ja seuraamme myös mielenkiinnolla uuden Gold-palvelukonseptin menestystä”, Möttö toteaa.

SuperBus.comin ja PolskiBus.comin yhteisreitti – 1.10.2015 alkaen

• P8/B1 – Varsova – Bialystok – Vilna – Riika – Tallinna, 2 päivittäistä vuoroa

Uudet PolskiBusGold.com-reitit – 21.9.2015 alkaen

• G4 Varsova – Wrocław, 3 päivittäistä vuoroa
  • G6 Varsova – Krakova, 4 päivittäistä vuoroa

Uudet PolskiBusGold.com-reitit – 1.10.2015 alkaen

•        P25 Varsova – Ostrołęka – Łomża – Augustów – Suwałki3 päivittäistä vuoroa
  •        P26 Varsova – Płock – Włocławek, 7 päivittäistä vuoroa
  •        P27 Varsova – Siedlce – Biała Podlaska, 4 päivittäistä vuoroa
  •        P28 Varsova – Piotrków Trybunalski – Częstochowa – Opole, 2 päivittäistä vuoroa
  •        P29 Varsova – Mława – Ostróda – Elbląg, 3 päivittäistä vuoroa
  •        P29 Varsova – Radom – Skarżysko Kamienna – Kielce, 4 päivittäistä vuoroa
  •        P31 Varsova – Radom – Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz – Tarnobrzeg, 3 päivittäistä vuoroa
  •        P32 Varsova – Łódź – Sieradz – Kalisz – Ostrów Wielkopolski, 3 päivittäistä vuoroa

Lehdistöyhteydet:

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa SuperBus.comista ja PolskiBus.comista

SuperBus.com on kesäkuussa 2015 lanseerattu virolainen kaukoliikenneyhtiö. Se on sekä OnniBus.comin että puolalaisen PolskiBus.comin sisaryhtiö. PolskiBus.com on lanseerattu kesäkuussa 2011. Yhtiö on kuljettanut tähän mennessä arviolta yli 14 miljoonaa matkustajaa. Kaikki PolskiBus.comin operoimat linja-autot ovat uusia, ilmastoituja linja-autoja, joissa on muun muassa nahkaistuimet ja langaton Internet-yhteys. PolskiBus.comin hinnat ovat alkaen 1 zloti + 1 zlotin varausmaksu. Liput ovat ostettavissa PolskiBus.comin sivuilta. PolskiBus.com operoi 26 reittiä kattaen 40 Puolan kaupunkia mukaan lukien Varsova, Krakova, Gdansk, Katowice ja Zakopane. Osa PolskiBus.comin reiteistä ulottuu Puolan rajojen ulkopuolelle – Berliiniin, Bratislavaan, Prahaan, Riikaan, Vilnaan, Wieniin ja Tallinnaan. PolskiBusGold.com on syyskuussa 2015 lanseerattu uudenlainen liikematkustajasegmenttiin kohdennettu kaukoliikennepalvelu.

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 156 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää yli 60 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kokkola, Kotka, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere, Varkaus ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Se on kuljettanut heinäkuuhun 2015 mennessä yli 2 miljoonaa matkailijaa. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com.

Facebook - https://www.facebook.com/Onnibus

Instagram - http://instagram.com/onnibuscom