Suunto 3 Fitness auttaa nauttimaan aktiivisesta elämästä

Suunnon uusi aktiivista elämää viettäville suunniteltu kello Suunto 3 Fitness tulee myyntiin 25. huhtikuuta. Kello laatii mukautuvan harjoittelusuunnitelman, joka yhdessä stressin ja palautumisen seurannan kanssa auttaa säilyttämään tasapainon harjoittelun ja levon välillä. Kellon kanssa samaan aikaan julkaistaan uusi Suunto-mobiilisovellus.

Suunto 3 Fitness sopii monipuoliseen harjoitteluun, mutta se toimii yhtä hyvin myös tyylikkäänä rannekellona. Kello on pienempi ja kevyempi kuin mikään Suunnon aikaisemmista mobiiliyhteyttä käyttävistä kelloista. Kellon akunkesto on 5 päivää, kun 24/7-aktiivisuusseuranta on käytössä.

– Minimalistinen ruostumaton teräskehä tekee kellotaulusta kestävän, mutta silti kauniin. Pienen, pyöristetyn kuoren ja pehmeän rannekkeen ansiosta kello on myös kevyt ja mukava ranteessa ympäri vuorokauden. Suunto 3 Fitness yhdistää erinomaisesti kauneuden ja kestävyyden, kertoo Suunnon muotoilujohtaja Timo Yliluoma.

Kellon kanssa samaan aikaan julkaistaan uusi Suunto-mobiilisovellus, joka täydentää Suunto 3 Fitness -kellon toimintoja: se pitää kirjaa harjoittelu- ja lepotiedoista ja käyttää GPS-yhteyttä nopeuden, matkan ja reitin seurantaan. Rannesykemittaustoiminto (Valencell Inc:in teknologia) tekee kellon käytöstä helppoa.

Kuntotasoon mukautuva harjoitteluohjelma

Suunto 3 Fitness tekee harjoittelusta helppoa. Kello luo käyttäjälleen harjoittelusuunnitelman, jonka jokainen osa tähtää käyttäjän kunnon parantamiseen. Kun suunnitelmaa aletaan toteuttaa, kello seuraa harjoitusta ja ohjaa oikean tehotason säilyttämisessä. Harjoittelu onnistuu myös ilman suunnitelmaa.

Kerättyään tarpeeksi tietoa harjoituksista, kello arvioi käyttäjän kuntotason ja mukauttaa harjoittelusunnitelmaa. Kaikki tapahtuu automaattisesti, joten käyttäjän ei tarvitse huolehtia ylimääräisten tai väliin jääneiden harjoitusten päivittämisestä.

Tasapaino harjoittelun ja levon välillä

Kävely- ja juoksuharjoitusten nopeus ja matka mitataan rannekadenssia käyttäen, joten kello sopii mainiosti myös sisäharjoitteluun. Kello on vesitiivis aina 30 metrin syvyyteen asti, joten sitä voi käyttää huoletta myös uidessa.

Kello laskee käyttäjän päivittäiset askeleet ja kalorit, tarjoten helppolukuisen yhteenvedon kaikista aktiviteeteista. Tämä auttaa harjoittelun ja levon tasapainottamisessa. Kellolla voi myös seurata unen laatua. Lisäksi kello mittaa käyttäjän stressi- ja palautumistasoa päivän aikana.

Suunto on kehittänyt unenlaadun seurannan, stressi- ja palautumisseurannan sekä mukautuvan harjoittelun ohjauksen tiiviissä yhteistyössä liikuntatieteiden alalla toimivan, pitkäaikaisen kumppaninsa Firstbeat Technologiesin kanssa.

Uusi Suunto-sovellus viimeistelee Suunto 3 Fitness -kokemuksen

Suunto 3 Fitness yhdistetään uuteen Suunto -sovellukseen, joka pitää kirjaa harjoituksista ja antaa ajantasaista tietoa käyttäjän harjoittelusta, unenlaadusta ja kunnon kehityksestä. Sovelluksen kautta voi myös jakaa hetkiä harjoituksista ja luoda yhteyksiä muihin Suunto 3 Fitness -käyttäjiin.

Kelloa voi käyttää myös ilman sovellusta, mutta yhdistämällä kellon Suunto-sovellukseen käyttäjä voi hyödyntää mobiililaitteensa GPS-yhteyttä nopeuden, matkan ja reitin seuraamiseen. Sovelluksen ansiosta käyttäjä saa halutessaan saapuvat puhelut, viestit ja ilmoitukset suoraan kelloonsa. Suunto-sovellus tulee saataville App Store- ja Google Play -kauppoihin.

Suunto 3 Fitness Gold- ja All Black -kelloissa (suositushinta 229 €) on kulta- tai mustapintainen ruostumaton teräskehä ja painikkeet. Suunto 3 Fitness Black-, Ocean- ja Sakura -kelloissa (suositushinta 199 €) on kiillotettu ruostumaton teräskehä.

Lisätietoja Suunto 3 Fitness -kellosta löytyy osoitteessa www.suunto.com/suunto3fitness

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: Elisa Mikkonen, elisa.mikkonen@republic.fi, +358 50 410 2284, Republic of Communications

Kuvat: https://goo.gl/MstVqg
Suositushinnat ja värit: Gold ja All Black 229 €, Black, Ocean ja Sakura 199 €
Saatavuus: 25.4.2018 alkaen
Tiedustelut: 09 875 870, www.suunto.fi

Tietoa Suunnosta

Suunto sai alkunsa vuonna 1936, kun suomalainen suunnistaja ja insinööri Tuomas Vohlonen keksi nestetäytteisen kompassin massatuotantomenetelmän. Siitä lähtien Suunto on ollut alan innovatiivinen edelläkävijä ja yksi maailman johtavista urheilijoiden ja seikkailijoiden käyttämien urheilukellojen, sukellustietokoneiden ja urheiluinstrumenttien suunnittelijoista ja valmistajista. Aina korkeimmilta vuorita syvimpiin meriin Suunnon laitteita käyttävät urheilijat ja seikkailijat kaikkialla maailmassa.

Suunnon pääpaikka ja tuotantolaitos ovat Vantaalla. Yrityksellä on yli 400 työntekijää eri puolilla maailmaa, ja Suunto-tuotteita myydään yli sadassa maassa. Yhtiö on Amer Sports Corporationin tytäryhtiö, kuten sisaryhtiönsä Salomon, Arc'teryx, Atomic, Wilson, Precor, Mavic ja Enve.

www.suunto.com