Suunto julkistaa Spartan Sport Wrist HR GPS -kellonsa – Spartan-tuoteperhe kasvaa multisportkellolla, jossa on myös rannesykemittaus

Suunto julkaisee tänään ensimmäisen GPS-kellonsa rannesykemittauksella. Spartan Sport Wrist HR -kellon optisesta sykkeenmittausteknologiasta vastaa maailman johtava puettavien biometristen sensoreiden valmistaja Valencell.

Suunto Spartan Sport Wrist HR täydentää viime kesänä lanseerattua Suunto Spartan -mallistoa yhdistäen Suunnolle ominaisen kestävän muotoilun ja käytännöllisen rannesykemittauksen. Spartan Sport Wrist HR tarjoaa urheilijoille samat monipuoliset multisport-toiminnot kuin alkuperäinen Spartan Sport -kello. Uusi rannesykemalli tulee saataville kevään 2017 aikana.

Rannesyketeknologia toimialaa johtavalta Valencellilta

Uusi Spartan Sport Wrist HR käyttää yhdysvaltalaisen Valencellin patentoimaa PerformTek-mittausteknologiaa, joka on toimialan tarkimpia biometrisiä sensoriteknologioita. Suunto yhdistää uudessa kellomallissaan optisen sykkeenmittauksen helppouden Suunnon vahvaan urheiluosaamiseen ja tarkkuuteen.

Spartan Sport Wrist HR -kelloa voi tarvittaessa käyttää myös perinteisen sykevyön kanssa.

“Olemme innoissamme Valencellin kanssa tekemästämme yhteistyöstä ja Spartan GPS -kellomalliston uusimmasta tulokkaasta, joka mahdollistaa tarkan sykemittauksen ranteesta”, kommentoi Sami Arhomaa, Suunnon Performance Business Unit Director. “Valencellin PerformTek edustaa alan johtavaa standardia puettavien ratkaisujen biometrisessä tarkkuudessa. Valitsemalla Valencellin toimittajaksi voimme olla varmoja, että tuotteen laatu täyttää sille asetetut odotukset, ja että käyttäjät saavat luotettavan laitteen.”

Uuden kellon täydet tuotetiedot julkaistaan myöhemmin. Suunto Spartan Sport Wrist HR hyötyy muiden Spartan-malliston kellojen tavoin Suunto Movescountin ja Suunto Movescount -mobiiliaplikaation yhteisövetoisista treenityökaluista. Spartan Sport Wrist HR kellosta tulee saataville kolme eri väriä: musta, sininen ja vaaleanpunainen sakura. Kellon suositushinta tulee olemaan 599 euroa.

Tiedustelut:

Tiina Kopponen, Republic of Communication, tiina.kopponen@republic.fi, 040 547 5796

www.suunto.com   www.movescount.com

Tietoa Suunnosta

Suunto sai alkunsa vuonna 1936, kun suomalainen suunnistaja ja insinööri Tuomas Vohlonen keksi nestetäytteisen kompassin massatuotantomenetelmän. Siitä lähtien Suunto on ollut alan innovatiivinen edelläkävijä ja yksi maailman johtavista urheilijoiden ja seikkailijoiden käyttämien urheilukellojen, sukellustietokoneiden ja urheiluinstrumenttien suunnittelijoista ja valmistajista. Aina korkeimmilta vuorita syvimpiin meriin Suunnon laitteita käyttävät urheilijat ja seikkailijat kaikkialla maailmassa.

Suunnon pääpaikka ja tuotantolaitos ovat Vantaalla. Yrityksellä on yli 400 työntekijää eri puolilla maailmaa, ja Suunto-tuotteita myydään yli sadassa maassa. Yhtiö on Amer Sports Corporationin tytäryhtiö, kuten sisaryhtiönsä Salomon, Arc'teryx, Atomic, Wilson, Precor ja Mavic.