Suunto lanseeraa kaksi uutta GPS-kelloa: Ambit2 S ja Ambit2

Suunto julkistaa tänään, huhtikuun 29. päivä kaksi uutta tuotetta menestyksekkään Ambitin rinnalle: Ambit2 S:n sekä Ambit2:n. Uudistuksen myötä Suunnolta löytyy sarja GPS-kelloja tilanteeseen kuin tilanteeseen – olipa kyseessä sitten monilajiharjoittelu tai todellinen seikkailu.

“Viime vuoden helmikuussa lanseerattu Ambit otettiin kuluttajien keskuudessa vastaan erittäin positiivisesti. Malliston laajennuksen myötä pystymme tarjoamaan monilajiharrastajille ja urheilijoille viimeisintä teknologiaa sisältävät GPS-kellot, joista löytyy myös lajikohtaisia ominaisuuksia,” kertoo Suunnon toimitusjohtaja Mikko Moilanen uusista Ambit-kelloista.

Ambit2 S

Uusi Ambit2 S on kevyt ja virtaviivainen GPS-kello monilajiurheilijoille. Kellosta löytyvät kaikki tarvittavat toiminnot pyöräilyyn, juoksemiseen, uimiseen sekä monilajiharjoitteluun. Tarkka ja nopea GPS tuottaa matka-, nopeus- ja korkeustiedot sekä tallentaa reitin. Syketoiminnot mahdollistavat optimaalisen lajikohtaisen harjoittelun.

• Juoksu: Suunnon GPS integroitu FusedSpeed™-toiminto takaa juoksijoille erittäin tarkan vauhdin ja nopeuden mittaamisen. Kellosta löytyy myös väliajan mittaus sekä automaattiset kierrosajat tavoitteellista harjoittelua varten.
  • Uinti: Ambit2 S tarjoaa kaikenkattavat toiminnot uintiin mukaanlukien matkan, nopeuden, väliajat sekä kokonaisajan skaalattuna eri altaanpituuksiin. Ambit2 S tunnistaa myös uintityylisi, mikä puolestaan tekee suorituksen analysoimisesta helpompaa.
  • Pyöräily: Uusi Suunto Ambit2 S tukee lisälaitteita (ANT+) ja tarjoaa useita tehon mittaamisen arvoja sekä monia mahdollisuuksia suorituksen perinpohjaiseen analysointiin. Uusi käytössämme oleva ANT+ -teknologia mahdollistaa tiedon siirron lähes kaikista pyöräilyn teho- ja voimamittausantureista Suunto Ambit 2 S -kelloon.
  • Monilajiharjoittelu/triathlon: Käyttäjä voi vaihtaa toimintoja eri urheilulajien kesken ja tallentaa helposti sekä harjoitteluja että kilpailusuorituksia. Ambit 2 S:ssä on triathlon-tyyppiseen monilajiharjoitteluun optimoidut toiminnot.

Ambit2

Suunnon Ambit2-kello seuraa menestyksekästä ja palkittua alkuperäistä Ambit-mallia. Se sisältää Suunnon tunnusmerkeiksi nousseet outdoor-toiminnot kuten reittinavigoinnin, barometrin, FusedAlti™-teknologialla varustetun korkeusmittauksen, 3D-kompassin sekä applikaatioitten kautta kattavan valikoiman useita muita outdoor-urheiluun tarkoitettuja toimintoja. Lisäksi Ambit2 sisältää kaikki Ambit2 S:n harjoittelutoiminnot.

Ambit2-kellon erittäin kestävät materiaalit kuten lasikuituvahvisteinen kuori sekä jopa 16/50 tuntia GPS-tilassa kestävä akku tekevät siitä täydellisen kellon seikkailijoille, outdoor-ammattilaisille, tutkimusmatkailijoille sekä monilajiurheilijoille. Ambit2 Sapphire -mallissa on harjattu teräksinen etupaneeli sekä safiirikristallinen linssi.

Ambit 2 -mallistot tulevat myyntiin toukokuun alussa 2013. Hinnat: 350€-600€.

App Zone ja Movescount.com saavat myös päivityksen

Marraskuussa 2012 julkaistu Suunto App Zone on osoittautunut erittäin suosituksi palveluksi. Palvelussa käyttäjät voivat luoda itselleen tai muille ilmaisia applikaatioita käytettäväksi Suunto Ambit GPS -kelloissa. Uusi päivitys mahdollistaa entistä kehittyneempien appsien luomisen. Applikaatioita on luotu jo yli 5000 kappaletta ja niiden käyttötarkoitukset vaihtelevat esimerkiksi ”Fat Burner” -applikaatiosta ”Oxygen Level” -applikaatioon ja ”Marathon Time” ja ”Current Incline” -applikaatioihin. Suunnon Movescount.com -sivusto, joka sisältää myös App Zonen, on päivitetty tarjoamaan uusia työkaluja perinpohjaiseen suorituksen analysoimiseen, helpompaan navigointiin sekä tehokkaaseen tiedonjakamiseen.

Lisätiedot:

Amer Sports Suomi Oy, Vesa Toivonen, vesa.toivonen@amersports.com, puh. 050 368 41 51

Lehdistökontaktit: Republic of Communications Oy, Tiina Kopponen, tiina.kopponen@republic.fi puh. 040 547 5796

Tietoa Suunnosta

Suunnon perusti vuonna 1936 Tuomas Vohlonen, suomalainen suunnistaja ja nestetäytteisen maastokompassin keksijä. Siitä lähtien Suunto on ollut innovatiivinen edelläkävijä ja kehittänyt urheilukelloja, sukellustietokoneita ja muita toiminnallisia laitteita, joita urheilijat ja seikkailijat käyttävät kaikkialla maailmassa. Suunto tarjoaa seikkailuun tarvittavat laitteet, joista huokuu myös oikeaa asennetta uusiin aluevaltauksiin – vuorenhuipulta meren syvyyksiin.

Suunnon pääkonttori ja tehdas sijaitsevat Vantaalla. Yrityksellä on yli 400 työntekijää eri puolilla maailmaa, ja Suunto-tuotteita myydään yli sadassa maassa. Yhtiö on Amer Sports Oyj:n tytäryhtiö, ja sen sisaryhtiöitä ovat Salomon, Arc'teryx, Atomic, Wilson, Precor ja Mavic.