Suurista puhelimista pienin myyntiin marraskuussa – Huawei Ascend Mate7 on kuuden tuuman tehoihme

Huawei Ascend Mate7:ssa huipputekniikka on paketoitu linjakkaaseen designiin. Puhelimessa on kuuden tuuman FHD-näyttö ja ohut 7,9 mm metallinen runko, minkä ansiosta malli painaa vain 185 grammaa. Octa-core-älypuhelin tarjoaa ensimmäisenä markkinoilla kertahipaisulla lukituksen avaavan sormenjälkitunnistimen.

Huawei tuo Internationale Funkausstellung Berlin 2014 (IFA) -messuilla ensiesittelynsä saaneen kuuden tuuman Huawei Ascend Mate7:n Suomen markkinoille marraskuussa. Linjakkaasta tehopakkauksesta on tarjolla kaksi versiota. Standard-malli on varustettu 16 gigan ROM-muistilla ja 2 gigan RAM-muistilla. Premium-malli on puolestaan varustettu 32 gigan ROM-muistilla ja 3 gigan RAM-muistilla. Värivaihtoehtoja on kolme: hopea (moonlight silver), musta (obsidian black) ja kulta (amber gold), joista ainakin kaksi edellä mainittua tulee Suomen markkinoille.

Huawei Ascend Mate7:ssa Huawei lanseeraa 3.0-version intuitiivisesta EMUI-käyttöliittymästään. Tämä helpottaa puhelimen käyttöä yhdellä kädellä. Lisäksi puhelimessa on ensimmäisenä markkinoilla kertahipaisulla toimiva sormenjälkitunnistin, mikä nopeuttaa puhelimen lukituksen avausta 80 % muihin sormenjälkitunnistinta käyttäviin puhelimiin verrattuna. 4100 mAH:n Li-polymeeriakkunsa ansiosta tällä puhelimella surffaa netissä tai katselee videota netin yli lähes 10 tuntia.

”Tämä puhelin on konkreettinen esimerkki ”Make it Possible” -ideologiastamme. Huipputeknologiaa sisältävä Huawei Ascend Mate7 tarjoaa erilaisille kuluttajaryhmille mahdollisuuden toteuttaa itseään ilman, että hinta on este”, sanoo Huawei Finland Device Businessin Director Derek Yu.

Tyylikäs käytettävyyttä unohtamatta

Huawei Ascend Mate7 on kooltaan 157 x 81 x 7,9 mm ja painoa alumiiniseosrunkoisella mallilla on vain 185 grammaa. Tämän ansiosta uutuusmalli sopii hyvin käteen. Näyttö on ansainnut pääroolin uutuuspuhelimessa; sen näyttö-runko-suhde on 83 %. Kuuden tuuman puhelimessa reunojen paksuus on 2,9 mm.

Huawei Ascend Mate7:n 9,16 mm x 9,16 mm kokoinen sormenjälkilukija on sijoitettu puhelimen taakse, kameran alapuolelle. Tarkan 508PPI-resoluutionsa ansiosta lukija on herkkä tunnistamaan sormenjäljen, jopa sateella tai hämärässä. Lukija tukee viittä eri sormenjälkitallennetta, näistä osa voi olla vieraskäyttäjien. Tällä tavoin puhelimen pääkäyttäjä voi suojata kansioitaan, käyttämiään applikaatioita ja/tai maksutietoja. Sormenjälkitiedot on tallennettu salattuna tiedostona, joka on edelleen suojattu ARM TrustZonen -tekniikalla.

Huawei Ascend Mate7:ssä on markkinoiden nopein LTE Cat6 -yhteys, joka mahdollistaa jopa 300 Mbit/s latausnopeuden. Yhteyden nopeutta kuvaa se, että Huawei Ascend Mate7:llä voi ladata HD-tason elokuvan vajaassa 30 sekunnissa. Puhelimen kapeassa rungossa riittää tehoja. 4100 mAH:n Li-polymeeriakun ansiosta Huawei Ascend Mate7:lla videostriimaa 8 tuntia, katselee videota laitteen omasta muistista 15 tuntia, kuuntelee musiikkia 60 tuntia tai surffaa netissä 9 tuntia. Puhelimen normaalitoimintoja voi käyttää kaksi päivää – tauotta. Puhelimessa on kolme virransäästöasetusta – normaali, smart ja ulta power saving.

Kuuden tuuman FHD LTPS -näyttö kuluttaa akkua vähän. JDI Nega-NEO-teknologian ansiosta näytön resoluutio on 1500:1. Puhelimen takana on 13 megapikselin kamera, joka ottaa erinomaisia kuvia jopa vähässä valaistuksessa Sonyn neljännen sukupolven BSI-sensorin ja f/2.0, 28 mm:n linssin vuoksi. 5 megapikselin etukamerassa on alan johtava ei-pallomainen 5P-linssi, jonka ansiosta kuvat ovat tarkkoja.

Edistyksellisen octa-core-arkkitehtuurin ansiosta Huawei Ascend Mate7 -malliin on voitu sisällyttää Huawein oma Kirin 925 -järjestelmäpiiri, joka koostuu neljästä isosta A15 1.8 GHzin ja neljästä pienemmästä A7 1.3 GHzin prosessoriytimestä, jotka aktivoituvat erilaisten applikaatioiden tai toimintojen tehotarpeiden mukaan. Huawei Ascend Mate7:n kyky säästää jopa 50 % akkua perustuu siihen, että se käyttää automaattisesti A7-ytimiä perustoimintojen (muodostavat 80 % kuluttajien puhelimen käytöstä) voimanlähteenä. Vastaavasti, esimerkiksi pelatessa, puhelin siirtyy käyttämään tehokkaampia A15-ytimiä.

Mukana suomalaista osaamista

Huawein uusimissa puhelinmalleissa on mukana suomalaista osaamista. Huawein Suomen tutkimus- ja tuotekehityskeskuksessa on kehitetty muun muassa kännykkäaudiota, sensoriarkkitehtuuria ja turvatekniikkaa. Esimerkiksi Huawei Ascend Mate7:n sormenjälkitunnistimeen liittyvän ARM TrustZonen -turvakomponentin oma käyttöjärjestelmä on kehitetty Suomen yksikössä. Lisäksi yksikön kehittämiä ratkaisuja on käytetty puhelimen LTE Cat 6 -toteutuksessa.

Saatavuus ja lisävarusteet

2 gigan RAM ja 16 gigan ROM -muistilla varustetun Huawei Ascend Mate7:n suositushinta on 499 euroa ja 3 gigan RAM ja 32 gigan ROM -premiumversion suositushinta on 599 euroa. Puhelin tulee myyntiin eri puolilla maailmaa Q3/2014 aikana. Suomessa puhelin on myynnissä marraskuun 2014 alkupuolella hyvinvarustelluissa elektroniikkaliikkeissä sekä valikoiduilla operaattoreilla.

Lisävarusteisiin kuuluu suojakuorien lisäksi uudet UltimoPower Active Noice Cancelling -kuulokkeet, jotka vaimentavat ääntä 15–30 desibeliä. Kuulokkeiden saatavuus Suomessa  varmistuu Q4/2014 aikana.

Lisätietoja:

Huawei Facebookissa: https://www.facebook.com/huaweisuomi

Huawei Instagramissa: http://instagram.com/huaweisuomi

Lehdistösuhteet:

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Saima Ritonummi, Republic of Communications, 050 373 5048, saima.ritonummi@republic.fi

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa Huawei Consumer Business Groupista

Yli 20 vuotta toiminut Huawei Consumer Business Group (BG) on yksi Huawein kolmesta liiketoimintasegmentistä. Se tarjoaa laajan valikoiman muun muassa matkapuhelimia, nettitikkuja, tabletteja, videoneuvottelujärjestelmiä, reitittimiä ja kytkimiä, palomuureja, erilaisia pilvipalveluja sekä muita älykkäitä teleliikenneratkaisuja.  Huawei Consumer BG on sitoutunut tuomaan viimeisimmät tietoliikenne- ja telelaitesovellukset kuluttajien ulottuville kilpailukykyiseen hintaan.

Huawei-laitteita myydään 170 maassa. Huawei on listattu mailman kolmanneksi suurimmaksi älypuhelinvalmistajaksi vuonna 2013. Huaweilla on 16 tutkimus- ja tuotekehityskeskusta eri puolilla maailmaa, mukaan lukien Intiassa, Kiinassa, Saksassa, Suomessa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 150 000 työntekijää, joista noin 40 % työskentelee tutkimus- ja tuotekehityksessä. Huawei Technologies Oy on perustettu vuonna 2008. Huawein ensimmäinen merkittävä älypuhelinlanseeraus Suomessa oli Ascend P6 vuonna 2013.