Syksyn kehysmuodissa pinnalla kilpikonnaväritys ja 90-luku

Silmälasit ovat syksyn inspiroivimpia asusteita, sillä niillä voi leikitellä ja muuttaa ilmettään. Kehysten pyöreän pehmeä muotokieli hakee inspiraationsa nyt 50- ja 90-luvuilta. Pinnalla on kilpikonnakuosi, joka kulkee syksyn pukeutumisen värisävyjen matkassa. Kehysten koko on menossa maltillisesti pienempään suuntaan.

Värien kaksi maailmaa – tumman puhuvat sävyt ja nude

Syksyn kehysmuodissa on yhdistelty tumman puhuvia värejä keskenään, mutta silti lopputulos on naisellisen kevyt. Väripaletista löytyy ruskean lisäksi lilaa, tummansinistä, turkoosia ja petrolia. Suomalaisnaisten rakastama koralli toimii trendikkäänä tehostevärinä antaen kasvoille hehkua.

Ruskea kilpikonna on syksyllä kaikista muodikkain vaihtoehto, ja se on helppo yhdistää asuun kuin asuun. Ruskean eri sävyjen ja tummuusasteiden lisäksi kilpikonnakuosi näyttäytyy esimerkiksi liilana. Klassiseen kilpikonnakuosiin yhdistetään nyt rohkeasti raikkaita värejä etenkin aisoihin, mikä tuo ne tähän päivään.

Tummien värien lisäksi läpinäkyvät ja nudet kehykset ovat varma valinta suomalaiselle vaalealle iholle.

‒ Syksyn ykköslook syntyy herkistä nuden sävyisistä kehyksistä, jollaisia löytyy mm. Carolina Herreran mallistosta. Ne ovat samaan aikaan trendikkäät ja pehmeät sekä toimivat mainiosti eri väristen asujen kanssa, vinkkaa Antti Lahdensuu, suurimpiin kehys- ja aurinkolasivalmistajiin kuuluvan italialaisen De Rigon maahantuoja. De Rigon edustuksessa on mm. Police, Furla ja  Carolina Herrera.

Muotokieli pehmeän pyöreä

Suurista kehyksistä on siirrytty maltillisempaan kehyskokoon. Kehysten muotokielessä 90-luku näkyy pehmeän pyöreinä malleina, jotka klassisen kauniina sopivan monien kasvojen muotoon. Muotokielessä on vaikutteita myös 50-luvulta, jolloin kehysten painopiste oli kehysten yläosassa. Esimerkiksi Furla korostaa yläosaa kaksikerroksisella värityksellä.

Kehysten pyöreään muotokieleen sopii materiaaliksi asetaattimuovi, jota yhdistetään 90-lukua mukaillen kultaan ja hopeaan.

Yksityiskohdat nenäosassa ja aisoissa

Nostalgisissa malleissa nenäsillan alaosan muotoilussa nähdään ns. avaimenreikä, joka on nyt tämän hetken trendikkäin yksityiskohta. Syksyn ja talven kehysmalleissa aisat ovat innoittaneet suunnittelijoita. Vaikka aisat ovat ohuet, niiden näyttävyys on taattu tehosteväreillä, siipimäisillä muodoilla ja kimalteella.

Täältä voit ladata kuvia syksyn ja talven kehyksistä:

Saatavuus: Hyvin varustellut optikkoliikkeet lautta maan

Tiedustelut: Oy Framexa Optics Ab, 09 509 5500, www.framexa.fi
Lisätietoja ja kuvauslainat: Republic of Communications, Eevakaisa Mölsä, 040 7466 556, eevakaisa.molsa@republic.fi

Police – urbaaneille miehille ja naisille
Johtaviin kehys- ja aurinkovalmistajiin lukeutuvan italialaisen De Rigon vuonna 1983 lanseeraama Police heijastaa nuoremmille sukupolville unelmia ja mielikuvitusta sekä uusia, valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä. Police haluaa matkata muodin yläpuolella persoonallisuudesta tinkimättä. www.police.it

Furla – italialaista elämäntapaa parhaimmillaan
Vuodesta 1927 lähtien Furla on tullut maailmalla tunnetuksi sen laukkujen, kenkien ja asusteiden poikkeuksellisesta laadusta ja tyylistä. Furla tulkitsee italialaista henkeä nykyaikaisella tavalla ‒ erehtymättömällä luovuudella, tyylikkyydellä ja ajattomalla yksinkertaisuudella tarjoten moderneja mallistoja, joissa yhdistyy käsityöläisyys, viimeisimmät trendit, huippulaadukkaat materiaalit ja viimeisin teknologia. Tätä samaa maailmaa peilaavat Furlan kehys- ja aurinkolasimallistot. Ne tarjoavat eleganttia linjakkuutta itsevarmalle naiselle, joka haluaa olla samaan aikaan houkutteleva ja ajan hengessä elävä. www.furla.com, brands.derigo.com/en

Carolina Herrera
Carolina Herrera on globaalin muotitalon Carolina Herreran lifestyle-mallisto, joka vetoaa laajaan asiakaskuntaan sen hienostuneella ja vaivattomalla tyylillä. Carolina Herrera tuo rentoa tyylikkyyttä jokaiseen elämän osa-alueeseen vaatteilla, asusteilla, tuoksuilla ja erikoistuotteilla niin naisille, miehille kuin lapsillekin. Vuodesta 2011 lähtien muotitalon merkki on ihastuttanut myös aurinkolasi- ja kehyskokoelmallaan De Rigon suunnittelemana ja valmistamana. carolinaherrera.com, derigo.com/eng/brands/carolina-herrera