Talven ekologisimmat ulkoiluvaatteet vaativiinkin olosuhteisiin

Jack Wolfskin on Euroopan johtava ulkoilu- ja retkeilytarvikkeiden valmistaja. Yrityksen tavoitteena on, että vuoteen 2020 mennessä koko mallisto on PFC-vapaa. Laajasta mallistosta löytyy tyylikkäitä ja teknisiä ulkoiluvaatteita, kuten ekologisia ja eettisiä untuvatakkeja ja -housuja, niin metsään kuin urbaaniin ympäristöön koko perheelle.

Vuodesta 1981 ulkoilu- ja retkeilyvaatteita päivittäisestä erittäin vaativiin ilmasto-olosuhteisiin valmistaneen Jack Wolfskinin arvoina ovat vastuullisuus ja luonnosta välittäminen. Saksalainen yritys on ensimmäisenä retkeilyvaatteita valmistavana yrityksenä laittanut tavoitteekseen saavuttaa vuoteen 2020 mennessä koko malliston myrkyttömyyden perfluoratuista yhdisteistä eli PFC-yhdisteistä.

Tämän vuoden talvimalliston tekstiileistä on jo lähes 90 % PFC-vapaita. Kaikki muutkin materiaalit on Jack Wolfskinilla valittu eettisin perustein ja käytössä on mm. sertifioitua eli ekologista ja eettistä untuvaa, luomupuuvillaa, eikä talvitakkien huppuja reunusta aito turkis. Käytetty nahka syntyy lihatuotannon sivutuotteena.

Merkiltä löytyy laaja mallisto retkeilyyn ja ulkoiluun, jotka pitävät käyttäjän lämpimänä ja kuivana jopa vuoristo-olosuhteissa. Mallistosta löytyy niin naisille, miehille kuin lapsille vaatteita, kenkiä, reppuja, laukkuja sekä tarvikkeita, kuten telttoja ja retkipyyhkeitä.

100 % PFC-vapaata lämmikettä talveen naisille:

Jack Wolfskin Iceguard skirt -toppahame. 100% PFC-vapaa, hylkii tuulta ja vettä. Täydellinen legginsien päälle antamaan lisälämpöä. Hinta: 74,95 €

Jack Wolfskin Athomsphere Pants Women -untuvahousut pakkaskelille. Erittäin lämpimät 100 % PFC-vapaa housut, joissa sertifioitua untuvaa. Hinta: 139,95 €

Jack Wolfskin Selenium Bay -untuvatakki. Tuulta pitävät, erittäin lämpimät 100 % PFC-vapaa takki, jossa lämmikkeenä sertifioitua untuvaa. Hinta: 239,95 €

Linkki kuvapankkiin, jossa lämmikettä myös miehille ja lapsille: https://drive.google.com/open?id=1Msq0hldwbkdAasfStRzmOc31txiqafQt

Lisätietoja: https://www.jack-wolfskin.fi tai http://bonge.fi/tuotemerkit/jack-wolfskin/

Kuluttajakyselyt: Bonge Oy 010 440 9180

Kuvauslainat ja lehdistökuvat: Republic Showroom, Eevakaisa Mölsä, eevakaisa.molsa@republic.fi, 040 74 66 556

Jack Wolfskin on Euroopan johtava ulkoilu- ja retkeilytarvikkeiden valmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee sympaattisessa Idsteinissa, Saksassa. Merkki on valmistanut laadukkaita varusteita innovatiivisella teknologialla joka säähän vuodesta 1981. Kaikessa toiminnassaan yritys on sitoutunut toimimaan vastuullisesti ajatellen niin luontoa kuin ihmisiä. Jack Wolfskin -kauppoja on 900 ympäri maailman.